***PikkuEnskojen Tiistaiturinat***
[color=#8B008B]Huomenta!
Neiti nukkuu aamutirsoja, joten mamma ehtii vähän touhuta muuta. Aloitampa uuden pinon ja tulen sitten turisemaan lisää kun on joku muukin langoilla.. :) Tuossapa linkki eilisiin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10419271&p=&mpage=1&tmode… (Taas on päiväpino, kun oli eilen kertynyt vajaa 3 sivua niin aattelin että uusi on ehkä helpompi..?)
Mammis + Tiitiäinen[/color]
Kommentit (22)
[color=CD1076]Mepäs nukuttiinkin pitkään tänään! Ja mittari näyttää täällä jo 22 astetta..ihanaa..=) Paitsi eilenkin oltiin kaikki kuumissaan illalla kun meidän olkaariin paistaa ilta-aurinko ja oli hiton kuuma..vaippasillaan oli tyttökin ja vähän helpotti..
Ei se mama sit pääsekään tänään kotiin sairaalasta..Kokeilevat taas jotain uusia lääkkeitä..pöh.
Siitä perhepedistä..Luin jostain, että lapsi ois helpoin siirtää omaan sänkyyn ennen puolta vuotta jos meinaa siirtää " ajoissa" , kun sit alkaa olla vaikeeta eroahdistuksen ja tottumuksen takia ym. Sit kuulemma taas voi koittaa 2-3 vuoden iässä ja ei ihan niin pitkälle ajateltu tota samassa sängyssä pitää..Noistakin jutuista on varmasti niin monta teoriaa kuin lastakin eli joillakin pätee joku ikäraja, mutta toisella taas saattaa siirto sujua jouhevasti missä iässä tahansa..Ei siis mikään pakko siirtää jos ei halua..=) Toisaalta tosta miehestä on nyt tullut vähän huolimattomampi eli ei enää muista/huomioi, että tytsä on vieressä ja välillä kääntyy päälle..mä sit kärppänä sitä tönimässä..=) Jospa mä yrittäisin kohta alkaa sitäkin siirtoa siis miettiin..kiitos kaikille hyvistä vinkeitä! =)
Tikrun Ronja oli sukeltanut..jey! =) Mä en tiedä vauvauinnista mitään, mutta se lienee iso juttu? =)
I-L:n tyttö pitää ihan omaa rytmiä siellä..Menikös viime yö paremmin? =)
C: ihana nimi teidän tytöllä! Onnea =)
Bejpi mietti aurinkoa..se on kyllä hiton vaikeaa yrittää sitä kesällä vältellä..meidänkin kun pitäis jossain vaiheessa mennä oleskeleen sinne merelle yhteen saareen niin siellä sitä on vaikee pakoilla kun heijastaa vedestä vaikka kuinka yrittää suojautua ja mäkin oon kova palamaan..=/ Mutta, mutta..toistuva palaminenhan on se huono asia eli ei nyt vielä yhdestä punoituksesta kannata kauheesti harmistua..
Kandi: mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa tossa nukkumaanmenossa..Iskäkin sanoi mulle, että meidät laitettiin seiskalta sänkyyn nukutti tai ei ja siellä sit puuhailtiin omia ja valvottiin..=) Kyllä se kuitenkin jossain vaiheessa vakiintuu se aikaisempikin rytmi..Toivottavasti =D
Makkarakin oli käynyt ilmoittautumassa! Vilkutuksia..=) Hyvä, että selvisit vatsataudista ja jaksoit pysyä tyynenä rintaraivarista huolimatta! =)
Jaahas..kissat kaato kukkaruukun..sitä siis putsaan ja hellepäivää viettämään..=)
Mukavaa tiistaita kaikille!
t. poppis ja Emiliina 3,5kk+
Ah, kerrankin saa rauhassa toteuttaa omia aamujutskia, kun isäntä häipyi ostamaan kesärenkaita autoon (mitäs luulette, joko ne olisi aika vaihtaa? :D). Ennen tytön syntymää mulla oli tapana keitellä kahvit ja tulla koneelle syömään/juomaan aamupalaa, ja tuntuupas hyvältä tehdä taas niin :)
Mimosa nukkuu täyttä päätä äidin ja isin sängyssä, 2 kertaa heräsi yöllä syömään. Kait meilläkin on käytössä jonkin sortin perhepeti (vaikka ennen ajattelin, että ihan hullujen hommaa, meillä ei IKINÄ!). Ensimmäisen yösyötön jälkeen harvoin laitan tyttöä takaisin omaan kehtoon, ihan vaan kun en jaksa(!) enkä raaski... Toinen niin söpösti tykkää nukkua äidin viekussa.. Nukahtaa kyllä omaankin sänkyynsä ihan hyvin, mutta vähän paremmin meidän sänkyyn. Mennään sitten näin, ainakin toistaiseksi. (Isäntä kyllä on sitä mieltä, että tyttöä ei tulisi jättää meidän väliin, mutta varsinkin jos syönnin jälkeen nukahtaa siihen, en ala kyllä siirrellä, kun vaarana on että herää ja virkustuu/alkaa parkua.)
Mitenkäs teillä nuo painojutut meni synnytyksen jälkeen? Mullehan tuli komiat 20 kg lisää painoa, joista ekat 10 lähti yhdessä hujauksessa. Nyt sitten jumittaa ihan täysillä, eli siis toiset 10 kg vielä ois tiputettavana. Syön suht normaalisti ja liikunkin, mutta paino ei tipu :( Niin, ja täysimetän siihen päälle. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ei perskeles ole vaatteita -kaikki vanhat on auttamatta pieniä, ja esim. takki ei mene kiinni. En nyt viitsisi koko vaatekaapin sisältöäkään ihan uusia. Ja myönnettäköön, ettei se nyt varsinaisesti itsetuntoa hivele, että olen vielä 10kg läskimpi kuin vaikka vuosi sitten :( Ärsyttää!!
Makkaralla on ollut vatsatautia, yöks :( Onneksi voit jo paremmin, ja pikku-Nakki säästyi taudin kurimukselta.. Täällä nuo tissiraivarit on vielä tuntematon käsite, mutta ehkä joskus..
Poppis, huomenta! Täälläkin päin Suomenmaata näyttää olevan lämmintä ja ihanaa, kiva homma :) Kyllä kesä on poikaa! Onkos teillä onnellisilla mökki jollain saarella?
Coltsfootin tytöllä ihana nimi!! Luontonimet on jees.. ;)
I-L, en minäkään ole kirjoittanut minkään sortin synnytyskertomusta, että äläs huoli! Ehtiihän tuon..
Han_, vieläkös Nummirock-suunnitelmat on vireillä? ;)
Muutaman tunnin päästä olisi hammaslääkärille aika, kirivät taas näitä seksyjä hammasrautoja. Voi kun pääsisi jo eroon näistä!! Sitten lähdetäänkin ajelemaan kohti Pudasjärveä, meillä on siellä mökki vuokrattuna perjantaihin asti. Mukava päästä vähän irtautumaan kotioloista, grillata, saunoa jne. Saunominen nyt yleensä on hieman vaivalloista, tyttö harvoin nukkuu niin, että isi ja äiti saisi kylpeä rauhassa. No, pitää saunoa vuorotellen tai jotain. Ja taidanpa jopa ottaa saunasiiderin!
Oikein mukavaa viikkoa Enskoille ja Enska-vauvoille!!
Sere ja Mimosa, tasan 7 vkoa.
Tämä päivä on alkanut oikein mukavasti. Aamulla nimittäin isäni tuli käymään ja vauvaa ekaa kertaa katsomaan. Tyttö niin suloisesti rauhoittui papan syliin. =) Mun vanhemmat asuu sen verran kaukana, että tapaaminen ei ole kovin helppoa. Kiva siis kun varsinkin isällä on tänne päin Suomea silloin tällöin asiaa niin poikkeaa meitä tervehtimässä. Ihanan kimpun ruusuja toi tullessaan.
Meidän tytöllä tosiaan on ihan omat rytmit, niin kuin Poppis taisi todeta. Siis eilen illalla kun nukahti klo 23 jälkeen en saanut häntä millään yöllä niin hereille, että kunnolla olisi syönyt... Vähän huono-omatunto, mutta kylläpäs aamusta tissi maistuikin. Eilen en millään tahtonut saada häntä päiväunille, nyt on jo toiset pikku päikkärit meneillään... Iltapäivällä on neuvola, joten silloin varmaan torkutaan jälleen kun vaunujen kyytiin pääsee.
Makkara oli joutunut kunnolla sairastamaan. Toivottavasti vointi pian kohenee ennalleen. Oliko muuten se musikaali hyvä? Niin ja onnea talokaupoista. Milloinkas on muutto edessä?
Poppis, mites teillä muuten kissat ja vauva ovat toisiinsa tottuneet? Meidän katti ei kovin kiinnostunut ole vauvasta. Tulee vain ja ainoastaan silloin nuuhkimaan, kun vauva on ihan hiljaa. Itkun alkaessa kisu vaihtaa huonetta.
Sere pohdiskeli kiloja. Täällä myös painoa kertyi rutkasti ja onhan osa lähtenyt, mutta luulen (ja tiedän) että loppujen kanssa taistellaan ja pitkään. Kesävaatteita on tämän äidin ainakin ostettava, koska puuvillaiset housut ei jousta yhtään. Onneksi tänä kesänä on paljon mekkoja/tunikoita kaupoissa, joten niille on ehkä käyttöä myöhemminkin jos ja kun kilot lähtee.
Seren ja Coltsfootin lapsukaisilla kauniit nimet! Meilläkin jo lähes päästy päätökseen tyttösen nimestä.
Nyt syömään jotain. Ihan kamala nälkä. Aurinkoista tiistaipäivää teille kaikille!
t. iida-linnea ja tyttönen
Aika menee ihan törkeen nopeasti. En ehtinyt sitten loppuviikosta lukemaan pinoja ollenkaan, jotenka, en tiedä yhtään mistä ootte jutelleet.
Tultiin juuri kävelylenkiltä Pruttanan kanssa ja hän jäi vaunuihin nukkumaan, niin ehdin tässä sitten vähän taas lueskella ja kirjoitella kuulumisia.
Sain tänään vihdoin varattu kastepäivän. Kummit ollaan nyt pyydetty, tai yks on vielä pyytämättä, mutta kyllä sen tässä ehtiin.
Viimeviikolla tosiaan olin menossa koko ajan, ja sitten oli illalla puuhaa ettei yksinkertaisesti aika riittänyt koneella istumiseen.
Joku puheli painosta jotakin. Mulla tuli silloin 11 kg ja nyt siitä on onneksi enää 2 kg jäljellä, mutta kun päälle mahtuu tällä hetkellä vain yhdet vanhat farkut ja verkkahousuja, niin on vähän ankeet. Äitiysvaatteet on jo niin isoja, että roikkuvat päällä.
Tästä tulikin mieleen, että missä välissä te ehditte laittamaan ruokaa itsellenne, musta tuntuu että teen vain jotain pussiruokia kokoajan, kun en ehdi keittämään perunoita tms. Iltaisin kun meillä ei oikein syödä kunnon ruokaa, joten tähteitä ei ole sitten seuraaavaksi päiväksi lämmitettäväksi.
Täällä ihanan hiostavan lämmin ilma. yli 20 jotain on lämmintä ja tosiaan, katsotaan saadaanko ukkosta ja sadetta iltapäiväksi.
Alkuviikkoja kaikille. Koitan lukea aiempia pinoja niin voisinpa jotain kommentoidakin.
Tinsula ja pruttana 5 vko
täällä kanssa mukava ja hiostava ilma... ukkonen jyrähteli kyllä vähän aika sitten, mutta pahin ukonilma onneksi kiersi...
TREFFIT TURUSSA olisi ihan mukava idea, jos vaan saataisin hiukan porukkaa kokoon... mulla on aina auto käytössä, ainakin tuo oma rämä, niin sen puolen ei ole ajankohdalla väliä...onko muita Turun treffeistä kiinnostuneita?
KIITOS kaikille kiinteiden anto vinkeistä... varmaan aletaan sitä perunaa tällä viikolla vielä maistelemaan, mitään kunnon aterioita en minäkään niistä aio ennen 4kk ikää vielä tehdä, kunhan nyt maistellaan ja katsotaan miten vaikuttaa noihin ilmavaivoihin..
nyt on taas mennyt lähemmäs viikko mukavilla yöunilla ja eilinen päivä oli varmaan eemelin elämän paras, ainakin äidistä tuntuu siltä :0)
RASKAUSAIKANA PAINOA tuli melkeinpä 20kg ja kotiin tullessa siitä oli lähtenyt jo reilu 10kg.. jossain vaiheessa pääsin kaikista jo eroonkin, mutta kun imettämisen lopetin niin painoa on taas tullut muutama kilo, kai niistä eroon pääsisi kun malttaisi jättää herkut pois... vanhoihin vaatteisiin kyllä mahdun melkeinpä vramaan kaikkii..
MAKKARA oli sairastanut mahataudin...se on kyllä yksi inhottavimmista ja vie kyllä totaalisesti voimat, onneksi se yleensä on melko nopeasti ohimenevä ja mukavaa kun nyt vointi on taas hyvä ja pikkunakki säästyi siltä :0)
ja taas oli varmasti paljon muutakin kommentoitavaa eli palailen varmaan vielä myöhemmin unohtuneiden asioiden parissa!
[color=CD1076]Mittari näyttää täällä 28 astetta..Just tultiin ulkoa ja molemmat ihan hikimärkiä..Ei tietoakaan, että tyttö ois nukkunu vaunuissa..=) Mä jaksoin just torille ja kaupan kautta takas..piti muka mennä pidemmälle, mutta ei tuolla pysty oleen..=D
Sere: ei oo omaa mökkiä, mutta miehen äitipuolihan omistaa perkeleesti niitä saaria tuolla Nauvossa niin saadaan liikkua niissä vapaasti ja oleilla niiden mökillä..Turun saaristossa on vaan niin pirusti punkkeja ja muita öttiäisiä niin en kauheen innokkaasti oo vauvaa sinne viemässä..=) Ei mies kyllä ajatellut omaa venettä edes laittaa tänä kesänä vesille kun ei varmaan kauheesti tuu käytyä veneilemässä, mutta jos sitä kerran kävis miehen iskän veneellä kattomassa onko meidän tyttö äidin tapaan maakrapu..=)
PainoG: mulla tuli se vähän reilu 12kg ja nyt on lähtenyt 15kg. Enempää ku sen 3kg en näytä kuitenkaan laihtuvan, vaikka aika järkevästi omasta mielestä syönkin..höh.
Iida-linnean iskä oli tullut käymään..tosi mukavaa! =) Noista kissoista sen verran, että nyt ne ei enää välitä ja menevät viereenkin oleskelemaan..aluksi 2 nuorinta vähän pelkäs ja vanhin yritti heittäytyä koko ajan päälle makaamaan..=) Nyt ne nuoret on tosi varovaisia vauvan ympärillä vaikka juoksevatkin kuin päättömät täällä..aina kun lähestyvät vauvaa niin jotenkin sit jarruttavat..Vanhin ei edelleenkään oikein korvaa lotkauta paitsi joskus vielä yrittää syliin vauvan päältä kulkien..=) Vanharouva nukku aina ennen meidän kans sängyssä, mutta nyt ei oo enää edes yrittänyt..Eli ihan mukavasti elellään kaikki sovussa..=)
Tinsula: meillä taas menee niin, että illalla syödään ainoastaan kunnon ruoka kun mieskin on kotona..Päivisin syön vaan leipää ja viiliä ym. Alussa jouduin syömään illallakin aika usein imettäen samalla kun vauva oli niin usein nälkäinen, mutta nyt jo saa syödä rauhassa ja tyttö on puuhiksessa tai sitterissä..=) Kyllä sullakin alkaa varmaan sitä aikaa olemaan kun tyttö alkaa touhuta ja viihtyä itsekseen lattialla..
Juu tervetuloa vaan Turkuun treffeille! =)
Nyt yritän nukuttaa ton tytön tänne sisään..Palaillaan..=)
t. poppis
[color=green]En taida jaksaa tämän helteen takia paljon kirjoitella...
Mutta paino-gallupiin sen verran, että vähän päälle 20kg tuli, joista 10kg jäi laitokselle. Sen jälkeen on vissiin pari kiloa lähtenyt. Lopuista tuntuu olevan vaikea päästä eroon, kun olen niin perso herkuille...gröhöm...
Ruokaa en juuri päivällä tee. Syön jotain muroja tai puuroa tai syön eineksiä. En mä oikein muutenkaan osaa ruokaa laittaa XD Ja tietysti niitä herkkuja tulee vedettyä sitten päivän mittaan nälkäänsä :(
Mutta nyt puuhailemaan pojan kanssa ennen ilta-ateriaa.
Pi-Ki ja Arttu 12+vkoa
[color=00868B]SERE, kiva kun ot päässyt linjoille taas! :) Jah, eipä tuosta Nummirockista tiedä, kun on tuolla pojalla alkanut ilmeneen jotain vierastamisen tapaisia piirteitä :/ En viitisi jättää mummin ja vaarin hoitoon, jos sattuu tulemaan kova ikävä päivän aikana. Vaan onpa siiehn vielä hetki aikaa, että tilannehan voi muuttua ;)
Kiloista ollut puhetta. Mulla tuli jotain 11kg, joista sairaalan jäi 5kg. Hitaasti mutta varmasti loputkin raskauskilot on hävinneet, nyt ei pitäis olla jäljellä. Mutta ei kyllä ylimääräistä oo lähtenyt yhtään. Tuskin lähteekään. Ei kaikilla se imettäminen vie niitä kiloja, ikävä kyllä ;p Mutta turha niistä oikeestaan vielä kovin varhaisessa vaiheessa on huolia, kun ne VOI kuitenkin lähteä.
Vai on siellä muuallakin maailmassa ollut lämmin päivä :) Täälläki oli aivan ihana päivä! Käytiin Sampon kanssa kaverin luona, jolla oli 1,5kk ikäinen poika! Olisin sieltä kävellyt kotiin (7km) mutta sitten Sampo heräs kesken matkan ja aloitti hirveän huudon. Piti sitten nousta bussiin, että pääsi nopeammin kotiin. Sampo huusi koko matkan kotiin asti, vähän kiusallista :p Mutta muuten oli ihan kiva päivä. Sampo ei nukkunut päivällä kuin korkeintaan puolen tunnin pätkiä, mutta iltatorkkuja olis nukkunut vaikka kuin, kun ei ollut enää niin tukalaa. Luulen, etä Sampon uniin vaikuttaa tuo kuumuus, ei toinen pysty nukkumaan, kun on niin kuumissaan :(
Nojoo, pitää vähitellen siirtyä iltatoimille pojun kans.
Han ja Sampo 3,5kk++[/color]
[color=#8B008B]MAKKARA parka oli kärsinyt vatsataudista, ei kiva.. :( Hirmusti sulla on kilojakin lähtenyt.. Mitäs lääkäri siitä patista sanoi? Ja onnittelut muuten asunnon myymisestä! Oliko Mamma Mia hyvä? :)
POPPIS ¿ teilläkin oltiin oltu vaippasillaan. Niin meilläkin. Neiti nukkui eilen ehkä sen 1h vaunuissa kun kävelin, mutta kun tultiin kotiin, niin sitten ei enää kestänyt vaunuissa vaikka siellä nakuilikin.. Sitäköhän se on sit loppukesä..
SERE jutskaili painosta.. No, mulla tuli sellanen 15kg ja kaikki tais lähteä ekan 2 vk aikana. Nyt ollaan sitten tasan siinä painossa missä oltiin kun raskaaksi tultiin ja siitä ei sitten hievahdakaan. Ok, syön kyllä herkkuja, joten ei ihmekään. Kunhan pääsen jumppiin & salille niin toivottavasti saisin sitten joskus pari lisäkiloakin pois (kun oli ylimääräistä raskaaksi tullessa).
IIDA-LINNEAn isä oli ollut käymässä. On ne papat niin hyviä sylejä, että siihen on hyvä rauhoittua! :) Niin meilläkin! Pitääkös teidän herätellä tyttöä syömään yöllä tietyn välein? Meillä olisi saanut nukkua pidempäänkin, mutta neiti onkin vähän ahmatti, eli oli paino jo noussut reippaasti ja ei malttanut nukkua pitkiä pätkiä kun heräsi itse aina syömään.
TINSULA ¿ mä ehdin laittamaan ruokaa silloin kun neiti tuhisee rintarepussa. Muuten en välttämättä ehdi lainkaan. Varaudun yleensä iltaisin seuraavaa päivää varten, eli pakkailen itselleni edellisen päivän ruokia jotta voin vain lämmittää tai sitten leikkailen mm. vihanneksia valmiiksi jne. Neiti kun haluaa nykyään seurustella kovasti hereilläoloaikana ja eilenkin jäi unet päivällä vähiin..
PAJUSKAlla & Eemeli oli viettäneet Eemelin elämän parasta päivääkin! :) Eikös ole kumma miten on parempi fiilis kun on kunnolla nukuttu yö takana!
HAN ¿ Sampo sitten arvasi milloin kannattaa herätä = juuri ¿väärään¿ aikaan.. ;) Ihan niin kuin Tiitiäinen heräsi juuri kun oltiin lähdössä Jumbon treffeiltä kotiin. Hih. Olisi sitten itkenyt koko matkan kotiin neljän ruuhkassa, joten mepä sitten syötiin autossa.. ;)
Mies ja neiti rupattelee vielä sängyssä.. On niin herttaista että! :))) Jep, nyt menen puuhastelemaan meille aamupalaa! Illalla mennäänkin mummolaan, neiti jää papalle hetkeksi hoitoon kun me mummon kanssa mennään yhdessä jumppaan. (Uhmaan jumppakieltoa viikolla ja menen varovasti kokeilemaan) Että jos sitten illemmalla palailen taas.. Mukavaa päivää kaikille!
Mammis + Tiitiäinen[/color]
[color=3A5FCD]Niin lähti mies kello 4.20 taas työmatkalle..Saas nähdä tuleeko jo perjantaina takaisin..=)
Tänään ei olekaan niin kuuma päivä tulossa..Jos tekis tänään taas kunnon vaunulenkin, että tyttö sais nukuttua..Eilen nukkui päikkäreitä yhteensä 1h10min ja ei meinannut malttaa millään yöunillekaan vaikka väsytti niin vietävästi..=)
Mammis meinaa jo jumpalle uskaltautua..=) Milloinkas sitä itse taas salille suuntaisi..Pöh. =)
Eilinen dokkarikin tuli katsottua..Joo-o. Mitähän siihen sitten sanoiskaan? =D
Nyt ei taida irrota muuta kun ei oikein ole kommentoitavaakaan..=)
Mukavaa keskiviikkoa!
