Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pyytänyt työkaveriaan siirtymään takapenkille kun saavuin

Vierailija
11.09.2026 |

Kyseessä oli siis kimppakyyti ja tämä miehen naispuolinen työkaveri istui etupenkillä miehen vieressä, koska oli istunut autoon ensin. 

Pyysin tuota naista siirtymään takapenkille kun saavuin ja olisin toivonut mieheltä tukea tässä asiassa, mutta hän vain totesi että mitä väliä. Lopulta tuo kollega kuitenkin siirtyi kun tarpeeksi tiukasti vaadin. 

Nyt mies on sitä mieltä, että nolasin hänet työkaverinsa edessä. Kumpi tässä nyt on oikeassa? 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko etupenkki jotenkin parempi paikka? 

On, näkee nopeusmittarin paremmin. Jos takana pitää istua, niin oikealla, samasta syystä. Vissiin joku lapsi/teini tässä ap kyseessä? Muutenkin reaktioista/draamasta päätellen.

Vierailija
22/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisin miehen kyydissä ja tietäisin että vaimo tulossa kyytiin, menisin tottakai taakse istumaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään ymmärrä mikä on jutun juoni.

Vierailija
24/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä minäkään ymmärrä mikä on jutun juoni.

Työkaveri vei vaimon paikan. Reviiriasioita

Vierailija
25/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaimon pitää istua etupenkillä?

Vierailija
26/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tuollaisia vaatimuksia esittämään, siinä vain nolasit itsesi. Mitä väliä sillä on, missä hetken istuu.

Jos muuten etiketin kannalta ajatellaan, niin arvokkain paikka autossa on takapenkin oikeassa reunassa. Kai huomasit, missä Norjan uusi kuningas Haakon istuu limusiinissaan ja missä istuvat presidentit. Nimenomaan takapenkin oikeassa reunassa, koska siltä puolelta astutaan kadun reunaan tai noustaan vastaanottajia tervehtimään. Arvokkaimman henkilön puolisokin istuu takapenkillä, mutta joutuu astumaan ulos autosta kadun puolelle.

Joten istu vaan herroiksi seuraavan kerran takapenkillä!

Vierailija
27/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hölmö olet aapee 

Vierailija
28/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistakaa tyhmää, että miksi vaimo ei voi istua takapenkillä?

Vierailija
29/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kehdannut vaatia siirtymistä, enkä olisi odottanut että miehenikään vaatii. Sitä kyllä olisin odottanut, että tuo vieras nainen menee suoraan istumaan taakse, kun tietää, että kuskin puolisokin on tulossa kyytiin. 

Vierailija
30/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt. Sama kai se on missä istuu?

Olet kai jonkun sortin autisti? Totta kai istumajärjestystä virallisestikin viilataan joka paikassa. 

Hautajaisissa omaiset istuu oikealla puolella. 

Minä istun missä saatana haluan.

Itsehän istun omaisteni hautajaisissa arkun päällä. 

Vierailija
31/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessa etupenkin paikka oli se arvokkain nuorison keskuudessa. Ja kyllä se oli selvä merkki monelle tytölle, jos sai paikan jonkun nuoren miehen autosta apukuskin paikalta. Oli minullakin tyttökavereita ja sellaiseksi haluavia, joille se oli tärkeää. Pikkuveli ymmärsi yleensä väistää eli siirtyi taakse kun joku tämmöinen otettiin kyytiin. Ja toisaalta ihan fiksusti teki, minun auto, minä maksoin bensat ja ostin veljelle kaljatkin. Mieluummin hän istui pakkasella illan auton takapenkillä juoden kaljaa kuin pihalla ilman kaljaa. Enemmän ongelma oli muutamien tyttöjen kesken, prinsessan paikalle oli joskus tunkua ja joskus joku väkisin yritti vängetä prinsessaksi prinsessan paikalle.

Kyllä minulla on edelleen 35 vuotta myöhemmin sama periaate, prinsessalle on prinsessan paikka. Itse arvostan, että prinsessa pitää paikastaan ja kruunustaan kiinni. Naimisissa kun olen ollut pitkään, niin nykyään asiallisesti pyydän jo etukäteen, että istumajärjestys on "oikea". Nuorempana annoin neitien välistä itse hoitaa neuvottelun. Siinä näki, onko toinen oikeasti kiinnostunut, vai olenko yhdentekevä hänelle.

