Minkälainen ihminen käyttää HIIRTÄ v 2026??
Kommentit (49)
En käytä tunnuslukutaulukkoa.
Käytän hiirtä, ulkoista näppäimistä ja erillistä näyttöä. Läppärin oma näyttö on vain kakkosnäyttönä.
Teen sellaista työtä, missä iso näyttö on tarpeen, jolloin käyttöön tulee myös muut oheislaitteet (näppis ja hiiri). Pelkkää kannettavan kosketuslevyä käytän vain jos on pakko.
Niin mitäs sä käytät, jos et hiirtä? Toki nulan spacemouse perushiiren sijaan, mutta hermo menisi jollain kosketuspädillä yrittää pyöritellä noita cadeja.
Minä käytän. Ja on tunnuslukutaulukko toiselle pankkitilille.
Ihminen joka tekee päätetyötä ja on kiinnostunut siitä että kroppa voi mahdollisimman hyvin ja jumit pysyy poissa.
Nyt on ap:n trollissa jo epätoivoa ilmassa.
Mulle fyssari suositteli hiiren käyttöä vasemmalla kädellä just tällä viikolla. Aloin harjoittelemaan ja nyt muutaman päivän kuluttua sujuu lähes täydellisesti. Hyvää aivojumppaa tällaiselle ikääntyvälle keski-ikäiselle.
Ja samalla olen vähentänyt hiiren käyttöä selvittämällä näppäimistön yhdistelmiä, joilla voi käyttää Windowsia ja perustoimisto-ohjelmia yllättävänkin pitkälle. Googlen AI kertoo nopeasti yhdistelmät, kun vain jotenkin osaat kertoa sille mitä olet hakemassa.
Teen graafisen suunnittelun töitä, niin kyllä hiiri on ihan pakollinen. Ja käytän itse asiassa myös pöytäkonetta, jossa kolme näyttöä.
Esim. kaikki media-, tekniikka- ja kulttuurialan ammattilaiset. Mitä sinä käytät, lapiota vai myrkkyneulaa?
Minä käytän ihan langallista hiirtä. Langattomasta loppuu patterit turhan nopeaan ja se alkaa sekoilla. Hiiri on nopea käyttää ja tarkka. Läppärin padia voi käyttää jos ei kovin tarkkaa homma tee ja on aikaa tuhrata sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mina kautan vuohta.
Minä lammasta
Läppärin laappimislevy on vain äärimmäinen hätävara.
Minä, myös tunnuslukutaulukkoa. Kyynerpää ja käsi lepää sopivassa asennossa sohvalla hiiren päällä, epäergonomisempaa olisi tuota pientä läppärin ruutua lääppiä, kyynerpää ja käsivarsi ilmassa.
Jos pitää yhtään taittaa tmv niin työ sujuu paljon nopeammin.
Mä käytän rottaa. On tehokkaampi. 👍
Minäpä olen käyttänyt jo 80- luvulla tietokonetta ilman hiirtä. Revi siitä ja mieti kuinka oltiin ajasta edellä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän hiirtä, ulkoista näppäimistä ja erillistä näyttöä. Läppärin oma näyttö on vain kakkosnäyttönä.
Teen sellaista työtä, missä iso näyttö on tarpeen, jolloin käyttöön tulee myös muut oheislaitteet (näppis ja hiiri). Pelkkää kannettavan kosketuslevyä käytän vain jos on pakko.
Sama - työ vaatii kaksi isoa näyttöä, näppiksen ja hiiren.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Minulla on työkäytössä kaksi 26 tuuman näyttöä ja läppärin näyttö kolmantena. Lisäksi ulkoinen näppäimistö ja hiiri. En näe mitä lisäarvoa saisin siitä että en käyttäisi hiirtä? Sillä on tosi kätevä mm. siirtää ikkunoita näytöstä toiseen tarpeen mukaan.
No olen kyllä 59-vuotias täti joten varmaan juuri sitä mitä aloittaja tavoitteli.
Tällaiset: