Nuoret syövät velaksi, kun rahat loppuvat
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on opiskelija, muuttaa soluasuntoon tai kimppakämppään jonkun muun kanssa. Opiskelijan paikka ei ole yksiössä.
Jos on työtön, tukirahat kyllä riittää ruokaan.Soluja ei ole ja se ei ole ihmisen elämää asua jonkun tuntemattoman narkkarin kanssa samassa asunnossa.
Kaikilla työttömillä ei ole samoja tukia, joten et voi yleistää että tukirahat riittää ruokaan.
Se "narkkari" on myös ihminen.
Voi olla, mutta kuka haluaa opiskelijana asua narkkarin kanssa samassa asunnossa? Eihän siellä saa rauhassa edes opiskella ja joutuu koko ajan pelkäämään.
Kotona pitäisi opettaa laittamaan halpaa ruokaa. Mutta jos sielläkään ei osata, niin onpa harmi.
Oikein, elämä tulee jumalalta ja on ihmisoikeus, velka ja raha ovat pelkkiä meemejä.
eikö tuo kerro sitä että oikeistovetoisessa kapitaalikeskeisessä yhteiskunnassa kaikki ei ole todellakaan hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on opiskelija, muuttaa soluasuntoon tai kimppakämppään jonkun muun kanssa. Opiskelijan paikka ei ole yksiössä.
Jos on työtön, tukirahat kyllä riittää ruokaan.Soluja ei ole ja se ei ole ihmisen elämää asua jonkun tuntemattoman narkkarin kanssa samassa asunnossa.
Kaikilla työttömillä ei ole samoja tukia, joten et voi yleistää että tukirahat riittää ruokaan.
Se "narkkari" on myös ihminen.
Voi olla, mutta kuka haluaa opiskelijana asua narkkarin kanssa samassa asunnossa? Eihän siellä saa rauhassa edes opiskella ja joutuu koko ajan pelkäämään.
Myös opiskelija voi olla "narkkari".
Tiedän nuoria aikuisia jotka wolttaavat kaiken ruokansa. Woltilla tilataan ruokakauppaostoksia. Ei mennä ikinä sinne ruokakauppaan ostoksille.. Itse pitävät tätä täysin normaalina ja samaan aikaan ihmettelevät miksei kelan tuet riitä elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi surullista miten heikoilla eväillä jotkut nuoret omilleen lähtevät. Olen itsekin vanhempana tehnyt kaikkeni että lapsilleni olisi riittävät elämänhallinnan taidot mutta silti olen onnistunut kasvattamaan kaksi täysin erilaista yksilöä. Toinen on vastuullisuuden perikuva, ja se toinen on juuri tuollainen joka varmaan tulevaisuudessa Wolttaa itseltään luottotiedot.
Aika avuton olo mutta joku vastuu sillä yksilöllä itselläänkin on lopulta oltava.
Et mahda ihmisten yksilölliselle neurologiselle kehitykselle yhtään mitään. On yhteiskunnan velvollisuus ottaa erilaisuudet paremmin huomioon. Muottiin pakottaminen on väärin.
Miksi te ette hanki tyttö- ja poikaystäviä? Minun nuoruudessani muutettiin sen seurustelukaverin kanssa yhteen tai sitten jonkun hyvän ystävän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi surullista miten heikoilla eväillä jotkut nuoret omilleen lähtevät. Olen itsekin vanhempana tehnyt kaikkeni että lapsilleni olisi riittävät elämänhallinnan taidot mutta silti olen onnistunut kasvattamaan kaksi täysin erilaista yksilöä. Toinen on vastuullisuuden perikuva, ja se toinen on juuri tuollainen joka varmaan tulevaisuudessa Wolttaa itseltään luottotiedot.
Aika avuton olo mutta joku vastuu sillä yksilöllä itselläänkin on lopulta oltava.
Et mahda ihmisten yksilölliselle neurologiselle kehitykselle yhtään mitään. On yhteiskunnan velvollisuus ottaa erilaisuudet paremmin huomioon. Muottiin pakottaminen on väärin.
Minusta taas erilaisuuksia ymmärretään nykyään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän nuoria aikuisia jotka wolttaavat kaiken ruokansa. Woltilla tilataan ruokakauppaostoksia. Ei mennä ikinä sinne ruokakauppaan ostoksille.. Itse pitävät tätä täysin normaalina ja samaan aikaan ihmettelevät miksei kelan tuet riitä elämiseen.
Ja sosiaaliset taidot 0. Elämä on neljän seinän sisällä ja kännykän ruudulla. Ahdistutaan, kun pitää käydä kaupassa ja nähdä ihmisiä.
Täytyy sanoa että tosiaan sen kerran kun itse puoli vuotta asuin solu asunnossa opiskelijana pari vuotta sitten, toinen "kämppikseni" käytti päivittäin kannabista. Hän oli myös yliopisto-opiskelija..
Ja Turun yo kylässä ystäväni asui soluasunnossa.. Lude ongelmaa samassa talossa. Onneksi ei käsittääkseni ystäväni asunnossa, mutta en ole varma , ehkä hän ei kehdannut myöntää, että hänen asunnossaan oli sama ongelma. Ulkomaalaisia 90 % naapureista, pääasiassa Aasian maista, ja sieltä jotain Intiasta ne luteetkin ovat matkanneet mukana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei pyöri sun ympärillä, eikä ole yhteiskunnan tai maailman tehtävä mukautua sinun halujesi mukaan, vaan kyllä ihmisen pitäisi pystyä elämään yhteiskunnassa
Vierailija kirjoitti:
Jos on työtön, tukirahat kyllä riittää ruokaan.
Opintoraha on silti vain 500€/kk. Vaikka jakaisi soluhuoneen kämppiksen kanssa, raha ei riitä ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että tosiaan sen kerran kun itse puoli vuotta asuin solu asunnossa opiskelijana pari vuotta sitten, toinen "kämppikseni" käytti päivittäin kannabista. Hän oli myös yliopisto-opiskelija..
Ja Turun yo kylässä ystäväni asui soluasunnossa.. Lude ongelmaa samassa talossa. Onneksi ei käsittääkseni ystäväni asunnossa, mutta en ole varma , ehkä hän ei kehdannut myöntää, että hänen asunnossaan oli sama ongelma. Ulkomaalaisia 90 % naapureista, pääasiassa Aasian maista, ja sieltä jotain Intiasta ne luteetkin ovat matkanneet mukana...
Miksi et ilmoittanut poliisille? Huumeidenkäyttö on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo solunaapurin kannabiksen käyttö ei minua oikeastaan yhtään häirinnyt. Muuten vain oli ahdasta ja epäkodikas asunto. Sinänsä soluasuminen on mielestäni järkevä ja kohtuuhintainen asumismuoto tulotaso hulmioiden.
Siinä oppii samalla sosiaalisia taitoja eri tavalla ja voi tehdä jopa yhteisiä ruokia tms. Voi olla tekemättäkin, pääasia että elää siivosti muut huomioiden. Silti asunnot saisivat olla isompia kuin se 11 neliötä. Mielestäni 25 neliötä on ihan kipuraja yhden hengen huoneelle vaikka olisikin soluasunto.
Joku raja saisi olla kehitysmaista haalituille amk opiskelijoille. Luteitakin voi pitää jonkinlaisena lieveilmiönä. Lopulta suurin osa taitaa päätyä korkeintaan wolt kuskeiksi ja siivoojiksi ja sitä kautta perhe kelan tuille. Se on sitten toinen asia se.
Sosialistisessa peruskoulussa ei opeteta taloustietoa siksi nuoret ovat ulosotossa ja äänestävät vasemmistoa.
Minun kummipoikani on opetellut rahvaan koulun ulkopuolella sijoituskerhossa kasvattamaan varallisuuttaan ja hän äänestää persuja.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/5d2ff0c7-b6cd-4111-8478-b9ddd0f3f1c3