Missä olit 31.12.1899 ?
Muistoja ?
Kommentit (23)
Elin silloin edellistä elämääni Pariisissa puliukkona. Kaksi vuotta myöhemmin tukehduin patonkiin paikallisessa porttikongissa.
Olin jahdannut viiltäjä Jackia jo 10 vuoden ajan, tuolloin päätin lopettaa ja muuttaa pois Whitechapelista.
Pontikkahumalassa ehtoon kähmeessä kolkuttelin aitan oveen lanttu kädessä, ja etsin tapaa piikatyttöön käydä.
En ollut tullut maahan vielä silloin, tehtäväni tarkkailijana ei ollut vielä alkanut.
Olin kissa Egyptissä. Aika ylhäinen eikä tarvinnut itse pyydystää ruokaani.
Istuin konjakkilasi kädessä August Ahlqvistin ja muiden bättre härrejen kera svenska klubbenilla ja pilkkasin Aleksis Stenvallin rahvaan proosaa.
Eikö me olla sovittu ettei näitä ihmisille liian vanhoja asioita puhuta EIKÄ VARSINKAAN NETTIIN LAITETA? 1950 on sovittu raja että sitä kauempaa et muista vaikka miten vanhalta näyttäisit.
Aika varmana neuvosto laittaa sut taas koppiin pariksi seuraavaksi vuosikymmeneksi. Siinäpä muistelet sitten 2040-lukua joskus.
Tekisi mieli tyrkätä nämä lörpöttelijät hopeapuuvaarnaan.
Pariisissa, joka valmistautui vuoden 1900 suureen maailmannäyttelyyn. Uudenvuoden aattona 1899 Eiffel-torni sai ylleen näyttävän juhlavalaistuksen uuden vuosisadan kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Duran Duran Uudenvuoden konsertissa, hienosti vaihtui vuosisata...
Onko ne Duran Duranin äijät jotain vampyyrejä kun 1899 ovat jo konsertoineet...?
Atomeina vähän siellä sun täällä, pitkin poikin maita ja mantuja, järviä ja jokia, ulappaa ja utua.
Se voi olla taivaassa. Tai aiempi ulottuvuus. Tai maapallolla. Vai keijuna. Jos sen tietäisi.
Hakkasin raivopäänä avantoa saadakseni pyykinpesuvettä pirttiin. Sen jälkeen menikin useampi tovi koittaa saada kostuneeseen päreeseen valkea. Ei toivoteltu hyvää uutta vuotta, samaa raadantaa oli kuitenkin luvassa. Se syksyltä jäänyt lihanpalakin oli keitetty jouluna. Ohrankryynivelliä sitten vaan.