Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on syytä epäillä, että eräässä perheessä kohdellaan lapsia väärin

Vierailija
02.10.2008 |

Jos teen lastensuojeluilmoituksen, vanhemmat arvaavat heti, kuka sen on tehnyt.

Kamala tilanne.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden lastensuojelulain mukaan olet sen kuitenkin velvollinen tekemään! Pidä nyt tärkeämpänä lasten hyvinvointia, älä omaasi.

Vierailija
2/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoitus on todella aiheellinen, eikä kiusallaan tehty, voit olla rauhallisin mielin.

Mä en voi olla VARMA, mutta mulla on erittäin vahvat perusteet epäillä. Toisaalta, jos mitään syytä ei ole, vanhemmat laittavat kaikki välit poikki. Kyse on sukulaisesta, siksi tilanne on todella vaikea.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoitus on todella aiheellinen, eikä kiusallaan tehty, voit olla rauhallisin mielin.

Vierailija
4/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinhän se on lasta kohtaan, mutta luuletkos ihan todella että resurssit riittää joka huudon tarkastamiseen? Et kait oo tosissas?!

Vierailija
5/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vähän luulen että lähes joka toisessa perheessä vanhemmat, edes joskus, joutuvat huutamaan lapsilleen, vaikka väärin kyllä sekin.

itse ainakin joudun korottelemaan ääntä useasti, kun meno alkaa villiintyä liikaa =/

Vierailija
6/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutavat joskus lapsille.

Vierailija
7/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin huolesi on voimakas, kannattaa ilmoitus tehdä. Voisit kyllä myös yrittää puhua vanhemmille ensin asiasta, kun kerran sukulaiset kyseessä.

t. sosiaaliohjaaja

Mä en voi olla VARMA, mutta mulla on erittäin vahvat perusteet epäillä. Toisaalta, jos mitään syytä ei ole, vanhemmat laittavat kaikki välit poikki. Kyse on sukulaisesta, siksi tilanne on todella vaikea.

ap

Vierailija
8/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syynä on tuo huutaminen.

Vierailija
9/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta on, kuin huutamista?

Vierailija
10/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutavat joskus lapsille.

Olen kuitenkin varma, että perheessä on paljon pielessä. Alkoholismia, väsymystä, masennusta, ongelmia raha-asioissa ja pelkään, että kohta on pielessä paljon enemmän.

Kyse ei ole siis pelkästä huutamisesta.

ap

Vierailija
11/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 villiä ipanaa (2v ja 4v), jotka tappelevat paljon, kiljuvat ilosta ja surusta, välillä leikkivät pelastaja-leikkiä huutaen apua minkä kurkuista lähtee.

Naapurilla ainokainen 2v ei puhu vielä sanaakaan ja temperamentiltaan on yhtä vilkas kuin huopatossu. Kamala uhma on kuulemma (pudistaa päätään ja mököttää)...

Oikeasti olemme hyvät ja rakastavat vanhemmat, emme suvaitse minkäänlaista väkivaltaa tai kuritusta, emme edes jäähytystä vaan nuhtelemme ja opastamme sen sadannen kerran.

Mua alkaa jo suututtaa toi naapuri pikkuhiljaa. Tuhlaa kunnan vähiä varoja aivan aiheettomiin ilmoituksiin ja todellinen hätä jää ilman apua. Harmittaa toi viranomaisten ja meidän perheen ajan tuhlaus!

Vierailija
12/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki oma elämä!

Anna vanhempien huutaa lapsilleen, kohta täällä taas itketään ilkeitä lapsia joita ei ole kasvatettu kotona

Vierailija
13/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi tietääkseni tehdä anonyyminä, joten voit ihan rauhassa olla.

Vierailija
14/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten ajattelet?

Vierailija
15/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten jotkut naapurit voi olla noin kyyliä?!

Tuliko ne lastensuojeluviranomaiset ihan yllättäen sitten kotiin vai soittiko etukäteen, vai miten? Kertoivatko he myös että naapuri on ilmoituksen takana?

Vierailija
16/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat soittaneet tulevansa käymään koska on heidän velvollisuutensa.

Ei liene kovin vaikeaa arvata kuka soittanut, kun rivitalon päädyssä asutaan.

Siis miten jotkut naapurit voi olla noin kyyliä?!

Tuliko ne lastensuojeluviranomaiset ihan yllättäen sitten kotiin vai soittiko etukäteen, vai miten? Kertoivatko he myös että naapuri on ilmoituksen takana?

Vierailija
17/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvä että ihmiset on valppaina, mutta olishan se ihan ok, seurata vähän tarkemmin, lapsiperheestä kun kuuluu jos jonkinlaista kiljuntaa vuorokaudenajasta riippumatta..

terv. kolmen vilkkaan pojan äiti

Vierailija
18/20 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein aikanaan usean lastensuojeluilmoituksen sukulaisestamme vaikka tämä oli minulle rakas ja tärkeä. En hyväksynyt perheen isän alkoholismia, väkivaltaisuutta naista kohtaan ja muutenkin epämääräistä elämää. Mulla oli paljon tietoa jota käytin. Poliiseilla oli omat ilmoituksensa mutta en tiedä, miksi asiassa kesti niin kauan että lastensuojeluviranomaiset puuttuivat asiaan. Sukulaiseni tiesi varmasti että minö olin tehnyt ilmoitukset. Tavallaan hän oli odottanut, oli niin väsynyt ja ahdistunut miehensä käytöksestä eikä uskaltanut hakea apua, koska mies uhkaili.

En ole päivääkään katunut että tein ilmoituksen. Oli parikin kertaa lähellä että se perhe olisi kuollut tuon miehen takia. Toisekseen perheen vanhin lapsi näki liian kauan asioita joiden syistä hän on psyykkisesti sairas vaikka on vielä pieni. Ilmoitusten johdosta pariskunta erosi koska tämän asian takia nainen tajusi että menettää lapsensa jos ei eroa tuosta miehestä.

Muista että jos on HUOLI, se on tärkeää lasten takia.

Vierailija
19/20 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele huolesi, mistä se huoli lähti liikkeelle.

Vierailija
20/20 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta.