Ateistit harrastavat uskovien syrjintää.
Esim. päiväkodeissa ja kouluissa ei saisi olla heidän mielestä mitään uskonnollisuutta, pyhäkoulu saa hirveän metelin aikaan. Näihin on kuitenkin ihan lain suoma oikeus uskovilla. Sitten nämä samat syrjijät ovat niin huolissaan jonkun lesbon oikeuksista.
Kommentit (27)
ja mun mielestä päiväkodeissa saa olla uskonnollisia hetkiä, kunhan on niiden aikana myös vaihtoehtoista toimintaa niille lapsille, joiden vanhemmat eivät halua lapsillensa uskonnollista kasvatusta. Yleissivistävässä mielessä voisin antaa lapseni uskonnosta kuulla. Mielellään monista uskonnoista.
Jumalauta kuinka monta tälläistä aloitusta onkaan tehty pienen ajan sisällä!!
kerrankin joku uskalsi sanoa niinkuin asia on
Te uskovaiset voitte harjoittaa sitä uskonnollisuuttanne ihan kotona ja pitää omat pyhäkoulunne. Teillä on myös omat yksityiset uskonnolliset päiväkotinne ja koulunne, pankaa lapsenne niihin, jos uskontoa kaipaatte. Tavallisilla päiväkodeilla ja kouluilla ei pitäisi olla mitään tekemistä minkään uskonnon kanssa.
Se joka kerää verot uskovaisilta järjestäkööt uskontokasvatuksen veronmaksajilleen omissa tilaisuuksissaan. Samoin uskovat kodit harjoittakoon uskontoa kotonaan.
Ikävä kyllä näin ei ole, vaan yhteiskunta kustantaa uskonnon tuputuksen päiväkodista alkaen.
Että kyllä ap:n aloitus meni päin männikköä, se on nimittäin juuri päinvastoin.
eivätkä anna lapselleen mahdollisuutta tutustua asiaan. Ei lapsi sinun jatke tai osa sinua, oma itsenäinen persoona, jolla omat mielipiteet ja näkemykset
Kysyisinkin, mitä pelkäätte? Mitä haitta laajentaa lapsen tietoisuutta maailmasta ja antaa hänen muodostaa omat mielipiteet? Miten ahdistavaa sen täytyy olla jos lapsi sisimmässään uskoo/haluaa uskoa ja se viedään häneltä pois.
Itse jo ala-asteella ihmettelin biologian tunnilla apina-ihminen juttua, ollaan muka jälkeläisiä..vastoin uskonnon näkemystä johon jo tuolloin uskoin.
En silti ollut käymättä biologian tunneilla, vähän sama asia.
Jumalauta kuinka monta tälläistä aloitusta onkaan tehty pienen ajan sisällä!!
ja ateistina täällä on jatkuvien hyökkäysten kohteena. Että kuka vainoaa ketä... Uskovaiset saa eniten kuraa niskaan homousasiassa ja ihan aiheesta. Väärinteosta sietääkin saada kuulla. Ja lisäksi nekin uskovaisten "vainot" on ihan itseaiheutettuja kaikenlaisilla "jumala ei luonut ihmistä homoksi" - ja muilla tuomitsevilla aloituksilla.
eivätkä anna lapselleen mahdollisuutta tutustua asiaan. Ei lapsi sinun jatke tai osa sinua, oma itsenäinen persoona, jolla omat mielipiteet ja näkemykset
Kysyisinkin, mitä pelkäätte? Mitä haitta laajentaa lapsen tietoisuutta maailmasta ja antaa hänen muodostaa omat mielipiteet? Miten ahdistavaa sen täytyy olla jos lapsi sisimmässään uskoo/haluaa uskoa ja se viedään häneltä pois.
Sinusta on sitten varmaankin OK, jos vaikkapa päiväkodissa käy säännöllisesti imaami opettamassa kaikille lapsille islamilaisuutta ainoana oikeana uskontona ja myös krisnujen lasten on pakko osallistua opetukseen? Surullista, jos et anna lapsesi mahdollisuutta tutustua asiaan, eihän lapsi ole sinun jatkeesi tai osa sinua.
Sinusta on sitten varmaankin OK, jos vaikkapa päiväkodissa käy säännöllisesti imaami opettamassa kaikille lapsille islamilaisuutta ainoana oikeana uskontona ja myös krisnujen lasten on pakko osallistua opetukseen? Surullista, jos et anna lapsesi mahdollisuutta tutustua asiaan, eihän lapsi ole sinun jatkeesi tai osa sinua.
joiden tytär meidän tytön paras kaveri. He eivät kiellä lapseltaan pyhäkoulussa käyntiä. Tyttö laulaa myös kirkkokuorossa, koska itse niin haluaa.
Ehkä he ovat poikkeus. Minä arvostan heitä vanhempina, koska suovat lapselleen mahdollisuuden tutustua asiaan, vaikka itse ovat ateisteja.
Kuulehan sinäkin lässyttäjä!! Henkisyys EI OLE YHTÄ KUIN LUTERILAISUUS!!! Tiesitkö että maailmassa on MUITAKIN TAPOJA uskoa kuin omasi?? Tässä sinulle luettavaa:
http://www.adherents.com/Religions_By_Adherents.html
Jos kristityt ovat suurin osa vielä toistaiseksi, ota hyvä ihminen huomioon että tuohon mahtuvat KAIKKI sen muodot. Islam ja ei-uskovat kirivät koko ajan ;).
Minusta tärkeää opettaa mikä voima uskolla on. Tarkoitan vaikka uskoo sitten keijuihin tai joulupukkiin. Se mihin uskoo, on totta.
Kyllä tämän maailman realiteetit tulee lasten tietoisuuteen tarpeeksi nopeasti(rahahuolet, työ,sairaudet,kuolema)
Annetaan heidän nauttia lapsuudestaan ja kaikesta ihmeellisestä mitä maailma on täynnä
Lasten myötä olen taas muistanut kuinka kivaa on mennä sateella ulos, ei juosta sisään, niinkuin aikuiset tekevät. Ihmetellä miksi leppäkertulla on pilkkuja jne. Siitähän uskossakin on pohjimmiltaan kyse.
Jos et johonkin uskontoon lastasi ohjaa, joku muu kyllä sen tekee ja se ei välttämättä ole sitä mitä sinä halusit. Ei ihminen voi elää arvoitta, kyllä jokainen jo lapsena alkaa joitakin arvoja omaksua. Ihan mahdoton semmonen ajatus, että lapsi aikuisena voisi "valita" oman uskontokunnan vapaasti. Kyllä se valinta on jo tehty ja ihmisen päässä on jonkun sortin arvomaailma joka tapauksessa.
Sitten kun lapsi on kouluiässä, hän alkaa pikkaisen jotain ymmärtääkin. Silloin alkaakin koulussa ET, jossa puolueettomasti esitellään eri uskonnot. Tämän lisäksi kotona keskustellaan erilaisista uskomuksista ja siitä, että kullakin on oikeus uskoa ihan miten haluaa. Että mikään uskomus ei ole toistaan parempi, vaan kaikki on tasa-arvoisia keskenään ja että voi elää myös uskomatta mihinkään.
Lapsi saa täysin vapaasti valita omat uskomuksensa.
Kavereihini ja sukulaisiin kuuluu kuitenkin paljon ateisteja ja vanhoillislestadiolaisia, jotka lienee tietyllä tapaa toistensa ääripäitä. Minä haluan, että lapseni tutustuu monenlaisiin asioihin ja ihmisiin. Haluaisinkin , että lapseni saisi jotenkin tutustua esim. islamilaisuuteen. Harmi ettei meidän tuttaviin heitä kuulu.
Olen selittänyt lapselle, että äiti uskoo, että Jumala on olemassa, mutta x:n äiti ei usko Jumalaan. Ja että me ihmiset ei todellisuudessa tiedetä, onko Jumalaa vai ei ja siksi kaikki ovat yhtäpaljon oikeassa.
Lasten myötä olen taas muistanut kuinka kivaa on mennä sateella ulos, ei juosta sisään, niinkuin aikuiset tekevät. Ihmetellä miksi leppäkertulla on pilkkuja jne. Siitähän uskossakin on pohjimmiltaan kyse.
Niin mistä uskonnossa on pohjimmiltaan kyse?
mutta lapsen voi kasvattaa arvostamaan erilaisuutta. Lapsi ja aikuinen muokkaa jatkuvasti omia käsityksiään kaikesta ja hyvin paljon tähän vaikuttaa ympäristö, jossa hän elää. Jos pyrkii tarjoamaan lapselle monipuolisen elämänpiirin (monenlaisia ihmisiä ympärillä), uskon että hänelle kehittyy myös avarampi arvomaailma.
t:20
Olen selittänyt lapselle, että äiti uskoo, että Jumala on olemassa, mutta x:n äiti ei usko Jumalaan. Ja että me ihmiset ei todellisuudessa tiedetä, onko Jumalaa vai ei ja siksi kaikki ovat yhtäpaljon oikeassa.
Eli olen sanonut etten itse tiedä mikä on totuus, mutta että moni uskoo ja kukaan ei voi tietää ihan varmsti. Minusta tämä on paras lähestymistapa muutenkin. Silloin lapsella on oikeasti valinnanvapaus.
Mulle itselleni tuputettiin uskontoa lapsena jonkin verran ja ateisti tuli. Itse koin ahdistavana kaikki ne puheet että jumala ja jeesus seuraa koko ajan mitä teen jne. Uskon, että ihmiselle tulee oikeasti paras valinnan mahdollisuus silloin, kun lapsena asiasta jää neutraali asenne. Silloin voi aikuisena voi löytää kantansa asiaan ilman painolastia. En yhtään ihmettelisi vaikka uskonnollisuus olisi osin geneettistä, kyllähän uskonto ilman muuta parantaa lajin selviämismahdollisuuksia tiukoissa paikoissa.
perustele.