Telkkarissa mainostetaan Siemensin uutta "Terminaattori" -uunia. Integroidut kamerat tunnistavat, mitä laitoit uuniin ja valmistavat ruuan
Uunin kamerat tunnistavat tekoälyn avulla jopa 100 eri ruokaa, joten sinun tarvitsee vain lykätä uuniin jotain ja se hoitaa loput. Enää ei tarvitse itse miettiä, mitä laittaa uuniin, mihin lämpötilaan, miten se kypsennetään, tai muita elämän vaikeita kysymyksiä.
Kohta tekoäly ja robotit hoitavat kaiken ja meidän tehtäväksemme jää vain syödä ja tuijottaa ruutuja ilman minkäänlaista ajatusta tai älyllistä ponnistelua.
Siemens iQ700-uuni tunnistaa yli 100 ruokalajia tekoälyn avulla
Aseta vain ruokasi uuniin, ja sisäänrakennettu kamera tunnistaa sen automaattisesti..
https://www.siemens-home.bsh-group.com/fi/fi/c/spotlight/bltc47b7924e1f…
Kommentit (109)
Mitä se tekee, jos työnnän kullini sinne?
T: Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan toisaalla:
Mtv uutiset: Tekoäly tappoi ihmisiä
"Tekoälyjättien pomot sanovat olevansa valmiita hidastamaan tekoälyn kehitystä, jotta turvallisuus voidaan taata.
Presidentti Donald Trump kannattaa kaasun pitämistä pohjassa. Hänen mukaansa tekoäly pysyy hallinnassa, kunhan vain on "VAHVA JA VIISAS (KORKEA ÄO!) PRESIDENTTI". Yhdysvaltalaisten tekoäly-yhtiöiden huolet ovat Trumpin mukaan vain huijaus, joka antaa kiinalaisille kilpailijoille etulyöntiaseman.
Näyttää todennäköiseltä, että kuljemme enemmän tai vähemmän vääjäämättä kohti koneiden sodankäyntiä.
Sodankäyntiä, jossa päätöksen ihmisen elämästä tekee kone."
"Yksi tyypillinen skenaario on, että tekoäly saa vapaat kädet suojella elämää. Silloin ilmaa saastuttavasta ja luonnon monimuotoisuutta kaventavasta ihmisestä on kannattavaa hankkiutua eroon."
"Tänä vuonna on uutisoitu useista tapauksista, joissa tekoälyt ovat tavalla tai toisella päässeet tavallaan irti kahleistaan ja tehneet esimerkiksi tietomurtoja.
Tekoälyt ovat myös pyrkineet piilottamaan ihmisiltä tehtäviä, joita ne ovat itselleen keksineet.
Ääneen sanottu pelko on, että joku päivä tekoälyt eivät yksinkertaisesti enää kuuntele ihmisten antamia käskyjä.
Tekoälyn ja tappavan voiman yhdistämisen suurin ongelma ei ole tappopäätöksen vieminen pois ihmiseltä.
Suurin ongelma on, että jos tekoäly riistäytyy väärässä ympäristössä ihmisten käsistä, ei virhettä välttämättä pystytä perumaan tai korjaamaan.
Sodankäynnin ja tekoälyn yhdistämisen voi mokata kunnolla vain kerran."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tekoaly-tappoi-ihmisia/9393014
Miten tämä liittyy asiaan? Uuni herää eloon ja ryhtyy kapinaan? 😂
Kyllä vaan, lue ja hämmästy:
https://www.is.fi/digitoday/art-2000010765349.html
Suomalaisten älylliset kodinkoneet hyökkäsivät Nordeaan.
Ei kodinkoneet heränneet eloon ja päättäneet hyökätä Nordeaan, vaan rikolliset käyttivät ikivanhaa hyökkäysmetodia, jossa apuna käytettiin kodinkoneita, koska niiden tietoturva ei ole yhtä hyvä kuin tietokoneilla. Asiasta varoiteltiin jo kauan ennen tekoälyn yleistymistä.
Jaa no voi niihin mikin piilottaa ja ehkä kamerankin. Voi sekoittaa ohjelmia etänä mutta mitä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt jo parikymmentä vuotta minkä ihmeen takia liedestä ei saada sellaista että se tunnistaa itse kiehuvansa ja keittättävänSä ruokaa jolloin koskaan mitään ei kiehuisi yli vaan hella itse säätelisi sen. Tietäähän vedenkeitinkin milloin se kiehuu ja lopettaa kiehumisen. Kummallista että liedelle tämä on niin kovin vaikeaa🤷
Sellainen liesitaso on jo:
Electrolux 700 Sarjan SaphirMatt Induktiotaso HHB660BSC (58cm)
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstapersu haluaisi työntää kullinsa uuniin? Ihan vain siksi, että se uuni on saksalainen?
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt v*ttu saada ensin edes ovisilmä jääkaappiin, jotta ei tarvitse joka kerta avata jääkaapin ovea.
Naurahdin ovisilmälle jääkaapin ovessa, hyvä idea!, mutta yllätys, yllätys, lasiovisia jääkaappeja on jo olemassa, ei tarvitse pienestä rei'ästä tihrustaa. Maailmalla hienojakin versioita, muistaakseni The Blockissa (Remontilla rahoiksi) oli jopa sellaisella samealla lasilla, mikä kosketuksesta muuttui kirkkaaksi. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kypsentää katkarapua?
Osaako kuivata kissan? Itse käytän kissan kuivaamiseen, mutta mitä tekisi tämä siimenssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstapersu haluaisi työntää kullinsa uuniin? Ihan vain siksi, että se uuni on saksalainen?
Onko juutalaisen mentävää versiota myynnissä?
Saksasta ei ole tullut viime vuosiin mitään muuta hyvää kuin ulosmenotiet.