Mihin vanha juoppo laitetaan, kun ei pärjää enää kotona?
Kämppä kuin kaatopaikka, kaatuilee eikä pääse omin avuin ylös. Sitten paskat housussa makaa yön lattialla kunnes joku juopporemmistä tulee käymään ja soittaa ambulanssin. Vähän aikaa sairaalassa ja sama meno jatkuu. Pitääkö vain odottaa että kerran lyö päänsä kaatuessaan? Eihän tuo enää kotona pärjää mutta ei palvelukodissakaan voi ryypätä, eikä sinne keski-ikäisiä taideta ottaa?
Kommentit (69)
Jeesus . Mitä itsellesi tahdot tehtävän ! Jos olisit itse samassa tilassa mitä toivoisit itsellesi ? Että joku auttaa pesulle ja pesee vaatteet eikö niin. Vaihtaa lakanat antaa pyyhkeen ja leikkaa kynnet. Peset täi shampoolla . Tyhjennät taskut ja heitä likaisimmat roskiin. Saksilla silpuat ettei kukaan käytä niitä. Ostat hänelle puhtaat sukat kaupasta ja alushousut . Niin meillä tehdään sorretuille . Tiskataan astiat ei varasteta niitä . Näin käyttäydytään . Viedään mainokset lehtikeräykseen ja postit otetaan pinoon. Pestään pöytä ja vaatteet mitä voi käyttää vielä. Roskat roskiin et hävitä hänen henkilökohtaista työtodistusta tai papereita . Tuuletat ja lampaat hiukset . Viet parturiin. Mistä saa lisää täitä. Apteekista voi ostaa täi shampoon. 10€ . Uusi tyyny 6€.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus . Mitä itsellesi tahdot tehtävän ! Jos olisit itse samassa tilassa mitä toivoisit itsellesi ? Että joku auttaa pesulle ja pesee vaatteet eikö niin. Vaihtaa lakanat antaa pyyhkeen ja leikkaa kynnet. Peset täi shampoolla . Tyhjennät taskut ja heitä likaisimmat roskiin. Saksilla silpuat ettei kukaan käytä niitä. Ostat hänelle puhtaat sukat kaupasta ja alushousut . Niin meillä tehdään sorretuille . Tiskataan astiat ei varasteta niitä . Näin käyttäydytään . Viedään mainokset lehtikeräykseen ja postit otetaan pinoon. Pestään pöytä ja vaatteet mitä voi käyttää vielä. Roskat roskiin et hävitä hänen henkilökohtaista työtodistusta tai papereita . Tuuletat ja lampaat hiukset . Viet parturiin. Mistä saa lisää täitä. Apteekista voi ostaa täi shampoon. 10€ . Uusi tyyny 6€.
Tää oli melkein hauska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli-ilmoitus ja sossut hoitavat sitten pakkoraitistumaan laitokseen tms.
Tekevätkö sossut tuollaisille muka jotain?
Eivät tietenkään tee. Aikuinen ihminen saa ryypätä itsensä hengiltä ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Tehtiin huoli-ilmoitus, joka poiki palvelutarpeenkartoituksen ja sen tuloksena muistitestin. Aloitettiin myös kotihoidon käyntejä lääkehoidon ja riittävän ravitsemuksen ylläpitämiseksi. Kotihoidon sopimuksessa asiakas sitoutuu olemaan raittiina ja asiallinen (lisäksi piha piti olla valaistu, aurattu, hiekoitettu). Joten tuskin siellä kukaan paria kertaa enempää käy siinä se sitten olikin.
