Vaikuttaako vanhempien ero/pitkä liitto siihen kuinka tärkeänä pitää ydinperhettä?
Omat vanhempani erosivat, kun olin ehkä kolme vuotias. En muista ydinperheaikaa. Mutta silti minulle ydinperhe on todella tärkeä asia, eikä ero ole vaihtoehto. Todella pahasti pielessä saisi asiat olla. Sitten tiedän kyllä paljon ihmisiä joiden vanhemmat ovat olleet kuolemaan saakka yhdessä ja he itse ovat eronneet. Onko siis kynnys erota pienempi tai suurempi riippuen vanhempien liitosta?
Kommentit (43)
Me erottiin aivan turhasta syystä. Mies läksi heti kun ei ollut kivaa, ongelmat oli täysin korjattavissa. Ei halunnut yrittää koska tylsää. Siinä meni lasten ydinperhe, eipä sille yksin mitään voi.
Vanhempani erosivat kun olin 14-vuotias. Aina mietin mikseivät eronneet aikaisemmin kun rakkautta ei heidän välillä ollut vuosiin. Jatkuvaa riitelyä ja mykkäkoulua ja tietysti viikonloppuisin sitä alkoholia. Ahdistava lapsuus.
Omassa suhteessani on tietysti ongelmia mutta en kuitenkaan halua erota koska rakastan miestäni.
Meillä mies erosi kun löysi uuden omasta harrastuksesta. Lapsettoman naisen. Nyt matkustelevat jne yhdessä eikä juuri lasta tapaa. Minä olisin halunnut pysyä yhdessä luulin että olemme loppuelämän yhdessä.