Kokemuksia sähköautoista. Mikä sähköauto paras?
Tehdääs tällainen sähköautoketju kun se taitaa monelle olla tulevaisuutta korkeiden polttoainehintojen takia. Mitä sähköautoa voit suositella ja mitä kannattaisi välttää?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Aika hankalaa on sähköautoilu kun pitää ensin pyöräillä reitti läpi ja katsoa ettei ole yhtään hidastetöyssyä tai routavauriota joka voisi rikkoa pohjan. Myös kaikki jyrkät nousut pitää ehdottomasti kiertää. Parkkihalliin ei mitään asiaa jyrkkää ramppia pitkin. Mökillä käynti sopii miljonäärille joka nauttii rahan tuhlaamisesta.
En ole varma, onko tämä erittäin hyvä provo vai ehtaa ja aitoa Esson baari -materiaalia Kainuun perämetsistä :D
Mulla on 2023 MG4 60kwh, kesällä pääsee melkein 400km ja -26 pakkasessakin täydellä kuormalla 200km. Ajan vuodessa noin 50tkm, eikä mitään ongelmia miltään kantilta. Ajo-ominaisuuksiltaan ja laatuvaikutelmalta pesee esim stellantiksen vehkeet, eikä mielestäni paljoa jää jostain saman ikäluokan VW id3:sta. Jos ajattele että tuollaisen MG:n saa noin 20 tonnilla, niin siinä on hinta-laatu kohdallaan.
Miksi niitä sähköautoja pitää ladata ihan koko ajan? Sukulaiset ja kaverit on heti kaivamassa latauskaapeleita, kun tulevat kylään, vaikka tulisivat 30 kilometrin päästä. Ei me ainakaan bensa-autollamme tankata joka 30-60 kilometrin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hankalaa on sähköautoilu kun pitää ensin pyöräillä reitti läpi ja katsoa ettei ole yhtään hidastetöyssyä tai routavauriota joka voisi rikkoa pohjan. Myös kaikki jyrkät nousut pitää ehdottomasti kiertää. Parkkihalliin ei mitään asiaa jyrkkää ramppia pitkin. Mökillä käynti sopii miljonäärille joka nauttii rahan tuhlaamisesta.
En ole varma, onko tämä erittäin hyvä provo vai ehtaa ja aitoa Esson baari -materiaalia Kainuun perämetsistä :D
En ole tuon kirjoittaja, eikä minulla ole sähköautoa, mutta noin ystäväni myös kertoi miehensä ostamasta sähköautosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä sähköautoja pitää ladata ihan koko ajan? Sukulaiset ja kaverit on heti kaivamassa latauskaapeleita, kun tulevat kylään, vaikka tulisivat 30 kilometrin päästä. Ei me ainakaan bensa-autollamme tankata joka 30-60 kilometrin välein.
Ehkä se on plug-in hybridi? Mulla on oikea sähköauto enkä ole havainnut mitään tarvetta latailla tiheään. Kuski väsyy ennen autoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako kutsua tyhmiä kylään?
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olis sukulainen tai kaveri, joka antaisi ilmaiseksi muutaman litran bensaa, niin kävisin minäkin.
Jo on vaikeaa. Mun DEFA osaa ladata silloin kun pörssissä on halpaa ja kiinalaisen kikkareauton sovelluksesta saa laitettua tavoiteprosentit, tai sitten hytistä laittaa.