Miksi yksin asuvien miesten asunnot eivät muistuta kotia?
Olen nähnyt TikTokin kautta videoita joissa näkyy miesten asuntoja. Kolkkoja kämppiä.
Odottaako ne että joku nainen tulee ja pelastaa ja järjestää niille kodin palveluineen? Lapsena sai asua äidin laittamassa kodissa ja nyt odotetaan äidin korviketta.
Kommentit (147)
Jos muodostat ap käsityksesi maailmasta tiktok-videoiden välityksellä, niin käsityksesi on hyvin todennäköisesti virheellinen.
Minun asuntoni palvelee minun elämääni. Siksi se on harrastus- ja toimintakeskus, jossa ei maata sohvalla leveän peräsimen ja Filipinos-paketin kanssa.
Muistan kun muutin pieneen yksiööni nukuin patjalla ja oli pehmeä viltti ja pieni pöytä ja heräsin aamu ja joka aamu istuin siinä patjalla ja join kahvit rauhassa. Tuli heti jotenkin heti kodikas olo. Ei ollut mitään ylimääräistä tavaraa ja asunto oli avara.
Nyt vuosien jälkeen krääsää on kertynyt niin paljo tänne etten tiedä voiko tätä enää kodiksi kutsua. Tavarat seikkailee välillä sängyllä, matoilla, nojatuolin päälle kasaan vaatteet. Kun tila vaan ei enää riitä. Alkaa ahdistaa. mietin pitääkö vaan tehdää suurpuhdistus ja viedä tavarat jonnekin kellariin.
No mun poika ei ainakaan halua mitään sisustuskrääsää kämppäänsä. Siellä on vain kaikki tarpeellinen, ei mitään ylimääräistä. Helppo pitää järjestyksessä ja siivota. Ja helppo muuttaa.
Osa näkemistäni poikamieskämpistä on ollut todella askeettisia ja käytännöllisiä. Sitten taas osa on hyvinkin runsaita, täynnä keräilyesineitä tai harrastuskamaa (figuja, pelejä, legoja, hienoja keppejä, vanhoja kirjoja, miekkoja...) Ja osa sitten aika tavallisia, joista löytyy ne tavalliset huonekalut, ehkä jopa yhteensopivissa väreissä ja asujan harrastukset käyvät kyllä ilmi, mutteivät hyppää silmille tai valtaa koko asuntoa.
Hikikomeroiden kansa on nyt todella loukkaantunut.
Kannattaa lisätä taidetta ja viherkasveja niin kämppä muuttuu heti kivemman näköiseksi. Perussiisteys tietty myös tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se, että miesten koti ei näytä sinun prinsessaunelmaltasi röyhelöineen ei tee siitä yhtään vähempää kotia. On aika helvetin itsekästä ja ylimielistä tulla haukkumaan toisten koteja ja tehdä siitä joku sukupuolikysymys jolla nostaa itseään jalustalle.
Tuo on sinun raivotulkintasi.
T. Sivusta.
Mutta rehellinen.
Ei, vaan vihan ja kiukun sävyttämä.
Kun ap ihmettelee ja herättää keskustelua, joku ( johon kalikka kalahtaa ) syyttää ja haukkuu hänet maan rakoon.
Katsoo vaan sinne peilin suuntaan niin löytää sen mitä muista etsii.
Heh heh.
Katsopa itse.
Siis ei muistuta sinun käsitystäsi kodista.
Itse sisustin pitkään sen mukaan miten sukulaiset sisusti. Nykyään sisustan miten huvittaa, ja arvostelua sataa. Mitä väliä?
tuskin ne kaikki nyt mitään sikarihuoneita ole, jotkut ovat hankkineet suuren lukaalin vailla sisustusta. sekään ei ole hyvä rasti. tietenkin mikäli talo itsessään asuntoineen on sellainen ettei sinne huvita laittaa mitään, onkin sitten eri asia.
En tunnista ilmiötä. Ehkä sieltä TikTokista ei näe kokonaiskuvaa kovin hyvin?
"Mies tekee talon, nainen tekee kodin."
Vierailija kirjoitti:
Tämä huomattu parin vuoden Tinderöinnin aikana. Kunnes sitten löysin miehen, jolla oli oikea koti. Asun siellä nyt itsekin.
Loinen on loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan opetellut edes sisustamaan. Kunhan on tarvittavat. Miltä sen pitäisi muistuttaa että se olisi koti jonkun muun mielestä kuin sinun mielestä?
Kodikasta tunnelmaa. Tämä syntyy siitä että on sopivassa suhteessa värejä ja tavaroita. Elämisen jälkiä.
Ap
Tässäpä ikuisten ja yleisten totuuksien julistaja! Ex-vaimomatskua.👍
Joo ja luuletko että kirkko on ainoa pyhä paikka?
Vierailija kirjoitti:
Hikikomeroiden kansa on nyt todella loukkaantunut.
Ap itse sanoi katselevansa TikTok-videoita. Femcel?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lisätä taidetta ja viherkasveja niin kämppä muuttuu heti kivemman näköiseksi. Perussiisteys tietty myös tärkeää.
Ja muistaa että jokainen multaruukku lisää homeitiöiden määrää sisäilmassa.
Ja ei todellakaan kasveja tuollai sikinsokin ilman mitään ideaa ja liikaa, kuten videossa. Näyttää aivan roskikselta/varastolta kun KAIKKI tasot ovat ryönää täynnä. Ei se ole kodikasta, se on ihan vaan sotkuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistaa että jokainen multaruukku lisää homeitiöiden määrää sisäilmassa.
Ja ei todellakaan kasveja tuollai sikinsokin ilman mitään ideaa ja liikaa, kuten videossa. Näyttää aivan roskikselta/varastolta kun KAIKKI tasot ovat ryönää täynnä. Ei se ole kodikasta, se on ihan vaan sotkuista.
Multaruukku voi sisältää homeitiöitä, mutta kasvit eivät automaattisesti lisää niitä merkittävästi sisäilmassa. On aivan turvallista pitää paljon kasveja, kun niitä hoidetaan oikein. Kasvit voivat myös sitoa ja vähentää joitakin ilman epäpuhtauksia. Ongelma on lähinnä jatkuvasti märkä multa tai näkyvä homekasvusto. Videosta näkee selvästi, että asukas ymmärtää arkkitehtuuria ja designia. Oma makusi voi toki olla erilainen, mutta koti on sisustettu nimenomaan harkitun designin periaatteiden mukaisesti juuri niin kuin alan ammattilaiset tekevät.
Yksinkertaiset selkeät linjat, eikä mikään tuollainen videon kirppistä muistuttava sekamelska. Onko tuo nyt se kodikas naisen kämppä?
Koko aloitus on niin vammainen kuin vain voi. Katsos on olemassa ihmisiä joita sisustaminen ei yksinkertaisesti kiinnosta. Mikäli asunto on yleisesti toimiva ja itse viihtyy siellä, niin muilla ei ole siihen nokan koputtamista.