Miksi te mummot näppäilette puhelinta aina etusormella?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Miten se vaikuttaa ap:n elämään?
Ehkä ap on vain tiedonhaluinen?
Olen mummo ja näppäilen keskisormella, en siis etusormella. Keskisormi on paljon pidempi niin tuntuu helpommalta käyttää sitä.
Minä näpytän aina peeeniksellä. Tulee kaksi asiaa hoitettua samaan aikaan. Pitää vain osata lopettaa näpyttäminen ajoissa, ettei puhelin likaannu
Jos operoin yhdellä kädellä niin peukalolla, muuten etusormella.
Vierailija kirjoitti:
No se nyt on ihan sama, millä sormella sitä Doroa näpyttää :D
Doro on syvältä. Ei siitä kukaan mummo tykkää. Vieläkö niitä myydään? Mikä tahansa Samsung tai Motorola on helpompi käyttää. Pappa kielsi kun Doro meni rikki ja luvattiin uusi lahjaksi, että tuota Doron paskaa ette sitten tuo. Motorolan sai, tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan mummo sun mielestä, kun ikää on 54? Oeln opetellut käyttämään kumpaakin kättä, mutta etusormet on kyllä molemmissa käytössä. Salaa naureskelen ikätoverille, jotka naputtaa yhdellä etusormella 🤣🤣
Millä sä pidät puhelimesta kiinni, jos molemmat kädet osallistuvat kirjoittamiseen? Minulla ei ainakaan etusormi taivu niin, että voisin samanaikaisesti pitää puhelinta kiinni ja kirjoittaa sen saman käden etusormella.
Pidän peukaloilla kiinni puhelimen alaosasta ja sitten vain etusormilla näpyttelen. T: se 54 vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan mummo sun mielestä, kun ikää on 54? Oeln opetellut käyttämään kumpaakin kättä, mutta etusormet on kyllä molemmissa käytössä. Salaa naureskelen ikätoverille, jotka naputtaa yhdellä etusormella 🤣🤣
Millä sä pidät puhelimesta kiinni, jos molemmat kädet osallistuvat kirjoittamiseen? Minulla ei ainakaan etusormi taivu niin, että voisin samanaikaisesti pitää puhelinta kiinni ja kirjoittaa sen saman käden etusormella.
Pidän peukaloilla kiinni puhelimen alaosasta ja sitten vain etusormilla näpyttelen. T: se 54 vee.
Sulla on siinä tapauksessa todella kummallisen mallinen käsi. Normaalissa kädessä etusormi jää puhelimen taakse, jos pitää peukalolla alareunasta kiinni. Eikä puhelin edes pysy siinä pelkän peukalon varassa.
koska peukalo on jäykempi. siitä huolimatta, että olen kosketinsoittaja!
En ole mikään nisti, joten en käytä peukkua edes puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun palstailevat pöytäkoneella, käyttävät kahta sormea.
Minä käytän kymmentä.
Tuo systeemi helpottaa paljon niskavaivoja, eli niitä ei tule niin helposti. Sitähän nuo juniorit eivät ymmärrä, ilmeisesti haluavat väen vänkään paskat niskat. Lieköhän sitten tarkoitus pyrkiä ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle minimituloilla?
En ole pannut merkille että näin on. Jos niin että emme tavitse kahta kättä puhelimen pitämiseen.
Peukalolla mä enimmäkseen näpyttelen. Doroa en tarvi vielä aikoihin, tuskin koskaan. Olen vasta 62 v. Just uusin sekä iPhonen että iPadin.
Tietokoneella käytän kymmentä sormea. Kirjoitan paljon, joten on nopeampi. Näin siis töissä, kylläkin kotona. Olen siis etätöissä ja mulla on yläkerrassa oma työhuone: Läppäri, telakka, kunnollinen näppis ja pari näyttöä.
Piti oikein miettiä. Mulla on puhelimella kirjoittaessa näköjään kahden sormen taktiikka, oikea peukalo ja vasen etusormi. Läppäkotelo häiritsee vasemman käden käyttöä eikä siitä oikein voi luopumaan, tai puhlu soittelee työvaatteiden taskusta näppäinlukon ohi häkeen.
En ole mummo. En viitsi keskisormella tai nimettömllä. Saati pikkurilli. Peukalo olisi outo.
Eiks se nyt oo ihan sama millä sitä naputtaa. Etusormi on sirompi kuin peukku niin osuu paremmin.
Voishan sitä vaihteeksi kokeilla vaikka pikkurillilä
Vierailija kirjoitti:
En ole mummo. En viitsi keskisormella tai nimettömllä. Saati pikkurilli. Peukalo olisi outo.
Sanoin väärin. Käytän joskus keskisormea jos etusormi kaipaa lepoa, mutta kirjaimet etusormella ehkä.
No se nyt on ihan sama, millä sormella sitä Doroa näpyttää :D