Tasavallan presidentti Alexander Stubb kehottaa suomalaisia varautumaan henkisesti Venäjän sabotaasi-iskujen koventumiseen
"Stubbin mukaan jokainen suomalainen voi nukkua yönsä lähtökohtaisesti rauhassa. IS"
Miten sinä varaudut henkisesti ydinsotaan ja maailmanloppuun?
Nukutko yösi rauhassa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi persuille ei maistu Stubbin politiikka, vaikka nimenomaan vauva-palstalla kannustitte äänestämään Stubbia?
Tätä sopiikin ihmetellä. Ehkä joku persu avaa logiikkaansa?
Ai persu avaisi logiikkaansa? Persun tehtävä on vauva-palstalla ainoastaan hämmentää, sotkea, valehdella, vääristellä ja trollata. Ei hänellä ole logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä jatkuva asioista puhuminen on sitä pahinta hysteriaa.
Sitähän Venäjä haluaa, suomalaiset ryntäilee ja on peloissaan.
Pelottelevat.
Igor haluaisi ettei puhuttaisi Venäjästä ollenkaan, painettaisiin villaisella. Se olisi Igorille mieluisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä jatkuva asioista puhuminen on sitä pahinta hysteriaa.
Sitähän Venäjä haluaa, suomalaiset ryntäilee ja on peloissaan.
Pelottelevat.
Igor haluaisi ettei puhuttaisi Venäjästä ollenkaan, painettaisiin villaisella. Se olisi Igorille mieluisaa.
Eikö sinua hävetä, kun haukut toisia?
Jos Putte Putlerinperse olisi toisin päättänyt, niin minun lapseni olisivat voineet olla ensimmäinen sukupolvi, johon viime sodat eivät olisi vaikuttaneet juuri mitenkään. Mutta nyt heistä onkin tulossa sotasukupolvea jo varhaisteineinä. Tämä on se asia, mikä minut saa kiehumaan enemmän kuin mikään. Ja vihaamaan noita idän iilimatoja sydämeni pohjasta. Ja tekemään kaikkeni tämän maan eteen riippumatta siitä, rakastanko jokaista poliitikkoa vai en.
Vierailija kirjoitti:
Jos Putte Putlerinperse olisi toisin päättänyt, niin minun lapseni olisivat voineet olla ensimmäinen sukupolvi, johon viime sodat eivät olisi vaikuttaneet juuri mitenkään. Mutta nyt heistä onkin tulossa sotasukupolvea jo varhaisteineinä. Tämä on se asia, mikä minut saa kiehumaan enemmän kuin mikään. Ja vihaamaan noita idän iilimatoja sydämeni pohjasta. Ja tekemään kaikkeni tämän maan eteen riippumatta siitä, rakastanko jokaista poliitikkoa vai en.
Älä höpise. Tää Suomen sotahulluus on täysin oma valinta. Tai noh, ehkä EU:n käskemä valinta, mutta ymmärtänette pointin. Sota on Ukrainassa parin tuhannen km:n päässä. Venäjä ei uhannut Suomea millään tavalla, ennen kuin Suomi teki itsestään uhan Venäjälle näillä sekoiluillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpise. Tää Suomen sotahulluus on täysin oma valinta. Tai noh, ehkä EU:n käskemä valinta, mutta ymmärtänette pointin. Sota on Ukrainassa parin tuhannen km:n päässä. Venäjä ei uhannut Suomea millään tavalla, ennen kuin Suomi teki itsestään uhan Venäjälle näillä sekoiluillaan.
Hyppääpä sinä sinne kaalisoppasaaviin. Rotta.
Igorit on tänään ahkeria, pakolla. Lymanin suunnalla heillä menee päin veetua ja näytösvaalitkin koittavat. Ahkeria valehtelijoita, pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva olisi kyllä tietää, miten johonkin sabotaasiin tai pommi-iskuun varaudutaan henkisesti?
Käydäänko jossain kursseilla tai psykologilla etukäteen?
Useimmille varmaan riittää se, että aktiivisesti tiedostaa sellaisten olevan mahdollisia ja miettii valmiiksi, mitä sellaisessa tilanteessa itse tulee tekemään.
