En kyl tajuu miten jotkut väittää, että vanhemmiten lihoo helpommin
Mä vaan laihdun. Enää ei jaksa laittaa ruokaa itselleen ja närpin jotain leipää vaan. Olen tänä vuonna laihtunut ehkä jopa 6 kiloa.
Kommentit (8)
Niinpä, ihmisen aineenvaihdunta hidastuu vasta joskus yli 60 vuotiaana, joten lihominen nelikymppisenä on aina omasta ruokavaliosta kiinni.
Tosi vanhoissa ei ole kovin lihavia
Laihtuu kun pääsee eroon e-pillereistä.
Kroppa voi muuttaa muotoaan eli siihen samaan koostumuksee ei välttämättä ikin pääse missä oli joskus parikymppisenä, mutta itse painon kanssa ikääntymisellä ei ole mitään tekemistä.
Naisen hormonitoiminta muuttuu vanhempana oleellisesti ja se kyllä vaikuttaa usealla. Toki voi huomatessaan reagoida painonnousuun, mutta pitääkseen painon ennallaan tai laihtuakseen voi joutua tekemään isojakin muutoksia, joihin kaikki eivät ole valmiita esim. raskaan työn takia.
Ap:n aloitus vaikutti siltä, ettei ole miettinyt asiaa omaa nenää pidemmälle.
45v ja edelleen lukioaikaisissa mitoissa, 173 cm ja paino 58-60 kg välillä. Samat elämäntavat kun pysyy läpi elämän niin ei ongelmia painon kanssa. Säännölliset ruoka-ajat ja päivittäinen liikunta niin eipä se sen ihmeempää vaadi. Ja pientä tarkkailua jos housut alkaa kiristää niin siihen puutun _heti_ eikä vasta 10+ kg jälkeen jolloin läski on jo osunut tuulettimeen.
Vanhukset ovat eri asia, he laihtuvatkin juuri tuon heikentyneen ruokahalunsa takia.
Se ruokahalun väheneminen johtuu sarkopeniasta.