Tajuaako oikeasti yli 35v että lapsen saamista ei voi ikuisesti lykätä...
...Jos sellaisen haluaa?
Kaverini on 37v ja hänellä on yksi lapsi, kohta 3v. Hänellä ei tunnu olevan mitään kiirettä hommata toista, kuitenkin joskus toisen haluaa.
Kun puhuu toisesta lapsesta niin ottaa monet seikat huomioon miksi kannattaisi pian raskautua mutta ei ikäänsä. Ei ole sanallakaan maininnut ikäänsä näissä keskusteluissa. Eikö oikeasti tajua että aikaa ei ole ihan mahdottomasti??
Tiedän joo, viisikymppinenkin VOI tulla raskaaksi ja saada jopa terveen lapsen mutta nyt tarkoitan näin yleisesti tilastoja.
Käy kaveria sääliksi jos ei sitten 40v onnistukaan tulemaan raskaaksi tai jos lapsi onkin sairas :(
Kommentit (4)
En olisi huolissani sairauksista, vaan siitä tärppääkö oikeasti enää. Nelikymppisenä on suurempi riski saada kromosomeiltaan erilainen lapsi, epämuodostumat eivät sen sijaan katso äidin ikää. Monilla nuorillakin menee 5 v. tärppiin. Lisäksi mitä vanhempi on, yleensä myös sitä väsyneempi on.
Minä mietiskelin sitä kuinka olen liian vanha tekemään kakkosta, kun olen nyt sen 36 vuotta. Sitten luin Perhe-lehdestä äidistä, joka oli 52 vee, 3 lasta ja sillä oli nuorin 10 vee! Se oli saanut esikoisensa samanikäisenä kuin minä olen nyt!
olen ainoa, jolla mun " likkaporukasta" on lapsia. Jokaikinen mun kaveri on sinkku! Siis todellisia uratykkejä, maailmannaisia, " saavat-kenet-haluavat" ja perheenkin haluavat ehdottomasti jokainen " sit joskus" . No ihan jees, mutta tosiasia nyt vaan olisi se, että pari vuotta olisi aikaa ennen kuin munasolut alkavat huveta ihan tosissaan.
Ja vielä vähän muutakin valitusta: sitten ne luulevat, että lasten kanssa vehtaaminen on sellaista ihanaa hattaransyöntiä, huvipuistoissa pyörimistä ja kansainvälisillä lentokentillä samoilua. Siis ne oikeasti ovat miettineet, että matkustelevat sitten äitiyslomalla vauvan kanssa ympäri maailmaa á la Angelina Jolie, kun nyt ei ole aikaa. Jonkin verran niiltä on tippunut nahat silmiltä, kun mun lapset ovat sitten ihan solkenaan korvatulehduksessa/mahataudissa ja kun ovat terveinä, remuavat toppahaalarit viuhuen loskalätäköissä...
Vetkuttaa vaan tarkoituksella.