Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät nuo tukia vastaan työtä tekemistä vaativat tajua että ennen pitkää loppuvat palkkatyöt kaikilta?

Vierailija
17.09.2026 |

Myös heiltä itseltään.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä näy tilastoissa ellet ole työttömänä työnhakijana.

Minä olen työtön työnhakija ja minä näyn tilastoissa.

Tukien saaminen taas on tästä erillinen asia.

Minä en saa mitään yhteiskunnan tukia.

Saat pääomatuloja ja et siksi saa tukia, mikä nyt pointtisi on tuoda tätä esille? Ilmeisesti siis työtä etsit kun olet työtön työnhakija ja et tukienkaan takia ole työkkärissä, onko tässä joku ongelma sulla?

Työttömyydestä keskusteltaessa monet, varsinkin ne joilta puuttuu akateeminen loppututkinto, alkavat herkästi jankuttaa yhteiskunnan tukien saamisesta. Ainoat työllisyyden hoitotoimenpiteetkin liittyvät sosiaalietuuksiin.

Kaikki työttömyystilastoissa näkyvät henkilöt eivät kuitenkaan saa mitään yhteiskunnan tukea. Miten voitaisiin kannustaa ja auttaa  niitä te-toimistossa työttöminä työnhakijoina olevia, joita ei voida millään yhteiskunnan tuella kiristää?

Työttömyystilastoissa me näymme silti.

Etkö siis osaa itse hakea työpaikkaa? Vai mitä kannustamista tarviit, sitä että joku silittää päätäsi? Ja kannustamisen suhteen nyt ei ne tukien saajatkaan sen paremmassa asemassa ole

Jokainen ihminen tarvitsee kannustamista.

Minä voisin tarvita esimerkiksi uraohjausta, yksilölliseen tilanteeseeni paneutuneen opinto-ohjaajan työpanosta, vertaisryhmää ja ylipäätään ihmisten erilaiset tilanteet hahmottavaa kokonaisnäkemystä.

Tukeminen ja ongelmanratkaisu ei aina liity rahaan.

Ja oikeasti luulet, että tuollaista on tarjolla työkkärissä? 

Ps. Jos tarvitsee kerran tai pari jotain palvelua, niin ei sitä varten tarvitse jatkuvasti roikkua asiakkaana

En näe tarpeelliseksi vääristellä tilastoja pysymällä sieltä poissa.

Haluan, että kaikista tilastoista välittyy mahdollisimman realistinen kuva asioiden tilasta.

Vierailija
82/84 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat pääomatuloja ja et siksi saa tukia, mikä nyt pointtisi on tuoda tätä esille? Ilmeisesti siis työtä etsit kun olet työtön työnhakija ja et tukienkaan takia ole työkkärissä, onko tässä joku ongelma sulla?

Työttömyydestä keskusteltaessa monet, varsinkin ne joilta puuttuu akateeminen loppututkinto, alkavat herkästi jankuttaa yhteiskunnan tukien saamisesta. Ainoat työllisyyden hoitotoimenpiteetkin liittyvät sosiaalietuuksiin.

Kaikki työttömyystilastoissa näkyvät henkilöt eivät kuitenkaan saa mitään yhteiskunnan tukea. Miten voitaisiin kannustaa ja auttaa  niitä te-toimistossa työttöminä työnhakijoina olevia, joita ei voida millään yhteiskunnan tuella kiristää?

Työttömyystilastoissa me näymme silti.

Etkö siis osaa itse hakea työpaikkaa? Vai mitä kannustamista tarviit, sitä että joku silittää päätäsi? Ja kannustamisen suhteen nyt ei ne tukien saajatkaan sen paremmassa asemassa ole

Jokainen ihminen tarvitsee kannustamista.

Minä voisin tarvita esimerkiksi uraohjausta, yksilölliseen tilanteeseeni paneutuneen opinto-ohjaajan työpanosta, vertaisryhmää ja ylipäätään ihmisten erilaiset tilanteet hahmottavaa kokonaisnäkemystä.

Tukeminen ja ongelmanratkaisu ei aina liity rahaan.

Ja oikeasti luulet, että tuollaista on tarjolla työkkärissä? 

Ps. Jos tarvitsee kerran tai pari jotain palvelua, niin ei sitä varten tarvitse jatkuvasti roikkua asiakkaana

En näe tarpeelliseksi vääristellä tilastoja pysymällä sieltä poissa.

Haluan, että kaikista tilastoista välittyy mahdollisimman realistinen kuva asioiden tilasta.

Persut nyt haluaisi kaunistella tilastoja kun ovat mokanneet ja lisänneet työttömyyttä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jep. Saadakseen tukia pitää olla työtön työnhakija. Jos sinä et tarvitse tukia, sinun ei tarvitse olla työttömänä työnhakijana. Voit silti hakea töitä, jos töihin haluat. Eli tule nyt hyvä ihminen sitten pois niistä tilastoista rumentamasta niitä, jos tarkoituksena on elellä vain vuokratuotoilla.

Tilastojen kuuluu jollakin tavoin heijastella todellisuutta. Muussa tapauksessa tilastot ovat täysin arvottomia, eikä niitä voida käyttää apuna esimerkiksi poliittisessa päätöksenteossa.

Olen työtön työnhakija, joten minä näyn työttömyystilastoissa.

Vierailija
84/84 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat olla pääasiassa eläkeläisiä, jotka ovat aikoinaan saaneet työpanoksensa vastineeksi elinkustannuksin nähden kohtuullista palkkaa. Nyt eläkeläisinä katsovat, että aikoinaan maksetut markat ovat kasvattaneet arvoa siinä määrin, että ovat maksaneet oman sosiaaliturvansa eli eläkkeensä. Nyt ovat tietoisia ettei järjestelmä voi toimi, jos ei nykynuorilta viedä oikeutta saada elinkustannuksiin nähden kohtuullista palkkaa ja vaadita heiltä palkatonta työpanosta. 

Ei niitä veroja kerry jos ei saa sellaista palkkaa, mistä ne verot menisivät. Mitä pienempi palkka sen vähemmän on varaa rahoittaa yhtikäs mitään sosiaaliturvaa tai kuluttaa.

Nimenomaan näin asia on. Nuorten pitäisi saada kohtuullista palkkaa, josta kertyy verovaroja, eläkemaksuja ja rahan kiertäminen ylläpitäisi yritystoimintaa, josta kertyy merkittävä osuus verokertymästä alvin muodossa.

Taitavat laskea ehtivänsä kuolla ennen kuin järjestelmä loppuu eläkevarojen hupenemiseen... nuoremmat maksavat palkastaan eläkerahastoon, josta maksetaan nykyisille eläkeläisille heidän eläkkeet. Heidän eläkemaksut puolestaan meni eläkkeidenmaksuun nähden pienen säästöosuuden lisäksi aikoinaan matalaa palkkaa saaneille eläkeläisille ja kotiäideille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi