Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako vanhempien ero/pitkä liitto siihen kuinka tärkeänä pitää ydinperhettä?

Vierailija
16.09.2026 |

Omat vanhempani erosivat, kun olin ehkä kolme vuotias. En muista ydinperheaikaa. Mutta silti minulle ydinperhe on todella tärkeä asia, eikä ero ole vaihtoehto. Todella pahasti pielessä saisi asiat olla. Sitten tiedän kyllä paljon ihmisiä joiden vanhemmat ovat olleet kuolemaan saakka yhdessä ja he itse ovat eronneet. Onko siis kynnys erota pienempi tai suurempi riippuen vanhempien liitosta? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle ongelma syntyy siitä että mies on kaavaillut perheen elämän kulkevan hänen kikkelinsä ympärillä, myös lasten jälkeen. Pahimmassa tapauksessa äiti hoitaa puolet talouden tuloista ja 90 % kotitöistä. Palkaksi saa halveksuntaa tai pettämistä koska "pihtaa". Mies harrastaa, naisella ei ole aikaa. Nainen kertoo että asetelma ei ole reilu ja edes pieni romantiikka olisi kiva ja mies tuhahtelee prinsessalle. Nainen eroaa ja suku syyllistää kun pitäisi ajatella lapsia.

Meillä mies erosi kun löysi uuden omasta harrastuksesta. Lapsettoman naisen. Nyt matkustelevat jne yhdessä eikä juuri lasta tapaa. Minä olisin halunnut pysyä yhdessä luulin että olemme loppuelämän yhdessä.

Vierailija
42/43 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me erottiin aivan turhasta syystä. Mies läksi heti kun ei ollut kivaa, ongelmat oli täysin korjattavissa. Ei halunnut yrittää koska tylsää. Siinä meni lasten ydinperhe, eipä sille yksin mitään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani erosivat kun olin 14-vuotias. Aina mietin mikseivät eronneet aikaisemmin kun rakkautta ei heidän välillä ollut vuosiin. Jatkuvaa riitelyä ja mykkäkoulua ja tietysti viikonloppuisin sitä alkoholia. Ahdistava lapsuus. 

Omassa suhteessani on tietysti ongelmia mutta en kuitenkaan halua erota koska rakastan miestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi