Miksi te mummot näppäilette puhelinta aina etusormella?
Kommentit (59)
Mummot on opetellut kymmensormijärjestelämän. Sormet lentää näppiksellä.
Etusormella saa kirjoitettua paljon sujuvammin kuin peukaloilla. Etenkin kun on tällaiset nakkisormet, kuten minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun palstailevat pöytäkoneella, käyttävät kahta sormea.
Minä käytän kymmentä.
Minulla on kymmensormijärjestelmä hallussa. 2 tekee työtä ja 8 huilaa. Ihan sama taktiikka kuin kaupungin työmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan mummo sun mielestä, kun ikää on 54? Oeln opetellut käyttämään kumpaakin kättä, mutta etusormet on kyllä molemmissa käytössä. Salaa naureskelen ikätoverille, jotka naputtaa yhdellä etusormella 🤣🤣
Millä sä pidät puhelimesta kiinni, jos molemmat kädet osallistuvat kirjoittamiseen? Minulla ei ainakaan etusormi taivu niin, että voisin samanaikaisesti pitää puhelinta kiinni ja kirjoittaa sen saman käden etusormella.
Koska olen tottunut kirjoittamaan näppäimistöllä ja kymmensormijärjestelmällä. Olen suorittanut asiasta tarkkuus- ja nopeuskokeet kiitettävästi jo vuonna 1987. Suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Puhelin nyt vaan ei ole kirjoittamiseen se kaikkein paras mahdollinen väline. Kirjoittelen mieluiten kotikoneella. Työhuoneeni koneitten näytöt ovat suuria ja pelinäppäimistöni erittäin korkeatasoisia.
Käytän puhelinta yleensä vain puheluihin sekä nettiyhteyden ylläpitoon työskennellessäni muualla kuin kotiverkossa. Olen sekä vanha että vanhanaikainen
-mummo 60 vee
En lue itseäni mummoksi alle kolmevitosena enkä ole kieli keskellä suuta, mutta puhelimella kirjoitan paljon etusormella (muutamat kirjaimet vasemman käden peukalolla). Puhelimen näppäimet ovat sen verran pieniä, että peukalolla painaa helpommin ohi, joten etusormella saan kirjoitettua nopeammin ilman virheitä.
Koska se on pienempi sormi kuin peukalo, ja siksi tekee vähemmän virheitä. Pikkurillillä en osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuule me on käyty konekirjoituskurssit, menee sokkona kymmensormijärjestelmä.
Riippuu kännykällä mitä tekee. Peukulla avaan sovellukset mutta tarkassa työssä etusormi on tarkempi. Mulla on pieni puhelin ja pieni näppäimistö.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on pienempi sormi kuin peukalo, ja siksi tekee vähemmän virheitä. Pikkurillillä en osaisi.
Minä kirjoitan aina nimettömällä.
N42
Olen yrittänyt kirjoittaa peukalolla, mutta silloin tulee paljon enemmän kirjoitusvirheitä kuin etusormella kirjoittaessa. Jostain syystä puhelin ottaa silloin helposti viereisen kirjaimen.
Käytän kaikkeen pöytäkonetta kotona. Paljon miellyttävämpi. Näppäimistö on ergonominen, samoin hiiri. Whatsappiakin käytän pääasiassa pöytäkoneella.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kaikkeen pöytäkonetta kotona. Paljon miellyttävämpi. Näppäimistö on ergonominen, samoin hiiri. Whatsappiakin käytän pääasiassa pöytäkoneella.
Itse kirjoitan aina sylimikrolla. Minulla on ATK-taidot hyvin hallussa!
Vierailija kirjoitti:
No millä sormella sitten pitäisi?
Ei helvetti. :D
Pitää varmaan vaihtaa sormea, niin en ole enää mummo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kymmentä.
Hienon näköistä puhelimella
No ei, vastasin sille joka kuvittelin että näpytellään kahdella sormella läppärin näppäimistöä. Onko jonnelle uusi käsite?
En ole mummo, mutta mulla on niin pieni käsi, ettei peukalolla yllä. Mutta älä sinä lapsi tällä päätäsi vaivaa.
Olen aina luullut, että mummous määrittyy sen perusteella, onko pimpillinen ja lapsenlapsellinen. Nyt opin taas uutta tällä palstalla.
M43, joka kirjoittaa etusormella
Vierailija kirjoitti:
Peukulla mä läpsyttelen. Mutta tiäkkönää, millä sun on kaikkein kätevin runkata? Kirveellä. Kokeile sitä.
Kirves kyrvän juures. :D
AP on varmasti niitä kummasti käveleviä peukunkäyttäjiä.
-winner-
Hakkeroi ihmisten kamerat tämä arabi.