Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheaa, miten pitkäaikaistyöttömiä piinataan.

Vierailija
14.09.2026 |

Olen erittäin koulutettu ja työkokemusta on. En saa edes yksinkertaisia töitä, koska lähtisin tietenkin heti koulutustani ja kokemustani vastaaviin töihin, jos vain niitä saisin. Kyllä on työllistyminen surkealla tolalla Orpo / Purran hallituksen aikana. 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöasuntoja ei saa myytyä. Huomaa, että ostovoima vietiin leikkauksilla eikä töitä ole.

Vierailija
62/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömien määrää voisi helposti vähentää rutkastikin, kun se määritelmä muutettaisiin esim. 5-10 vuodeksi. Tässä ilmainen vinkkin päättäjille! Suomi nousuun!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan piinaa kukaan muu kuin työnarkomaani isäni joka häpeää työttömyyttäni. Itselläni ei ole mitään ongelmaa olla työttömänä ja turha tätä on murehtia kun töihin ei pääse niin sitten ei pääse. Ei se piinaamalla muutu.

Vierailija
64/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENEVITTUUN LÄSSYTTÄMÄSTÄ KETÄÄN EI KIINNOSTA !

Ota sinä ne sun lääkkees ja lopeta se huutaminen.

Vierailija
65/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän hallinnon sotatoimet tulivat huonoon aikaan Suomen kannalta. Meillä oli muutenkin jo pitkäaikaisia ja rakenteellisia ongelmia koulutuksessa ja työmarkkinoilla, eikä asiaa ole yhtään helpottanut se, että Venäjän kauppa vaihtui Euroopassa puolustukseen satsaamiseen. Kun me ostetaan miljardeilla jenkkien asejärjestelmiä, niin se luo työpaikkoja lähinnä sinne jenkkeihin. 

Venäjän kauppa oli ennen pakotteita vain noin 5 prossaa Suomen ulkomaankaupasta eli aika vähän. Aika tuntuu kultaavan muistot kuinka se olisi joskus ollut suurta, sotakorvaustuotteiden jälkeen aika heikkoa. Ja pilasi monen teollisuudenalan tulevaisuuden kun mitään ei kehitetty, tehtiin vain samaa muualle kelpaamatonta bulkkia vuodesta toiseen. Tosin itärajan Pentit ja Urpot eivät saa nyt halpaa bensaa ja mahorkkaa, hyvä niin.

Vierailija
66/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole helppoa työnantajillakaan, kun sähköpostiin tulee työhakemuksia taukoamatta, vaikka yritys on kannattavuuden rajoilla. Ei niitä hakemuksia kukaan edes avaa.

300 000 työtöntä x 4 hakemusta kuukaudessa tekee 1,2 miljoonaa hakemusta kuukaudessa, 14,4 miljoonaa hakemusta vuodessa. Huh huh, olisi siinä lukemista...

Kannattaa pistää pakkohaut valtion ja kunnan töihin. Pommittaa niitä. Paska systeemi. Sitten hakee haluamia paikkoja itse.

Vierailija
67/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää pimeitä töitä. kai jollain on pimeitä töitä tarjollaa. Kysykää tutuilta ja sukulaisilta. Olen itse tehnyt vuosia. Sitten on kalasstus jolla olen tienannut rahaa. Ahven menee hyvin kaupaksi koska myyn sitä 20 eurolla kilo fileenä. kokonaisena myyn 8 euroa kilo. Kaikki menee kaupakssi mitä saan kalastettua ja viikossakin tienaa 300 euroa netto.

Vierailija
68/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää pimeitä töitä. kai jollain on pimeitä töitä tarjollaa. Kysykää tutuilta ja sukulaisilta. Olen itse tehnyt vuosia. Sitten on kalasstus jolla olen tienannut rahaa. Ahven menee hyvin kaupaksi koska myyn sitä 20 eurolla kilo fileenä. kokonaisena myyn 8 euroa kilo. Kaikki menee kaupakssi mitä saan kalastettua ja viikossakin tienaa 300 euroa netto.

Sinuna olisin varovainen, olet tuota hokenut nyt aika kauan tällä palstalla. Joku vielä tunnistaa ja tekee ilmoituksen viranomaisille.

Vierailija
69/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5 vuotta työttömänä, ikä yli 50 v, nyt syksyllä sain yhtäkkiä oman alan töitä. Nöyräksi ja kiitolliseksi vetää. Sen voin taata, että aika paljon pitää olla vikaa, että valittaisin mistään asiasta työssäni. Siinä mielessä olin hyvä rekry. Ehkä.

Hei, onnittelut että sait töitä! Itselläkin sama kokemus, pääsin töihin pitkän työttömyysjakson jälkeen, se tosiaan teki nöyräksi. Me ollaan hyviä rekryjä 😃 eikä valiteta pienistä.

Vierailija
70/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensi vuonna yksi piinaava taho poistuu kun hyvinvointialueet poistavat sosiaalityöntekijät työkkärin tapaamisista. Ovatkin olleet täysin turha ja erittäin kallis osapuoli haastatteluissa. Toivottavasti jäävät työttömiksi. Oma kokemus onkin aina hyödyksi kun "auttaa" muita. 

Vierailija
71/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan piinaa kukaan muu kuin työnarkomaani isäni joka häpeää työttömyyttäni. Itselläni ei ole mitään ongelmaa olla työttömänä ja turha tätä on murehtia kun töihin ei pääse niin sitten ei pääse. Ei se piinaamalla muutu.

Pistä välit poikki tuollaiseen "isään". Minä lakkasin vastaamasta äitini, entinen työnarkomaani, puheluihin. 

Vierailija
72/72 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole pakko tehdä töitä jos ei halua 

Fakta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme