Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te mummot näppäilette puhelinta aina etusormella?

Vierailija
09.09.2026 |

Ja kieli keskellä suuta?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tarkkailet mummoja niin että tiedät tämän?

Hakkeroi ihmisten kamerat tämä arabi. 

Vierailija
22/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot on opetellut kymmensormijärjestelämän. Sormet lentää näppiksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etusormella saa kirjoitettua paljon sujuvammin kuin peukaloilla. Etenkin kun on tällaiset nakkisormet, kuten minulla. 

Vierailija
24/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun palstailevat pöytäkoneella, käyttävät kahta sormea. 

Minä käytän kymmentä.

Minulla on kymmensormijärjestelmä hallussa. 2 tekee työtä ja 8 huilaa. Ihan sama taktiikka kuin kaupungin työmaalla. 

Vierailija
25/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan mummo sun mielestä, kun ikää on 54? Oeln opetellut käyttämään kumpaakin kättä, mutta etusormet on kyllä molemmissa käytössä. Salaa naureskelen ikätoverille, jotka naputtaa yhdellä etusormella 🤣🤣

Millä sä pidät puhelimesta kiinni, jos molemmat kädet osallistuvat kirjoittamiseen? Minulla ei ainakaan etusormi taivu niin, että voisin samanaikaisesti pitää puhelinta kiinni ja kirjoittaa sen saman käden etusormella. 

Vierailija
26/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen tottunut kirjoittamaan näppäimistöllä ja kymmensormijärjestelmällä. Olen suorittanut asiasta tarkkuus- ja nopeuskokeet kiitettävästi  jo vuonna 1987. Suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Puhelin nyt vaan ei ole kirjoittamiseen se kaikkein paras mahdollinen väline. Kirjoittelen mieluiten kotikoneella. Työhuoneeni koneitten näytöt  ovat suuria ja pelinäppäimistöni erittäin korkeatasoisia.

Käytän puhelinta yleensä vain puheluihin sekä nettiyhteyden ylläpitoon työskennellessäni muualla kuin kotiverkossa. Olen sekä vanha että vanhanaikainen

-mummo 60 vee

Vierailija
27/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue itseäni mummoksi alle kolmevitosena enkä ole kieli keskellä suuta, mutta puhelimella kirjoitan paljon etusormella (muutamat kirjaimet vasemman käden peukalolla). Puhelimen näppäimet ovat sen verran pieniä, että peukalolla painaa helpommin ohi, joten etusormella saan kirjoitettua nopeammin ilman virheitä.

Vierailija
28/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on pienempi sormi kuin peukalo, ja siksi tekee vähemmän virheitä. Pikkurillillä en osaisi.

Vierailija
29/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kuule me on käyty konekirjoituskurssit, menee sokkona kymmensormijärjestelmä. 

Riippuu kännykällä mitä tekee. Peukulla avaan sovellukset mutta tarkassa työssä etusormi on tarkempi.  Mulla on pieni puhelin ja pieni näppäimistö. 

Vierailija
30/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on pienempi sormi kuin peukalo, ja siksi tekee vähemmän virheitä. Pikkurillillä en osaisi.

Minä kirjoitan aina nimettömällä. 

N42

Vierailija
31/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt kirjoittaa peukalolla, mutta silloin tulee paljon enemmän kirjoitusvirheitä kuin etusormella kirjoittaessa. Jostain syystä puhelin ottaa silloin helposti viereisen kirjaimen.

Vierailija
32/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaikkeen pöytäkonetta kotona. Paljon miellyttävämpi. Näppäimistö on ergonominen, samoin hiiri. Whatsappiakin käytän pääasiassa pöytäkoneella.  

Vierailija
33/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kaikkeen pöytäkonetta kotona. Paljon miellyttävämpi. Näppäimistö on ergonominen, samoin hiiri. Whatsappiakin käytän pääasiassa pöytäkoneella.  

Itse kirjoitan aina sylimikrolla. Minulla on ATK-taidot hyvin hallussa! 

Vierailija
34/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No millä sormella sitten pitäisi?

Ei helvetti. :D

Vierailija
35/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan vaihtaa sormea, niin en ole enää mummo

Vierailija
36/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän kymmentä.

Hienon näköistä puhelimella

No ei, vastasin sille joka kuvittelin että näpytellään kahdella sormella läppärin näppäimistöä. Onko jonnelle uusi käsite?

Vierailija
37/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mummo, mutta mulla on niin pieni käsi, ettei peukalolla yllä. Mutta älä sinä lapsi tällä päätäsi vaivaa.  

Vierailija
38/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut, että mummous määrittyy sen perusteella, onko pimpillinen ja lapsenlapsellinen. Nyt opin taas uutta tällä palstalla.

M43, joka kirjoittaa etusormella

Vierailija
39/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukulla mä läpsyttelen. Mutta tiäkkönää, millä  sun on kaikkein kätevin runkata? Kirveellä. Kokeile sitä.

Kirves kyrvän juures. :D

Vierailija
40/59 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on varmasti niitä kummasti käveleviä peukunkäyttäjiä.

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan