Onko normaalia jos kokee perheen kanssa sekasaunomisen kiusalliseksi?
Täällä konsensus tuntuu olevan se, että kaikki tyyliin sekasunoo perheensä kaa. Itse en ole äitini tai siskojeni kanssa saunonut sen jälkeen ku täytin tyyliin 11. Ei kai siinä mitään mutta koen sekasaunomisen kiusalliseksi ellei kyseessä ole oma tyttöystävä. Ja ei, ei ole mitään pervoja ajatuksia taistalla vaan se ei yksinkertasesti tunnu oikealta.
M23
Kommentit (27)
Minustakin olisi outoa saunoa isän tai veljen kanssa. Kuulemma jotkut perheet sekasaunoo mutta suurin osa tutuista ei.
No ei todellakaan "kaikki" sekasauno.
No siinä vaiheessa, kun alkaa munakarvat kasvamaan, ei varmaan ole enää soveliasta saunoa siskojen tai äidin kanssa.
Mulle saunominen porukassa on tarpeeksi kiusallista. Haluan saunoa yksin, joten jätän saunaillat väliin tai saunomisen.
Se on mulle rauhoittumista ja oma aikaa. Joskus mieheni kanssa saunon, hyvin harvoin.
N28
En minäkään ole sekasaunonut sen jälkeen kun täytin about 12 vuotta. Ei ole mun juttu. Pystyn saunomaan seksikumppanin kanssa mutta en muiden. Ei kiinnosta eikä huvita hikoilla rivissä random tyyppien kanssa.
Pitääkö tuollaista aikuisten oikeasti kysellä, etkö sinä osaa itse miettiä, mitä haluat ja mitä et?
En ole saunonut vastakkaista sukupuolta olevien perheenjäsenten/sukulaisten kanssa sitten lapsuuden. Enkä saunoisi jatkossakaan. Olisi hyvin kiusallista ja outoa.
Itse en sauno, koska kuumuus ei ole mun juttu. Ällöttää se läkähtyminen.
Musta tuntuu, että koko maailma on yhtä sekasaunojaa kuitenkin. Mun ja mieheni suvut jatkuvaa yhteistä saunomista ja nykyään suvut keskenään... Sitten duunissa on saunamahdollisuus, niin siellä osa käy töiden lopussa samalla kertaa. Sama juttu harrasteissa ja kavereiden kanssa.
Muutenkin ahdistaa tää jatkuva saunavirittyneisyys ja sitten vielä sekasin! ;D
Halusin saunoa yksin jo varmaan ennen kouluikää. Aikuisena en koe saunomista enää niin kiusalliseksi, mutta en ole sekasaunonut muuta kuin harvoin jossain mökillä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole sekasaunonut sen jälkeen kun täytin about 12 vuotta. Ei ole mun juttu. Pystyn saunomaan seksikumppanin kanssa mutta en muiden. Ei kiinnosta eikä huvita hikoilla rivissä random tyyppien kanssa.
Pitääkö tuollaista aikuisten oikeasti kysellä, etkö sinä osaa itse miettiä, mitä haluat ja mitä et?
selkeesti hän osaa miettiä ja hänellä on selkeä vastauskin, jos aloituksen luit.
Jotkut saunojat vaan ovat jossain hemmetin hurmoksessa, että painostus on toisinaan aivan älytön. Kiitos ei riitä. Sitten ruvetaan nimittelemään estoiseksi ja ujoksi. Aivan tarpeetonta ilkeilyä. Vai onko se saunaseurasta kieltäytyminen sitten toisille oikeasti niin henkilökohtainen juttu...
N28
Ei todellakaan sekasaunottu lapsuuden perheessä eikä nykyisessä omassa perheessä. Saunominen on parasta yksin. Enkä todellakaan suostuisi alasti lauteille jonkun työporukan tai vastaavan kanssa. Joku yksityisyys ihmisellä pitää olla.
Ei siinä mielestäni ole mitään outoa vaan se on ihan normaalia.
No olet kai sitten aika estoinen, mikäli et ole perverssi.
Miksi koet kiusalliseksi? Arvosteleeko ne sua kun olet alasti?
Itselle luontevaa saunoa liki missä porukassa vaan, mutta yhtä normaalia on se, että sinä et halua niin tehdä.
En ole tykännyt äitini näkemistä alasti enää sen jälkeen, kun tulin teini-ikään. Enkä tykännyt sen halailuista tai pusuista. N25
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet kiusalliseksi? Arvosteleeko ne sua kun olet alasti?
No ei arvostele enkä minä heitä mutta jotenki vaa kummallista olla alasti vastakkaisen sukupuolen kanssa. ap
Onhan se kiusallista jos on yksin toisen sukupuolen kanssa eikä siellä olisi muita. Jos nainen sanoisi miesten kanssa tai mies naisten kanssa.
Tietty. Kaikki kokee omalla tavallaan. Omat tyttäret ei jostain 8v lähtien halunnu enää mun kanssa saunaan, ni saunomiset meni sit mummon kanssa, ku siellä käytiin. Joillain sit eri tavalla. Saunan yks hienous on just saunomisen monimuotoisuus. Kaikki tekee niin ku hyvältä tuntuu.
Maailman mittakaavassa se on tavallisempaa kuin se, että koetaan mukavaksi saunoa sekasaunoissa.
Jokainen tyylillään.