Jos esimerkiksi ottaa pommi-iskun kaupunkiympäristössä tai vaikka julkisessa tilassa, niin ensimmäinen ajatus on "mitä ihmettä", toinen "tämä on varmaan pommi-isku" Kolmas "niin pitääkin nyt hakeutua seinän viereen sortumavaaran tai uuden iskun varalta, tai hakeudun ulos taivasalle, niin en jää sortuman alle" "lähdenpä tuonne uloskäytävälle, jossa palaa ne poistumistie vihreät valot. Senhän opin jo aiemmin, että poistumisteillä on aina ne opasteet. Olenhan oppinut myös minne tahansa elokuvateatteriin, laivalle, urheiluhalliin, baariin jne mennessä jo tullessani katsomaan, missä ne poistumistiet ovat, enkä panikoi nyt tositarpeen tullen, koska mielessäni olen jo monta kertaa käynyt tämän mahdollisuuden läpi. Tarkkailen myös outoja hiippareita, jotka maleksivat ja kuvailevat sähköjakamoita tai muita julkisia rakennuksia. Ilmoitan epäilyttävistä kasseista ym yksin jätetyistä laatikoista ovisuilla tai missä tahansa. Jos joku tulee pakettiautolla tms pääovelle ja lähtee reippaasti paikalta litomaan muualle, on ko. ajoneuvo mahdollinen pakoauto, pommiauto tms. Jos olen väkijoukossa ja joku ajaa autolla väkijoukkoon, poistun kohtisuorassa auton kulkusuuntaan paikalta hyvässä järjestyksessä. Minulla on puhelimessa ladattuna 112- sovellus, josta avun hälyttämällä hälytyskeskus saa välittömästi paikannustiedon. Olen toki osallistunut EA-kursseille, joten panikoinnin sijasta osaan auttaa muita, enkä seiso hämmästyneenä kiljumassa vieressä tekemättä mitään. Ihan perusasioita jokaiselle tavalliselle ihmiselle. Jos etukäteen mietit, mitä tehdä, et ole tositilanteessa pulassa.
Ihan hyviä ohjeita ja varautuminen on aina järkevää.
Sen verran vaan tähän kommentoin, että varautumisesta ja kaikesta miettimisistä huolimatta, ihminen voi silti olla "pulassa", kun jotain katastrofia tapahtuu. Ikinä ei kukaan voi sanoa etukäteen, kuinka oikeasti toimii onnettomuus, paniikki ym.tilanteessa. Jäätymistä ja hysteriaa tulee myös hyvin valmentautuneille, jopa monelle "ammattilaiselle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppääpä sinä sinne kaalisoppasaaviin. Rotta.
Rotat väittävät varautumista ja puolustautumista sotahulluudeksi. Mutta entäpä siellä hyökkääjän puolella? Onko rauhalliseen naapurimaahan hyökkääminen rauhantahtoisuutta teidän mielestänne, rotat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi persuille ei maistu Stubbin politiikka, vaikka nimenomaan vauva-palstalla kannustitte äänestämään Stubbia?
Tätä sopiikin ihmetellä.
Juu ole mies ja tykin ruuakshan mut pistetään. Mitä sitten kun on luoti otsassa? Siinähän on huolet ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on itse ärsyttänyt ärsyttämästä päästyään venäjää ja nyt hän sitten varoittaa kansaa että saattaa olla vaikeuksia tulossa koittakaahan kestää.
Mutta onhan hän saanut pullistella rintaansa ja leikkiä oikein äijää kaikille globalisti kavereilleen siispä Suomesta ja suomalaisista välittämättä.
Igorin mielestä pikkuisen Suomen tshuhnat eivät missään tapauksessa saisi ärsyttää Venäjää.
Ei, Suomen tshuhat pitäisi olla pysyvästi nöyrinä, alistettuina, suomettuneina YYA-ajan hengessä ja totella mitä suuri ja mahtava Venäjä määrää.
Igor kokee tietävänsä nämä asiat.
Mikähän sinunkin ressukan ÄO ihan oikeasti on? Osaatko laittaa kengät itse jalkaasi?
Miksi presidentti lietsoo kansalasten pelkoa entisestään? Eikö Stubb ymmärrä että jotkut saattavat oikeasti pelätä sotaa kuollakseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on itse ärsyttänyt ärsyttämästä päästyään venäjää ja nyt hän sitten varoittaa kansaa että saattaa olla vaikeuksia tulossa koittakaahan kestää.
Mutta onhan hän saanut pullistella rintaansa ja leikkiä oikein äijää kaikille globalisti kavereilleen siispä Suomesta ja suomalaisista välittämättä.
Igorin mielestä pikkuisen Suomen tshuhnat eivät missään tapauksessa saisi ärsyttää Venäjää.
Ei, Suomen tshuhat pitäisi olla pysyvästi nöyrinä, alistettuina, suomettuneina YYA-ajan hengessä ja totella mitä suuri ja mahtava Venäjä määrää.
Igor kokee tietävänsä nämä asiat.
Mikähän sinunkin ressukan ÄO ihan oikeasti on? Osaatko laittaa kengät itse jalkaasi?
Oletko iigori?
Rautaa rajalle ja demarit voi keskittyä rauhassa ryzzzzälle pyllistämiseen.
Senhän te osaatte sanomattakin.
Vierailija kirjoitti:
Rautaa rajalle ja demarit voi keskittyä rauhassa ryzzzzälle pyllistämiseen.
Senhän te osaatte sanomattakin.
Asevelidemarit sihtailee sopivia luisuotsaryzzzzziä.
Missä viipyy viralliset varautumisohjeet kansalaisille. Vai oliko taas klikkiotsikko vailla mitään tosipohjaa?