Vierailija
32/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se juutuubi pois ja mene vaikka kävelylle.

Vierailija
33/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiusallinen tilanne teille molemmille, mutta takapenkille käskyttäminen on törkeää. Ihan kuin luulisit olevasi jotenkin korkeammassa asemassa kuin vieras. Miltä itsestäsi tuntuisi jos sinua kohdeltaisiin vieraana kuin toisen luokan kansalaista? Oletko ikinä kuullut vieraanvaraisuuden käsitteestä?

Noloo

Vierailija
34/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi kehdannut vaatia siirtymistä, enkä olisi odottanut että miehenikään vaatii. Sitä kyllä olisin odottanut, että tuo vieras nainen menee suoraan istumaan taakse, kun tietää, että kuskin puolisokin on tulossa kyytiin. 

Alapeukuille kysymys: Jos siis itse olisitte tuossa tilanteessa sinä työkaverinaisena, niin oikeastiko länttäisitte takapuolenne etupenkille, vaikka tietäisitte, että kuskin vaimokin on tulossa kyytiin? :D Itselleni ei tulisi mieleenkään! Jos nyt joku työkaverimuikkeli tönöttäisi siinä etupenkillä, niin saisi siinä olla, mutta vähän outona pitäisin. :D

Vierailija
35/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menisin miehen kyydissä ja tietäisin että vaimo tulossa kyytiin, menisin tottakai taakse istumaan 

Ei ole mitään arvojärjestystä. Istutaan siinä järjestyksessä kun saavutaan. Outoa jos kyydität jotain ja se menee takapenkille ettei voi edes jutella.

Vierailija
36/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessa etupenkin paikka oli se arvokkain nuorison keskuudessa. Ja kyllä se oli selvä merkki monelle tytölle, jos sai paikan jonkun nuoren miehen autosta apukuskin paikalta. Oli minullakin tyttökavereita ja sellaiseksi haluavia, joille se oli tärkeää. Pikkuveli ymmärsi yleensä väistää eli siirtyi taakse kun joku tämmöinen otettiin kyytiin. Ja toisaalta ihan fiksusti teki, minun auto, minä maksoin bensat ja ostin veljelle kaljatkin. Mieluummin hän istui pakkasella illan auton takapenkillä juoden kaljaa kuin pihalla ilman kaljaa. Enemmän ongelma oli muutamien tyttöjen kesken, prinsessan paikalle oli joskus tunkua ja joskus joku väkisin yritti vängetä prinsessaksi prinsessan paikalle.

Kyllä minulla on edelleen 35 vuotta myöhemmin sama periaate, prinsessalle on prinsessan paikka. Itse arvostan, että prinsessa pitää paikastaan ja kruunustaan kiinni. Naimisissa kun olen ollut pitkään, niin nykyään asiallisesti pyydän jo etukäteen, että istumajärjestys on "oikea". Nuorempana annoin neitien välistä itse hoitaa neuvottelun. Siinä näki, onko toinen oikeasti kiinnostunut, vai olenko yhdentekevä hänelle.

Aika erikoista.

Vierailija
37/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään arvojärjestystä. Istutaan siinä järjestyksessä kun saavutaan. Outoa jos kyydität jotain ja se menee takapenkille ettei voi edes jutella.

Mitenkä niin ei voi jutella?

Vierailija
38/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei taas ajatellut yhtään. Ois sanonu kaverilleen, et mee tonne takapenkille. Vaimo on puolimatkassa tulossa kyytiin.

Vierailija
39/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuille kysymys: Jos siis itse olisitte tuossa tilanteessa sinä työkaverinaisena, niin oikeastiko länttäisitte takapuolenne etupenkille, vaikka tietäisitte, että kuskin vaimokin on tulossa kyytiin? :D Itselleni ei tulisi mieleenkään! Jos nyt joku työkaverimuikkeli tönöttäisi siinä etupenkillä, niin saisi siinä olla, mutta vähän outona pitäisin. :D

Mitä luulet, että se merkitsee jos työkaveri istuu etupenkillä?

Vierailija
40/41 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä niin ei voi jutella?

Istutko kahvilassakin eri riville kuin treffikumppanisi? Treffikumppani on muuten tiedoksi täysin platoninen käsite.

Joillekin teineille tai juntti-idiooteille tuo on varmaan siistiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi