Tapailumiehen keittiössä lokki-valaisin ja Marimekon Unikko-verhot, melkoinen turn-off
Ei olisi kyllä ensitapaamisen perusteella arvannut mikä sisustustyyli kotona, onkohan jäänyt ex-muijalta.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kyllä enemmän susta kuin tapailumiehestä.
Lokki-valaisin oli kuuminta hottia about 20 vuotta sitten.
Niin? Mikä vikana, pitäisikö mieluummin temuttaa joka kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo 60-luvulla lapsuuden kodissa oli Lokki-valaisin.
Vierailija kirjoitti:
Homo.
Piti sanoa samaa mutta kerkisit ensin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on myös hottia olla ympäristötietoinen niin että ei juokse pikamuodin perässä oli kyseessä sitten vaate tai valaisin, ostetaan mielummin laadukas kestävä tuote jota käytetään niin pitkään kun se pysyy ehjänä.
Minullakin on kotona pinkit Unikko lakanat, Artekin mehiläispesä valaisin, pinkkejä Unikko lautasia ja kahvikuppeja yms. ja ihan itse olen ne ostanut ja olen täysin heteromies, en ymmärrä miksi tässä on jotain ihmeellistä?
Ei kai lokki-valaisin ole vieläkin joku suosittu sisustus? Sen kulta-aika oli joskus 20 vuotta sitten?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai lokki-valaisin ole vieläkin joku suosittu sisustus? Sen kulta-aika oli joskus 20 vuotta sitten?
Älä jauha potaskaa. Lokki-valaisimien kulta-aika oli-60-70 luvulla ja aito Lokki on nyt arvokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hottia se oli 60-luvun puolessa välissä. Omaan kämpään ostin kaksi v 68, silloin oli hottia, jos niitä oli 3 yhdessä ryhmässä. Olivat hiton kallita. Mun liksa loi 650 mk/kk ja yksi Lokki maksoi jotain 300 mk.Nyt mulla on kolmas uutta tuotantoa ja materiaali on paljon huonompaa.
"Kultaseni Marimekkoa ja Lokkia myydään nykyään Tokmannilla. Ylellisyys-status on karissut niistä jo aikapäiviä sitten. "
Eivät ne toki mitään ylellisyyttä ole mutta ei vähävaraisilla ole niitä silti tapana ostaa koska he eivät halua käyttää sellaisiin niin paljon rahaa. Eiköhän ne Tokmannin Lokki-valaisimetkin mene keskimäärin niihin ylemmän keskiluokan koteihin. Hyvin ansaitsevakin voi käydä Tokmannilla jos sieltä saa jonkun vähän halvemmalla.
"Minullakin on kotona pinkit Unikko lakanat, Artekin mehiläispesä valaisin, pinkkejä Unikko lautasia ja kahvikuppeja yms. ja ihan itse olen ne ostanut ja olen täysin heteromies, en ymmärrä miksi tässä on jotain ihmeellistä?"
Duunaripiireissä on se sitkeä uskomus että mies ei sisustuksesta piittaa. Koulutetummissa luokissa tuo ajatus on jäänyt kauas taakse.
Vierailija kirjoitti:
"Minullakin on kotona pinkit Unikko lakanat, Artekin mehiläispesä valaisin, pinkkejä Unikko lautasia ja kahvikuppeja yms. ja ihan itse olen ne ostanut ja olen täysin heteromies, en ymmärrä miksi tässä on jotain ihmeellistä?"
Duunaripiireissä on se sitkeä uskomus että mies ei sisustuksesta piittaa. Koulutetummissa luokissa tuo ajatus on jäänyt kauas taakse.
Jaa, jos unikkoverhot on sun mielestä sisustamista niin....no parempi että en sano sen enempää
Noissa ketjussa mainituissa design-tuotteissa on se "ongelma", että ne ovat hyvin yleisiä suomalaisissa keskiluokan kodeissa. Ne tarvitsisivat ns. tilaa ympärilleen näyttääkseen omaleimaisilta ja tuoreilta valinnoilta. Kun yhdistetään Marimekon verhot ja Lokki-valaisin saman huoneen sisustuksessa, se on vastaava valinta kuin pukeudutaan capri-legginseihin ja tunikamekkoon. Tätimäinen ja aikansa elänyt yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Sanot tuon noin halventavaan sävyyn koska sinulla ei ole rahaa ostaa Marimekkoa eikä Lokkia.
Eri, mutta ostaisin sillä rahalla kauniimman valaisimen ja kivempaa tekstiiliä. Lokki-valaisin on tylsä ja ruma, mieluummin vaikka Mehiläispesä. Ja Marimekon tekstiilit, no, minulle sopii paremmin värikkäämmät kankaat.
Kyllä Lokista ja Marimekosta tulee sellainen "vain keskiluokkajutut"-fiilis. Ulkona sitten siisti tekonurmi, tummaa kivituhkaa ja täydellisesti leikatut kartiotuijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha potaskaa. Lokki-valaisimien kulta-aika oli-60-70 luvulla ja aito Lokki on nyt arvokas.
Huhhuh
Hyhhyh
no mun tapailumies asuu kaupungin vuokrakämpässä melko vanhassa kerrostalossa huonomaineisella alueella ja kaikki kalustett ovat ikivanhoja. Hän on kyllä puhunut siitä, että tämä on vain tilapäinen asunto ja hän koko ajan etsii parempaa vakituista asuntoa. Mutta minä en ainakaan ala siellä viettää aikaani.
Mieskin voi sisustaa. Minä en välitä esim. kesäkukista tai joulusisustuksesta, niinpä mieheni sisustaa meillä.
Vierailija kirjoitti:
Mieskin voi sisustaa. Minä en välitä esim. kesäkukista tai joulusisustuksesta, niinpä mieheni sisustaa meillä.
Kyllä mieskin voi sisustaa, niitähän on jotain telkkariohjelmiakin missä hinttimiehet sisustaa
SAMMUTTAA KIINNOSTUKSEN
Juu, kyllä väärä lamppu voi sammuttaa kiinnostuksen. Väärät verhotkin voi sammuttaa kiinnostuksen....kyllä. Väärä sisustus voi tosiaan olla vastenmielinen.
Väärät verhot voi olla kyllä tosi latistava, ja lamppu se vasta voi ollakin latistava.
-60-70 luvun aidon Lokki-valaisimen hinta on 800-1200 euroa.