Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset jatkuvasti kyttäävät kuka käy töissä ja kuka ei?

Vierailija
17.09.2026 |

Pieni avautuminen mutta alkaa jo niin kyllästyttämään tämä. Työskentelen paljon etänä ja muutin muuttotappokunnalta isompaan tämän takia. Valitettavasti nykyisessä talossakin suurin osa eläkeläisiä ja sama meno jatkuu ja haukutaan takanapäin laiskaksi työnvieroksujaksi ynnä muuta paskaa eteenpäin muille ihmisille.

Viime talossa kerran yksi eläkeläisukko potkasi ulko-oveeni ja huusi "mene töihin saatanan työvieroksuja" ja kuului Teamsissa muille palaverin aikana.

Pitäisikö eläkeläisille kehittää jotain päivätoimintaa että saisivat ajan kulumaan? Tätä tuntuvat harrastavan varsinkin suuriin ikäryhmiin kuuluvat jotka eivät ole itse olleet töissä yli 20 vuoteen.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu suppuun! Me suuriin ikäryhmiin kuuluvat olemme tehneet töitä koko ikämme ja rakentaneet nykyisen hyvinvointi yhteuskunnan TEKEMÄLLÄ TÖITÄ. En hyväksy sitä että monet varsinkin nuoret makoikevat lorvailevat vaan kotona ja elelevät MEIDÄN rahoilla kun ei töihin meneminen kiinnosta.

Eikä tämä "etätyö" ole mitään työntekoa... 

- Työeläkkeellä

Hyvinvointi rakentui paperin, Neuvostoliiton ja Nokian varaan. Ne on nyt mennyttä, kuten on hyvinvointikin. Suomessa on ollut satojen tuhansien reservi työttömiä 90-luvulta lähtien. Otatteko kunnian siitäkin?

Vierailija
22/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koko elämän ainoa merkitys on ollut töissäkäynti, mahtaa eläkkeellä vituttaa. Hah.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on kun kerrostalossa asuu.

Vierailija
24/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet kaikkien eläkeläisten olevan tuollaisia? Kun eivät ole ja monella on kyllä tekemistä paljonkin. 

En ole niin väittänytkään, mutta monet tuntuvat olevan omien kokemuksieni mukaan.

-AP

Sulla on omituisia tuttavia/naapureita ja monesti ihmisellä on outo luulo itsestään, eli, että muidenkin ihmisten elämä pyörii juuri sinun ympärilläsi . Ja että ihmisille on hirmu tärkeätä tietää oletko juuri sinä töissä :D

Mutta jos joku vaivautuu kyttäämään jonkun töissä käymistä niin voin kertoa, että ei se ole eläkeläisten harrastus, kyllä sitä harrastaa kaiken ikäiset uteliaat ihmisiset. 

Mitä luulet ap, jääkö sinulta sitten tuo eläkeläisviha pois, kun pääset itse eläkkeelle?

Ennen kuin huomaatkaan, olet vanha ja eläkkeellä. 

No lähinnä kun siitä kuulee aina takanapäin. Edellisessä muuttotappiokunnassa tultiin monesti esim. kaupassa ollessa huutamaan päin naamaa näitä asioita tuntemattomien eläkeläisten toimesta ja kun muutaman kerran ihan mielenkiinnoista kysyin että mistä olet tällaista kuullut kun asia ei pidä paikkaansa, niin tuli aina ne samat naapureiden nimet esille. Ja en edelleenkään väitä että KAIKKI eläkeläiset toimivat näin, on mukaviakin tullut vastaan. Tämä koskee vain niitä jotka niin toimivat ja haluaisin tietää miksi toimitte näin?

-AP

Vierailija
25/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, tehän itkette että se suuri sukuolvi on saanut kaiken ilmaiseksi muhaaaa.

Vierailija
26/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa asuu neurootikkoja jotka ensin kyttäävät ketä missäkin asunnossa asuu, onko eläkkeellä, onko duunari vai pukumies. Mikä auto.

Sitten he kyräilevät pitkin pihaa jos pari mummelia ja vaaria sattuu kesäpäivänä istumaan pihapenkillä.  Minua kyttäävät.

Joo, kuten sanoin, oon 30 vuotta asunut tässä, kerrostaloissa 70 vuotta. En tiedä 100 asunnon asukkaista mitään eikä ees kiinnosta. Ne viitisen porukkaa joita tervehdin ja pinnallinen säätilojen jutustelu.

Vierailija
27/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet kaikkien eläkeläisten olevan tuollaisia? Kun eivät ole ja monella on kyllä tekemistä paljonkin. 

En ole niin väittänytkään, mutta monet tuntuvat olevan omien kokemuksieni mukaan.

-AP

Sulla on omituisia tuttavia/naapureita ja monesti ihmisellä on outo luulo itsestään, eli, että muidenkin ihmisten elämä pyörii juuri sinun ympärilläsi . Ja että ihmisille on hirmu tärkeätä tietää oletko juuri sinä töissä :D

Mutta jos joku vaivautuu kyttäämään jonkun töissä käymistä niin voin kertoa, että ei se ole eläkeläisten harrastus, kyllä sitä harrastaa kaiken ikäiset uteliaat ihmisiset. 

Mitä luulet ap, jääkö sinulta sitten tuo eläkeläisviha pois, kun pääset itse eläkkeelle?

No lähinnä kun siitä kuulee aina takanapäin. Edellisessä muuttotappiokunnassa tultiin monesti esim. kaupassa ollessa huutamaan päin naamaa näitä asioita tuntemattomien eläkeläisten toimesta ja kun muutaman kerran ihan mielenkiinnoista kysyin että mistä olet tällaista kuullut kun asia ei pidä paikkaansa, niin tuli aina ne samat naapureiden nimet esille. Ja en edelleenkään väitä että KAIKKI eläkeläiset toimivat näin, on mukaviakin tullut vastaan. Tämä koskee vain niitä jotka niin toimivat ja haluaisin tietää miksi toimitte näin?

-AP

Taidat olla kova arvostelemaan ihmisiä ja valittamaan naapureistasi.

Kuule, ei ne netit ole enää vuonna 2026 niin ihmeellisiä kuten täällä esität ja kai niille naapureille myös?

Vierailija
28/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat on täysin aivopesty kyttäämään toisiaan ja estämään kaiken yksilöllisen toiminnan.

Kerro nyt ihan omin sanoin, mistä sinä tiedät, kuka eläkeläinen on suuria ikäluokkia??? Oletko kytännyt ja vahtinut eläkeläisiä ja ottanut jostakin selville, milloin he ovat syntyneet?? Ja tiedät varmaan, että nyt eläkkeelle jää jo 60-luvulla syntyneitä, eli yli kymmenen vuotta boomerieden jälkeen syntyneitä.  Ja eläkkeellä on myös ennen  vuotta 1945 syntyneitä paljon.  Ja sinä ihan tuosta vaan tiedät kuka on boomeri. Taidat raukka luulla, että  eläkeläinen= boomeri. Voin kertoa sinulle, että ei ole. Sivistä nyt itseäsi sen verran, että et tee itseäsi naurunalaiseksi .

Vierailija
29/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mussutusta ja kieroutunutta vihapuhetta. Taitaa ittelläs olla ennakkoluuloja senioreita kohtaan ja kuvittelet muiden olevan kiinnostuneita noin mitättömästä tyypistä. Taidat vaan olla pahasti nuppivikanen.

Itse en tunne yhtään aikuista joka viitsisi käyttää aikaansa jonkun vieraan ihmisen elämän tai tekemisten seuraamiseen. Mulla on alle 10v eläkeikään enkä tunnista itsessäni ollenkaan tuollaista. Ei, et ole kiinnostava eikä mua liikuta mitä teet. Niin kauan kuin et pyöritä huumerinkiä tai airb&b'tä tai sytytä tulipaloja.

Vierailija
30/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tutustuin edellisessä kodissa hyvin naapuruston eläkeläisiin kun tein etätöitä kotona ja ruokatunnilla kävin aina koiran kanssa kävelyllä. Kyseessä oli vanha ok-taloalue. Mukavia ihmisiä heistä kuoriutui kun jaksoi itse olla ystävällinen. Moni oli luullut minua työttömäksi, mutta kyllä kaikki lopulta ymmärsi että ihan oikeita töitä teen vaikka kotona olenkin. Hyvä tuttu tuli myös yhdestä toisesta etätyöläisestä joka talutti koiraa ruokiksella. Nykyisessä kodissa mietin usein, että mitähän heille kaikille mahtaa kuulua tänä päivänä.

Vierailija
31/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Typerän yleistävän ja lapsellisen aloituksen silti teit parin eläkeläisen perusteella. Lisäksi haluaisit määrätä mitä eläkeläiset tekee päivisin eli kaikkien pitäisi sun mieliksi mennä johonkin saakelin päivätoimintaan.

Vierailija
32/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luulet eläkkeen tulevan?Niinpä työssäkäyvien eläkemaksuista.

Onkin  outoa että sähkölämmitteisissä omakotitaloissa asuvat eläkeläiset vastustavar kaikkia investointeja jotka lisäävät sähkön käyttöä ja ehkä  nostaa sähkön hintaa. Mistä luulevat eläkerahojen tulevst jos kukaan ei käy töissä.

Vierailija
33/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

-AP

Älä valehtele. Tää on niin väsynyttä. Eikös sun nytkin pitäisi tehdä niitä etätöitä eikä täällä vauvalla roikkua. 

Vierailija
34/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Niitä pitäis potkaista työpaikoilla " mene kotiin viemästä nuorempien työpaikka!"

Vierailija
35/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi te persuveetit olette eläkkeellä?

Mielenterveyssyistä?

Ei kuulu sulle, tollo.

Vierailija
36/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yksinäinen ja perheetön ja vähän elämää helposti tulee tunne että "kaikki kyttäävät just minua."  Jos joku vanhempi ihminen jossain roskiksella yrittää olla ystävällinen oudosti luikkivalle naapurille se vielä pahentaa harhaa.

Siksi esim en ikinä edes katso päin alle 50 -vuotiaita. Toki heissäkin on normaaleja jotka sanovat hei tai moro mummollekin pihamaalla.

Vierailija
37/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut samaa kuin ap, mutta minulle eivät uskaltaneet sanoa naamatusten. Kuulin kun selän takana supisivat. Olen itseasiassa tehnyt 20 vuotta töitä ja aika hyvällä tasolla mutta sitä ei huomaa koska elän säästäväisesti. Sillä ei kuitenkaan pitäisi olla väliä. Nykyaikana on lyhyitä työsuhteita, osa-aikaisia töitä, liukuvia työaikoja, etätöitä yms. Eikä työttömyydessäkään ole itseasiassa mitään vikaa. Nykyinen systeemi toimii niin että suurtyöttömyys on pysyvä ominaisuus.

Vierailija
38/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet eläkkeen tulevan?Niinpä työssäkäyvien eläkemaksuista.

Onkin  outoa että sähkölämmitteisissä omakotitaloissa asuvat eläkeläiset vastustavar kaikkia investointeja jotka lisäävät sähkön käyttöä ja ehkä  nostaa sähkön hintaa. Mistä luulevat eläkerahojen tulevst jos kukaan ei käy töissä.

Joo, te joutoväki maksatte eläkkeet. Just joo. Tuota tyhmähköä suunsoittoa. Tokkopa maksat yhtään tyelliä.

Taloyhtiössä tehdään päätökset yhteisesti. Onneksi aina on asiantuntijoita, isännöitsijät ymmärtävät asioita, ei jonkun "boomerhullun" mukaan toteuteta remontteja.

Vierailija
39/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ollu narskuja ja psykoja työelämässä. 

Vierailija
40/68 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐷🐖

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan