Miten saa selville kuka soitti?
Aiemmin kun lätkäs numeron tietsikalle niin heti tuli lista että onko kyseessä huijaus, myyntijutska tms sellanen mutta nykyään ei enää. Vieraisiin numeroihin en vastaa enkä soita takaisin. Enkä halua maksaa selvittelystä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukasoitti.fi
Runsaasti kiitoksia, sieltäpä löytyi! Ulkomailta tullut huijauspuhelu...
Mistä tiedät että on huijauspuhelu? Ja pitäskai tuo jokaisen suuntanumerosta älytä jos ulkomailta soitettu.
Sivustolla sanottiin niin. Oletpa harvinaisen ystävällinen ihminen (NOT), juuri tollasten takia lopetin asiakaspalveluhommat.
Ai oikeen sivustolla sanottiin, no niitä on varmaan huijattu kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väliä sillä on? Laittaa txt jos on asiaa.
Pelottaako vasta puhelimeen? Jostain virastosta vaikka soittavat niin ei paljon txt:tä kuulu.
Mistä ihmeen virastosta?
Eläessäni ei ole mulle soitettu "virastosta".
Virasto on pysyvä, yhtenäisesti johdettu julkinen hallintoyksikkö, joka toimii viranomaisena ja jossa työskentelee useita viran- tai toimenhaltijoita. [1]
Virastot kuuluvat julkishallintoon ja toteuttavat lakisääteisiä tehtäviä, kuten hallinto-, lupa- ja valvontatehtäviä. [1, 2]
Virastojen tyypit
Keskusvirastot: Toimialueena on koko valtio. Ne ohjaavat ja hoitavat tietyn hallinnonalan valtakunnallisia tehtäviä, kuten Digi- ja väestötietovirasto.
Paikallisvirastot: Toimialueena on vain osa valtiosta, kuten tietty alue, hyvinvointialue tai kunta. [1, 2, 3]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako vasta puhelimeen? Jostain virastosta vaikka soittavat niin ei paljon txt:tä kuulu.
Mistä ihmeen virastosta?
Minkä sille voi jos just sulle ei ole soitettu mistään virastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen virastosta?
Mulle on soitettu DVV:stä kun hain äitini edunvalvojaksi. Lisäksi kotihoidosta soittavat milloin mistäkin numerosta kun hoitajilla on omat kännykät. Myös poliisi on soittanut, kun tein exästäni rikosilmoituksen. Asioissa voi olla pitkäkin viive, eikä aina tiedä odottaa puhelua. Mutta onneksi tapani on vastata aina.
Kovin olisi asiat hankaloituneet, jos en olisi vastannut
Vastaan aina kun voin. Kerran kun en vastannut niin tuli kirje hyvinvointialueelta ajanvarauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen virastosta?
Mulle on soitettu DVV:stä kun hain äitini edunvalvojaksi. Lisäksi kotihoidosta soittavat milloin mistäkin numerosta kun hoitajilla on omat kännykät. Myös poliisi on soittanut, kun tein exästäni rikosilmoituksen. Asioissa voi olla pitkäkin viive, eikä aina tiedä odottaa puhelua. Mutta onneksi tapani on vastata aina.
Kovin olisi asiat hankaloituneet, jos en olisi vastannut
Ja minulle soittivat aikavasta ihan kirkkoherran VIRASTOSTA kun isäni kuoli.
Miksi "hyvin"vointialueelta soittavat? miksei ne laita kirjettä tai txtiä?
Vierailija kirjoitti:
Parhaita on nää remontin myyjät jotka soittelee vuokralaisille
Juu, vastataan joka puheluun ja jutellaan ummet ja lammet ja sanotaan lopuksi että ok, pitää kysyä vuokraisännältä.
Vastaan aina puheluihin, takaisin en soita kuin heille jonka nimi ja numero on puhelimessani. Uskallan vastata koska en ole huijattavissa. Suoramarkkinointikielto on voimassa joten puhelinmyyjien puhelut jäävät tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne täälläpäin laittaa viestin jos ei vastaa, se on kait automaattinen. Sitten tietää kuka on soittanut.
Vierailija kirjoitti:
No tuolla ylempänähän sen jo joku selitti jos jaksat lukea. Monesti voivat soittaa ja tarjota vaikka jotain peruttua aikaa sulle, ei kirje kerkeä perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne täälläpäin laittaa viestin jos ei vastaa, se on kait automaattinen. Sitten tietää kuka on soittanut.
Ja täällä päin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan aina puheluihin, takaisin en soita kuin heille jonka nimi ja numero on puhelimessani. Uskallan vastata koska en ole huijattavissa. Suoramarkkinointikielto on voimassa joten puhelinmyyjien puhelut jäävät tulematta.
Juuri näin. Tärkeiltä laitoksilta tulee tekstari automaattisesti jos en vastaa, ajan esim. autoa.
Yksinkertaista, avaa puhelin ja vastaa siihen!
Vierailija kirjoitti:
Haloo ! Kirje voi viipyä matkalla vaikka kuinka kauan . Tieto menee jo ohi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuolla ylempänähän sen jo joku selitti jos jaksat lukea. Monesti voivat soittaa ja tarjota vaikka jotain peruttua aikaa sulle, ei kirje kerkeä perille.
Ne numerot onkin tiedossa ja voi vastata. On paljon kokemusta keväältä. Numero alkaa tietyllä tavalla. Odotettiin just uutta aikaa kun peruivat vanhan. Kyllä terveydenhoidon kanssa on pärjätty, viimeistään tulee tekstaria.
Vierailija kirjoitti:
Vastaamalla puhelimeen. Myöskin soittamalla takaisin. Miksi ei voisi vastata tuntemattomaan numeroon? Mitä pahaa voi tapahtua, jos vastaa? Lankapuhelinten aikaan joutui aina vastaamaan puhelimeen tietämättä, kuka soittaa. Nykyisin pelätään ihan turhia asioita.
Jos on salainen numero, niin ei saa mistään selville. Takaisin soittokaan ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan aina. Jos joku myyjä, kieltäydyn kohteliaasti. Ei ole vaikeaa.
Joskus jos vastaan jollekin lehtimyyjälle, sanon että rouva on kioskilla töissä ja hän saa lehtiä luettavaksi niin paljon kuin haluaa. Joskus kuiskaan että on palaveri tai että oman puhelimen käyttö on kielletty työaikana, sorry. On hauska keksiä kaikenlaisia juttuja että pääsee nopeasti eroon.
Mun puhelimeen on valmistaja keksinyt sellasen punasen jutun, millä puhelun saa katkastua nopeasti ja perään voi laittaa eston..
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista, avaa puhelin ja vastaa siihen!
Miksi? Mitä tietoa sinä sillä saat?
Mistä ihmeen virastosta?