Kyllä käy, ketään ei pakoteta olemaan juomatta
"Kotikäynneillä on kuitenkin tiukat säännöt, jotka liittyvät työturvallisuuteen ja hoidon onnistumiseen:Työturvallisuus on ensisijaista: Hoitajilla on oikeus ja velvollisuus poistua paikalta tai jättää käynti väliin, jos asiakas on aggressiivinen, uhkaava tai niin vahvasti päihtynyt, ettei hoitotoimenpiteitä voida turvallisesti tehdä.Lääkehoito ja sopimukset: Jos kotihoidon tehtävänä on jakaa tai valvoa lääkkeiden ottoa, lääkkeitä ei yleensä voida antaa, jos asiakas on vahvasti alkoholin vaikutuksen alainen, sillä alkoholin ja lääkkeiden yhteisvaikutus voi olla hengenvaarallinen."
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voit puhua kädelle. Ei nää tiedä noista asioista mitään.
Suomessa tarvittaisiin pakkoraitistuslaitos - sellainen sopisi jonnekin entiseen kasarniin perustaa. Ei sinne mitään hoitoa tarvita, vain portille perusteelliset tarkastukset, ettei kukaan tuo alkoholia sisälle. Sitten selkeä päivärytmi ja fyysistä puuhaa, niin raitistuu nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis saa mitään heittellejättö syytettä, jos jättää omiin oloihinsa vaikka tietää että kaatuilee eikä pääse enää ylös?
Ei tietenkään. Ai jos tiedän naapurin olevan juoppo, joka kaatuilee, niin minun pitäisi lähteä aina aikaisemmin töistä tarkastamaan hyvinvointi.
Olette te huvittavia 😂
Keksit ton itse. Ei missään sanottu töistä lähtemisestä
Kerran jos käyt laupiaana samarialaisena tarkistamassa niin kohta huomaat kuskaavasi juoppoa alkoon monta kertaa viikossa.
Ap, kun noin hyvin tunnette..
Voitte ryypätä naida ja rällätä. Eiks niin.
Minkä pitäis muuttua. Jatkakaa samaan malliin.
Ostat kerralla ison lastin viinaa.
Vierailija kirjoitti:
No hyi h*lvetti. Mistä sä nyt jonkun naimisen sait päähäsi? Oletko joku mustasukkainen pubiruusu?
Vierailija kirjoitti:
Nämä kannattaa opetella jokaisen itse jo nuorena.
Ei kukaan yhtäkkiä paskathousussa opi esim pyykinpesua jollei ole sitä jo aiemmin oppinut.
Mun äiti oli rapajuoppo. Asui viimeiset vuodet rähjäisessä puutalokämpässä muiden juopponaapureiden kanssa. Koko kylä tiesi missä kunnossa se oli, eikä kukaan tehnyt mitään. Löydettiin sitten kuolleena saastaisesta mörskästänsä.
Juoppo valitsee aina viinan eikä todellakaan viedä väkisin mihinkään hoitokotiin. Kälppiin lähtis sieltä.
Ja en todellakaan olisi hoivannut tuota mun synnyttänyttä ihmistä. Sen verran vttumaisen lapsuuden ja traumat mulle järjesti
Ei niille mitään voi, kuolee jossain vaiheessa juomisen lomassa
Vanhukset kun alkavat kaatuilla kämpässään, ne viedään vanhainkotiin. Mutta jos et ole vielä vanhuusiässä, niin saa kaatuilla ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi h*lvetti. Mistä sä nyt jonkun naimisen sait päähäsi? Oletko joku mustasukkainen pubiruusu?
Eijei.
Kaikki nai panee and nu.ssii.
Sinäkö et?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tarvittaisiin pakkoraitistuslaitos - sellainen sopisi jonnekin entiseen kasarniin perustaa. Ei sinne mitään hoitoa tarvita, vain portille perusteelliset tarkastukset, ettei kukaan tuo alkoholia sisälle. Sitten selkeä päivärytmi ja fyysistä puuhaa, niin raitistuu nopeasti.
Jaa
Ei tietenkään. Ai jos tiedän naapurin olevan juoppo, joka kaatuilee, niin minun pitäisi lähteä aina aikaisemmin töistä tarkastamaan hyvinvointi.
Olette te huvittavia 😂