Tasavallan presidentti Alexander Stubb kehottaa suomalaisia varautumaan henkisesti Venäjän sabotaasi-iskujen koventumiseen
"Stubbin mukaan jokainen suomalainen voi nukkua yönsä lähtökohtaisesti rauhassa. IS"
Miten sinä varaudut henkisesti ydinsotaan ja maailmanloppuun?
Nukutko yösi rauhassa?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on varauduttu jo viimeiset 100 vuotta Venäjän perseilyyn. Mikään ei ole siis muuttunut. Nukumme edelleen yömme hyvin, mutta olemme varautuneita.
Paitsi että nykyinen ulko- ja turvallisuuspolitiikka perustuu paperireserviin ja epävarmoihin liittolaisuussuhteisiin eikä nykysuomalaisten henkisessä kestävyydessä ole hurraamista, kuten korona-aika osoitti. Olisi fiksua muistaa Paasikiven ja Kekkosen opetukset.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on henkisen varautumisen suurvalta.
Sitä paitsi ei ne tänne tule. Ei ne ole ennenkään tänne tulleet.
Ja meillä on nyt se uusi aitakin rajalla. Ei ne pääse tänne.
& ruotsalaiset on meidän militanttikamuja. Uutuusulottuvuus maanpuolustukseen.
Miksi persuille ei maistu Stubbin politiikka, vaikka nimenomaan vauva-palstalla kannustitte äänestämään Stubbia?
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten Nordstream-putkien räjäytyksi... ainiin, sehän olikin Ukraina.
Ai kuten droonien lähettämiseen Suom.. ainiin, sehän olikin Ukraina.
Jokos iltapalaksi hörppimäsi kaalisoppa on valmis piertäväksi, Igor?
Iskujen koventumiseen? Mitä iskuja täällä on ollut? Pari Ukrainan droonia tippunut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva olisi kyllä tietää, miten johonkin sabotaasiin tai pommi-iskuun varaudutaan henkisesti?
Käydäänko jossain kursseilla tai psykologilla etukäteen?
Useimmille varmaan riittää se, että aktiivisesti tiedostaa sellaisten olevan mahdollisia ja miettii valmiiksi, mitä sellaisessa tilanteessa itse tulee tekemään.
Jos esimerkiksi ottaa pommi-iskun kaupunkiympäristössä tai vaikka julkisessa tilassa, niin ensimmäinen ajatus on "mitä ihmettä", toinen "tämä on varmaan pommi-isku" Kolmas "niin pitääkin nyt hakeutua seinän viereen sortumavaaran tai uuden iskun varalta, tai hakeudun ulos taivasalle, niin en jää sortuman alle" "lähdenpä tuonne uloskäytävälle, jossa palaa ne poistumistie vihreät valot. Senhän opin jo aiemmin, että poistumisteillä on aina ne opasteet. Olenhan oppinut myös minne tahansa elokuvateatteriin, laivalle, urheiluhalliin, baariin jne mennessä jo tullessani katsomaan, missä ne poistumistiet ovat, enkä panikoi nyt tositarpeen tullen, koska mielessäni olen jo monta kertaa käynyt tämän mahdollisuuden läpi. Tarkkailen myös outoja hiippareita, jotka maleksivat ja kuvailevat sähköjakamoita tai muita julkisia rakennuksia. Ilmoitan epäilyttävistä kasseista ym yksin jätetyistä laatikoista ovisuilla tai missä tahansa. Jos joku tulee pakettiautolla tms pääovelle ja lähtee reippaasti paikalta litomaan muualle, on ko. ajoneuvo mahdollinen pakoauto, pommiauto tms. Jos olen väkijoukossa ja joku ajaa autolla väkijoukkoon, poistun kohtisuorassa auton kulkusuuntaan paikalta hyvässä järjestyksessä. Minulla on puhelimessa ladattuna 112- sovellus, josta avun hälyttämällä hälytyskeskus saa välittömästi paikannustiedon. Olen toki osallistunut EA-kursseille, joten panikoinnin sijasta osaan auttaa muita, enkä seiso hämmästyneenä kiljumassa vieressä tekemättä mitään. Ihan perusasioita jokaiselle tavalliselle ihmiselle. Jos etukäteen mietit, mitä tehdä, et ole tositilanteessa pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vtun natokiimainen sotahullu 😡😡🤬🤬 tuo paska pitäisi polkea suohon!
Ettei vain Igoria pikkuisen vituttaisi.
Onkohan ne hävittäjän jo saatu Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Hän on itse ärsyttänyt ärsyttämästä päästyään venäjää ja nyt hän sitten varoittaa kansaa että saattaa olla vaikeuksia tulossa koittakaahan kestää.
Mutta onhan hän saanut pullistella rintaansa ja leikkiä oikein äijää kaikille globalisti kavereilleen siispä Suomesta ja suomalaisista välittämättä.
Igorin mielestä pikkuisen Suomen tshuhnat eivät missään tapauksessa saisi ärsyttää Venäjää.
Ei, Suomen tshuhat pitäisi olla pysyvästi nöyrinä, alistettuina, suomettuneina YYA-ajan hengessä ja totella mitä suuri ja mahtava Venäjä määrää.
Igor kokee tietävänsä nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi persuille ei maistu Stubbin politiikka, vaikka nimenomaan vauva-palstalla kannustitte äänestämään Stubbia?
Tätä sopiikin ihmetellä. Ehkä joku persu avaa logiikkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistanet vastaehdokkaan? Ja eihän sitä paitsi eroa jäänyt kuin ~100000 ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä tulee ensimmäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistanet vastaehdokkaan? Ja eihän sitä paitsi eroa jäänyt kuin ~100000 ääntä.
Tietenkin muistan vastaehdokkaan. Lähinnä ihmettelen, miksi persuille ei maistu Stubbin politiikka, vaikka nimenomaan vauva-palstalla kannustitte äänestämään Stubbia?
Tämä jatkuva asioista puhuminen on sitä pahinta hysteriaa.
Sitähän Venäjä haluaa, suomalaiset ryntäilee ja on peloissaan.
Pelottelevat.
Ihanaa, että USA-NATO on hävinnyt sotansa Ukrainassa ja Lähi-idässä. Se on voitto kaikille maailman kansoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä tulee ensimmäiset.
Tänään.
Oon kamera valmiina jos hävittäjiä tai koptereita taas näkyy ylilennolla. Jes nyt on tapahtumaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä jatkuva asioista puhuminen on sitä pahinta hysteriaa.
Sitähän Venäjä haluaa, suomalaiset ryntäilee ja on peloissaan.
Pelottelevat.
En minä ainakaan ryntäile tai ole peloissani, vaikka asioista haluankin keskustella niiden oikeilla nimillä ja varautua kaikkeen. Päätä en työnnä pensaaseen, vaikka mikä olisi.
Kehotan Stubbia tunkemaan deep state -propagandansa sinne minne aurinko ei paista