Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Panadolia ok käyttää joka kuukausi kuukautiskipuihin?

Vierailija
10.09.2026 |

Hommasin panadol pore koska minulla on vaikeuksia niellä isoja tabletteja niin mietin sopiiko panadol joka kuukausi otettavaksi

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt vuosia päivittäin.  Monen lääkärin suosituksesta (käskystä)

Vierailija
2/8 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pana- alkuiset maksalle rasite, jos altis niille. Burana ok, jos ei sydäntä purista kauheasti tai vatsa kipeydy. Verenpainetta voi keski-iässä mitata. Ohjeet löytyy lääkepakkauksesta ja farmaseutti apteekissa vastaa kysymyksiin. Voi olla joskus eri lääke, jos epäilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pana- alkuiset maksalle rasite, jos altis niille. Burana ok, jos ei sydäntä purista kauheasti tai vatsa kipeydy. Verenpainetta voi keski-iässä mitata. Ohjeet löytyy lääkepakkauksesta ja farmaseutti apteekissa vastaa kysymyksiin. Voi olla joskus eri lääke, jos epäilyttää.

Mulle sanottiin kyllä sairaalassa että voin valita tuhoanko maksan Panadolilla tai munuaiset Buranalla. 

Vierailija
4/8 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita googleen eli kysy tekoälyltä!

Vierailija
5/8 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit huoletta ottaa parasetamolia (Panadol ym.) muutamana päivänä kuukaudesta, kunhan et ota alkoholia samaan aikaan. Kuten yllä joku jo totesi, parasetamoli rasittaa maksaa ja on erityisen vaarallista alkoholin kanssa. Moni ei lue sitä lappua ja parasetamolia käytetään yleisesti krapulaan 🙄

Vierailija
6/8 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko siihen luottaa? SAnoi että Kyllä, Panadolin (parasetamoli) käyttö joka kuukausi kuukautiskipuihin on turvallista, kunhan sitä käytetään vain kuukautisten ensimmäisinä päivinä ohjeenmukaisella annoksella. Koska kuukautiskivut kestävät yleensä vain 1–3 päivää kerrallaan, kyseessä on tilapäinen ja jaksottainen käyttö, ei lääkkeen jatkuva päivittäinen syöminen

Vierailija
7/8 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin kyllä sairaalassa että voin valita tuhoanko maksan Panadolilla tai munuaiset Buranalla. 

Juu. Näin se vähän on. Mutta pakko ottaa joskus joidenkin, jos vaiva. Tuurilla jää yksi munuainen. Olen Burana tyyppiä.

Vierailija
8/8 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko siihen luottaa? SAnoi että Kyllä, Panadolin (parasetamoli) käyttö joka kuukausi kuukautiskipuihin on turvallista, kunhan sitä käytetään vain kuukautisten ensimmäisinä päivinä ohjeenmukaisella annoksella. Koska kuukautiskivut kestävät yleensä vain 1–3 päivää kerrallaan, kyseessä on tilapäinen ja jaksottainen käyttö, ei lääkkeen jatkuva päivittäinen syöminen

Voit luottaa.