t. poppis ja Emiliina 3,5kk+
iik, jo tokaa kertaa tällä viikolla palstailen:)
meidän alkuviikkon on mennyt ideaparkissa:) su sovin kaverin kans et mennään käymään ma, niin mentiinkin ja ostoksia tehtiin. sit eilen tuo nesselia kyseli aamulla että lähdetäänkö kavereiks, ja niinhän me rontin kanssa taas löydettiin itsemme ideaparkista:)
huoh, viime yönä ronja söi ekaa kertaa viiden maissa ja sit nukku vielä seiskaan. äippä ei meinannut enää unta saada ton syötön jälkeen kun isikin oli hereillä ja pyöri ja hyöri, no tuli kuitenkin alkuyö nukuttua varmaan 21.30-4.45,eli ihan hyvin:)
hii, ronja on taas löytänyt aamupäikkäreiden riemun! eilen nukku kaks tuntia, ja nyt on nukkunut reilun tunnin. päivällä ei oikein eilen tai toissapäivänä siellä kaupoilla nukkua, mut sit eilen otti sen kotona takas ja nukku 16-18.30 ja silloinkin kävin herätteleen että saadaan neiti joskus yöunillekkin. saas nähdä miten tänään menee loppupäivä.
illlalla ollaan menossa anoppia moikkaan, kun tuli italiasta ja on melkein kaks viikkoo ettei oo ronjaa nähnyt:) yleensä siis kerran viikossa pyritään vähintään mummuloissa käymään, anopilla menee monesti koko päivä, tai sit jäädään jopa yöks (joka on luksusta kun jos ronja päättää että puoli kuuden jälkeen ei enää nukuta niin anoppi mielellään nousee tytön seuraks ja me saadaan jatkaa unia, tulee sit sanomaan kun pitää ruokaa saada:))
han: mä meinasin ihan missata ton tuhkimotarinan lopun! onneks pe huomasin että uusinta tulikin jo la eikä ma, niin sain boxilta katottua. no, ehkä se syksyllä taas palaa mammoja piristämään:)
kandi: se on kyllä ihana seurata kun pikkuinen oikein keskittyy sitä kakkaa pukkaamaan. parikin kertaa on meidän neiti oikein keskittyneenä isin sylissä istunut ja sormista puristanut ja näyttänyt ihan siltä että " nyt...nyt...nyt mä se kakan ponnistan...huoh, tulihan se...aah, vielä vähän lisää ois tulossa... jokohan nyt tuli kaikki...eii vielä...jne" :)
pajuska: meillä jää kans uinti pian tauolle. eli juhannuksesta elokuulle on tauko, onneks ehdittiin aloittaa sitä ennen. ja sit jouluun asti jatkuu taas. vähän mä oon unelmoinut sellasesta puhallettavasta altaasta kesäks tohon pihalle missä voitais neidin kanssa kesä viettää jos kerta joku tappo-kuuma kesä tulossa, ikävä kyllä tyttö on perinyt mun geenit.
eli vaikka täällä ei ihan samanmoinen helle oo ollukkaan kun esim helsingissä miehen mukaan eilen oli, niin kyllä on tytöllä kuuma iltapäivisin. nyt on kahtena päivänä nukkunut vikat päikkärit vaan vaipassa ja paidassa. me maisteltiin aina yhtä makua viikko noita soseita. nyt on kaikkiaan syöty joku puoltoista kuukautta, ja nyt vasta on alkanut tytölle enempi maistuun.
makkaralle oli vatsatauti iskenyt, yöks!
tinsula: ekat viikot meillä tyhjättiin pakastinta. eli raskausaikana tehtiin kaikkia laatikoita isompia eriä ja niitä pakastettiin. sit nykyään mun mies usein viihdyttää ronjaa iltaisin niin että " pääsen" ruokaa laittamaan. ei vaan, se musta ihan kiva hääriä keittiössä kaikessa rauhassa.
eilen juteltiin miehen kaa siitä isi-kuukauden käytöstä. eli mies ois mielellään sitä viettänytkin. mut tultiin kuitenkin siihen tulokseen että menee vähän hankalaksi jos mun täytyy käyttää kertyneitä lomapäiviäni tuohon kuukauteen. kun sitten siinä menee melkein se seuraavan kesän kesäloma mikä mulle on nyt kertynyt säilöön. eli siinä tapauksessa luultavasti oisin mennyt töihin vasta elokuussa-08. nyt luultavasti ainakin osittain meen jo -08 maaliskuussa. todettiin kyllä että mies on iltaisin ja viikonloppuisin niin paljon tytön kaa, että kyllä heille hyvä suhde muodostuu ilman tota kuukauttakin.
mut nyt mun kamu takapihalta heräs:) mitäs me tänään puuhailtais, ei taideta ainakaan lähteä ideaparkkiin:) vaan ootetaan että kello tulee kolme ja lähdetään hakeen isiä töistä ja mennään sinne anoppilaan.
missäs ainoaurora ja aurora on???
terkuin tikru ja rontti
täällä ollaan, Aino tekee hampaita, ja kitinä on ollut sen mukaista, ei ole hyvä sylissä ei lattialla ei sohvalla eikä missään muuallakaan.
Jotenkin tuntuu että nää päivät menee ihan harakoille, hyvä jos ehtii konetta avaamaan.
Mun tarvii myöntää että olen pihalla kuin lumiukko kaikista jutuista joten en oikeen osaa kommentoida mitään.
Tänään on meidän 4-vuotis hääpäivä, ajateltiin mennä koko perheen voimin syömään...mitäköhän siitäkin tulee ????
Jahas, Aino heräsi jäi taas jutut lyhyeen, mutta ehkäpä mä kerkeen myöhemmin uudestaan.
AA ja AE 2 viikkoa vajaa puoli vuotta ( mihen se aika oikein menee )
Tytöllä on tänään itkuinen aamupäivä, joten ihan pikainen viesti.
Eilen siis oltiin neuvolassa ja kyllä tämä äiti nyt ahdistui ja harmistui kun vieläkään ei paino ole lähtenyt oikein nousuun. Toivotaan, että ensi viikolla syntymäpaino olisi saavutettu.
Mammis kun kyselit yösyöttämisestä niin kyllä, nyt pitää 4 tunnin välein saada tyttönen syömään. Viime yönä onnistuinkin jo saamaan tytön syömään ja hyvä niin, koska rinnoissa maitoa oli!
Paha mieli ja ahdistus meinaa olla siitä, että oma maito ei riitä tytölle kasvamiseen. Aina kun pullon hälle suuhun laitan niin kirpaisee vietävästi. Mutta minkäs sille mahtaa ja tietysti annan lisämaitoa, ettei pikkuinen nälässä ole.
Neuvolan täti oli vähän sitä mieltä, että joka kerta ei tissille pitäisi nukahtaa. Ajatuksena siis se, että jos vaan nukkuu tissi suussa niin mahdotonta tietää syökö vaiko ei. No, omasta mielestäni osaan kyllä tarkkailla milloin tyttö imee kunnolla ja milloin vain " tissittelee" . Ja jos toisen on hyvä olla/rauhoittua rinnalla, niin en sitä iloa häneltä nyt heti kyllä vie pois.
No, jospa se mieli tästä vielä piristyy.
AA:lle onnea hääpäivänä ja jaksamista kitisevän pienokaisen kanssa. Toivotaan, että hänellä olo jotenkin helpottaisi.
Nyt pitää mennä itsekin syömään jotain. Leppoisaa päivää kaikille!
t. iida-linnea ja tyttö 2 vkoa 4 pvää
Oon ihan pihalla mitä teille kuuluu, kun meillä tyttö pääosin valvoo ja huutaa ja äiti (ja isäkin) aikas väsy...käytiin eilen yksityisellä lääkärissä ja kokeillaan nyt mun maidotonta dieettiä 2vk ja tytölle lisämaitona tarvittaessa apteekin korviketta.
ja sitten ahdistusta! Kun mulla on ollut synnytyksen jälkeen ihan sairaan huono ruokahalu muutenkin ja lähinnä olen rahkalla ja jukurtilla elellyt (kerran päivässä olen valmistanut kyllä ihan oikeaa ruokaa ja syönyt pitkin hampain), niin nyt pitää tosiaan pohtia mitä suuhunsa laittaa...ja kun ei tee MITÄÄN mieli! Ja kun mulla on nyt ennemminkin lisäkilojen tarve, niin hiukan huolettaa... Toki täysillä haluan kokeilla, onko dieetistä apua, mutta tänään jo iski ahdistus koko imetyksestä...ostin toissapäivänä sen aventin rintapumpun ja enhän mä saa sillä mitään aikaiseksi - kun tyttö syö toisesta ja toinen heruu, niin en siltikään saa sinne pulloon aikaiseksi paljon mitään. On taas niin luuseri olo! En edes viitsi täältä pirtistä ulos lähteä kun niin ketuttaa...
Voih I-L, toivottavasti tytön paino nyt lähtee nousemaan reippaammin ja itkuisuuskin pian helpottaa! Täällä on ainakin itkuisuuden suhteen kohtalotoveri - meidän tyttö on sellainen ahmatti ja pelkkää mahaa (tosin täynnä ilmaa;=(
-mooli ja tyttö 4 vk tasan
[color=hotpink]
Sadepäivä on siis ihana siksi, että kerrankin Lenni nukkuu päikkäreitä. Varmaan noi hellepäivät on entisestään pahentanut pojan päiväunettomuutta. On se kumma, iltaisin nukahtaa n. 20.30 omaan sänkyyn tosta vaan ja posottaa aamuysiin tai jopa kymppiin asti 2-3 syötöllä. Mutta päikyt onkin toinen juttu... Niitä nukutaan pahimmillaan max 10-15 min pätkissä pitkin päivää. Mä oon koittanut kaikki mahdolliset konstit, vaunuttelukaan ei enää auta kun yks vaan köllii siellä silmät apposen auki ja hymyilee maisemille :-) No, nyt onneksi posottaa jo toista tuntia unta palloon. Ja mahallaan meidän sängyssä, naama hautautuneena päiväpeittoon. Ja neuroottinen äiskä ravaa puolen minuutin välein tarkastamassa, että vielä henki kulkee. Ainakin nukkuu, se on pieni voitto meillä!
[b]PainoG[/b]: Mulla oli enimmillään +16 kg, tosin siitä tippui jo viimeisillä raskausviikoilla 3 kg, kun lopetin syömästä niitä p***n muroja. Jotkut varmaan muistaakin, kuinka syvästi järkyttynyt olin " terveellisenä" mainostettujen murojen piilosuolasta. Pahempia kuin sipsit! Äsken piti käydä vaa' alla tarkistamassa, 2 kg on vielä jäljellä. Plus ne kolme kiloa, jotka keräsin viime alkukesänä valkkarin, siiderin ja grilliruuan voimalla...
[b]Jenni[/b], me voitais huomenna lähteä leffaan. Jos vaikka Lenni suostuisi siellä nukkumaan paremmin. Eikös ne salit oo ilmastoituja?
Juups. Lyhyeksi jää, mutta jos kerrankin ehtis vaikka siivota sillä aikaa, kun toinen nukkuu.
Kesis ja nukkuva(!!!!) poju ~2 kk
[color=green]Pikasesti vaan pinoutumaan, ja kertomaan, että kohta sitä ollaan asuntolainallisia *jaiks* Käytiin silloin aiemmin tässä kuussa pankissa neuvottelemassa lainaehdot yms. valmiiksi, ja tänään allekirjoitetaan sekä kauppakirja että lainapaperit.
Eli vielä pari tuntia ollaan miehen kanssa TÄYSIN velattomia (maksettiin sen opintolaina ja mun luottokorttikin joitain vkoja sitten pois), eli pitää nyt nauttia hetki tästä tunteesta :)
Arttukin nukkuu pitkästä aikaa kunnon päikkäreitä! On mennyt ainakin 3 viim. päivää vaan 30min tirsoilla, tosin niitä on ollut 4-5 päivässä. Nyt on taas nukkunut jo pari tuntia. Saa nähdä kuinka yöunien käy... Arttu on nimittäin nukkunut yöt paremmin näinä päivinä, kun ei päivällä nukkunut pitkiä unia - herännyt vain kerran yöllä! Normaalisti herää 2 kertaa. Joten jännityksellä ensi yötä odottaen... :)
Palaan taas paremmalla ajalla (jos sitä tässä lähiaikoina olisi...)
Pi-Ki ja Arttu 12+vkoa
[color=red]KESIS, täällä kohtalotoveri! En voi muuta sanoa kuin että tsemppiä! Toivotaan, että Lennin osalta päikkytilanne paranee iän myötä, mutta meillä Sampo pian 4kk ja VIELÄKÄÄN ei nukuta kunnon päikkyjä, tuskin tulee nukkumaankaan ainakaan ennen vuoden ikää. Ja tämä kuumuus on vain pahentanut tilannetta. Tänään kun on ollut viileämpi ja pilvisempi sää, niin Sampo on nukkunut melko hyvin, yli tunnin jo! Käytiin kärrylenkillä ja 45min. jälkeen kuului yksittäinen huudahdus vaunuista, mutta poju kuitenkin jatkoi unia :) Pitää vaan laittaa poika puolialastomana kärryihin kuumilla keleillä, josko se sitten nukkuisi ;) En siis osaa neuvoa, kun meilläkään ei juuri mikään oo auttanut. S kyllä nukahtaa nopeastio, mutta myös HERÄÄ yhtä nopeasti :D
Olipa muuten tosi hyvä lenkkeilykeli! Kohtuullisen lämmin, jotain 15 astetta, mutta pilvistä ja tuulista, niin oli aivan ihana reippailla!
Eipä tässä taas enempää ehdikään, yks heräs jo :)
Han ja Sampo 3,4kk++[/color]
Hitsi kun on taas ollut kunnon kätinäpäivä. Missään ei selvästikään ole hyvä muksun olla. Nytkin vaan kätisee tuossa kantoliinassa. Herättiin kasilta ja meikä sai syödä aamualan peräti kolmelta...
Meille soitettiin tänään tuolta B-hepatiitti rokotetutkimuksesta. Päätettiin (tai minä päätin) nyt osallistus siihen, vaikkakin vielä sairaalassa miljoonien kantapääverinäytteidän jälkeen vannoin, ettei meidän muksua enää pistellä.
Eilen oli jälkitarkastuskin. Mietin hiukan, josko olisi pyytänyt minipillerireseptin, mutta en sitten kuitenkaan uskaltanut. Olen testannut hirmu monia e-pillereitä eikä mikään oikein passaa, joten eipä sitä viitti riskeerata että pää tai kroppa menisi noilla sekaisin. Ja ihan uutena tietona lääkäri sanoi, ettei normaaleja vatsalihasliikkeitä saa tehdä puoleen vuoteen synnytyksestä! Meikä kun on ollut ihan ärsyyntynyt kun en ole viittinyt niitä tehdäkään kun parisenkymmentä päivässä. Mutta nyt sitten kai saan jättää ne ihan totaalisesti väliin... Kuulemma ainoastaan syvien vatsalihasten treenaus on sallittua, ¿napa sisään¿ meiningillä. En kyllä ihan voi uskoa, että tämä olisi totta...?
[color=purple] Makkara [/color] oli kärsinyt ilkeästä mahataudista! Onneksi ootte siellä jo parantuneet!
[color=purple] Sere [/color] kyseli painojutuista. Mulle tuli lisää raskauden myötä 16 kiloa. Näistä kymmenen jäi sairaalaan ja pitkään paino jumitti samoissa lukemissa. Nyt viimeisen parin viikon sisällä on pudonnut kaksi kiloa. Useimmat housutkin menee jo kiinni (mulla on kyllä toistaiseksi vielä kaksi housuhyllyä, toisella pöksyt joita voi käyttää ja toisella sitten niitä tavoitepöksyjä), mutta ärsyttävästi jää makkara siihen housujen vyötärön yläpuolelle! Noo, mutta kilo sinne tänne... Meilläkin oli muuten teidän kakkosnimi Helmi pitkään etunimiharkinnassa :D
[color=purple] Iida-Linnean [/color] isä oli päässyt lastenlastaan katsomaan. Meillä ¿onneksi¿ isovanhemmat asuvat lähellä, joten usein käyvätkin kylässä. Mun äiti kävi eilen meillä kahdesti kun oli ohikulkumatkalla. Ei kuitenkaan ihan noin tiheä tahti olisi tarpeen... Meillä tyttö saa lisämaitoa iltaisin ja pari päivää sitten piti antaa vielä keskellä päivää kun ei tisseistä vaan tullut mitään. Mutta vitsi kun se tuntui ensimmäisiä kertoja pahalta! (En edes tiedä miksi, tuli vaan jotenkin sellainen epäonnistumis-fiilis, vaikka tiedän, että turhaan) Mutta nyt sitä ei enää sen kummemmin mieti, tärkeintähän se on, että toinen on tyytyväinen.
[color=purple] Tisulalla [/color] on jo kastepäivä varattuna :) Juu, ruuanlaitto on täällä aika huonolla tolalla. Tänään söin valmissienikeiton, ja tommoset miropitsat on kanssa aika tiuhaan käytössä. Tai sitten mennään ihan leipälinjalla (vaikka kuinka sanoivat aikoinaan sairaalassa, että päivän aikana pitää syödä muutakin kuin leipä) Me tehdään oikeaa ruokaa aina sitten kun siippa tulee kotoa. Toinen on muksun kanssa ja toinen kokkaa. Mutta onhan tuo yksi ¿oikea¿ ruoka päivässäkin jo ihan hyvä juttu. Ruuanlaitto on kivaa, ja mulla oli ihan oikeasti vielä pari kuukautta sitten sellainen käsitys, että äitiyslomalla ehdin tehdä kaikkia supermonimutkaisia ruokia. Mutta kaikki aika menee kyllä tuon muksun kanteluun. Kantoliinassa se on aina joskus tyytyväisenä, mutta eipä sitä osaa alkaa ruokaa väsäämään kun on tuommoinen köntti sitten tuossa rinnuksilla.
Mikähän ihme lukihäiriö taas on muuten päällä, mulla menee ikä ja terveyt kun koko ajan saa korjailla kirjoitusvirheitä! (jes, sanaan kirjoitusvirheitäkin sain ämpättyä sellaisia...).
[color=purple]Mammis [/color] menee jumppaamaan. Mäkin menin eilen ekan kerran oikeasti iltalenkille. Vajaan kilsan pystyin juoksemaan (mutta otti aivan pirun koville!) sitten meinasi jo tulla pissa housuun. Juupajuu. Tosin lääkäritäti opasti tämänkin asian tiimoilta, että tuo on aika normaalia ja juoksu kuulemma vielä löysentää lantionpohjanlihaksia ja sitten niitä pitää vaan treenailla lisää. Ihan käytännöllinen neuvo, mutta en ole vieläkään paikallistanut noita lihaksia :(
[color=purple] Poppiksen [/color] mies on taas mennyt työmatkalle! Oot kyllä reipas kun jaksat siellä Emiliinan kanssa kahdestaan pitkiä aikoja!
Onnittelut [color=purple] AinoAuroralle [/color] hääpäivän johdosta!
Tsemppiä [color=purple]Moolille [/color]!! Meillä kyllä on kaikki helpottunut ajan myötä. Ensimmäinen kuukausi kun oli oikeastaan pelkkää kiikaamista ja tissillä oloa (ennätys taisi olla pitkälti yli kymmenen tuntia). Uskon että rankkaa on :(
Nautihan [color=purple] Pi-Ki[/color] viimeisistä hetkistä vähään aikaan lainattomana ;D
Jeespoks. Muksu sippasi liinaan, mistähän vetoa, että herää juuri kun saan kaivettua imurin kaapista.
Coltsfoot kirjoitusvaikeuksineen ja Hiltsu 1,5 kk + risat
Huh, jos sitä hetkeksi istahtaisi koneen ääreen.. :)
Pinon luin läpi mutta paljoa mitään ei jäänyt mieleen...
PainoG: Joulukuun alkuun menenessä oli tullu 12kg ja niistä jäljellä n.4kg. Ja kun tuota painoa oli ihan liikaa jo ennen raskautta, niin ei ole kiva.. Mutta tässä kesän aikana kun tuo todella vähäinen imetys loppuu kokonaan, niin tavoita olisi tiputtaa painoa toistamiseen 25-30kg... Ja syksyllä aktiivisesti Taekwondon pariin. :)
Lämmintä on piisannut.. Meillä onneksi on makuuhuoneessa kattotuuletin, sillä saa aika hyvin illalla huoneen viileäksi.
Me on Even kanssa oltu tänään ahkeria (kerrankin), aamulla laitettiin leivonta-astiat koneeseen ja pyykit koneeseen ja keitettiin kissojen kalat. Sit neuvolaan ja kauppaan. Puolet ostoksista odottaa autossa että mies kantaa ne sieltä pois. ;) Sit taas kun tultiin kaupungilta, tein meille ruuan, laitoin uudet astiat koneeseen ja lakanat kuivumaan. Sitten neiti sippaskin tuonne meidän sänkyyn. Ja heti sen jälkeen istuin koneelle nauttimaan päivän rauhallisesta hetkestä, niin juuri silloin mies tuli (yli)töistä.. No, on ainakin vähän rauhallista kun Eve nukkuu. :)
Huomenn keitellään sitten Evelle broileria. Kiva kiva. :) Even uudet 5kk mitat: 7470g, 67cm ja 42,8cm. Hyvin oli neiti kasvanut! Ja pienet väsy itkut piti päästää ja sit vielä kun tuli piikki. No, nukahti kun oli päästy autolla n.200m. ;) Neuvolassa kaikki oli hyvin: " Hymyilevä tyttö. Kasvaa hienosti."
Mut nyt syömään miehen kanssa!
Bejpi ja Eve 5kk ja 2pv
...ilmoittaudun vaan että hengissä ollaan :) Kovasti on vaan nyt ollut menoa ja meininkiä, en ole ehtinyt ees pinoja lukemaan. Nytkin ollaan lähdössä lääkärireissulle, sitä mun pattia näyttämään.
Viime viikolla mulle iski tosi raju vatsatauti, oli ihan kauheeta!!! Lähti 4kg parissa päivässä. Mieskin vähän oireili, mut Nakki onneks säilyi terveenä. Orastavat rintaraivarit saivat tuon taudin aikana oikein tuulta purjeisiinsa, kun mies joutui syöttämään Nakkia pullosta...eihän se enää sitten tissiä huolinut ollenkaan! Voi mitä itkua ja hampaidenkiristelyä, kun toinen vaan karjui tissille... Reilu vuorokausi oli tuota kauheeta taistelua, mutta pysyin sitkeenä enkä antanut pullosta. Nyt on onneks taas rauha maassa ja tissi kelpaa :)
Lauantaina oltiin miehen kanssa viihteellä. Vointi oli tuon taudin jäljiltä vielä vähän heikko, mutta ihan kivaa oli silti. Oltiin katsomassa Mamma Mia! -musikaalikin.
No mutta aurinkoista päivää kaikille. Yritän taas päästä mukaan juttuihin...
Makkara & Nakki 3kk+
ps. meidän koti on nyt myyty! yes :)