Vieläkö Kyrköösjärves tarkenoo uira?
Ristus ku häjysti vihimoo tuota vettä. Ruokotoon keli tääläpäin.
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misä asti sitä liikutahan ja het kotihin taas?
Keneltä kysyyt?
Hyvät on jutut, kysäsen jos on muitaki, sen puolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Jeesus ja Jumala, kohtalo, kaikki henget ja suuremmat voimat, hindujen ja Buddhajumalat jne
Että mä pääsin pois tuolta helvetin kolosta.
Onnellinen Helsingissä vuodesta 1989.
Happamia....
Onnellinen Etelä-Pojommaalla vuoresta 1979 eli syntymästä lähtien.
Etkä pois oo päässy?
Mikä sun ongelma on? Kyllä täältä aina matkoille pääsöö, mutta täällä mä haluan asua. Tympiää tuollaanen, että haukutahan jotaki tiettyä osaa Suomesta.
Täältähän on aika palio lähäretty Ameriikhan ja Kanaattahan mutta aika palio on niitä lähtijöötä tullu takaasinkin. Ei se siälä monenkaan miälestä oo parempaa olemista ollu.
Ku molin kakara, niin äitee varoitti, notta taivahan isä purottaa kuuman kiven niskahan, jos kirooloo.
Sitte joskus vähä vanhempa kloppina piruuttani kokeelin pihalla, ku olis kirkas tähtitaivas, niin kiroolla "niinku lappalaanen".
Ei sieltä mitää kuumaa kiviä niskahan tullu. Tähären lentoja saattoo näkyä.
Saanoonki sitte äiteelle kokeeluustani, mutten oikeen enää muista, mitä se siihen vastas.
Vierailija kirjoitti:
Ku molin kakara, niin äitee varoitti, notta taivahan isä purottaa kuuman kiven niskahan, jos kirooloo.
Sitte joskus vähä vanhempa kloppina piruuttani kokeelin pihalla, ku olis kirkas tähtitaivas, niin kiroolla "niinku lappalaanen".
Saanoonki sitte äiteelle kokeeluustani, mutten oikeen enää muista, mitä se siihen vastas.
Olin kumminki niin pieni kloppi kokeellassenani kiroolla, notta pelekäsin vähä, notta tämä on sitte viimmeennen kerta.
Nykyään en juuri kiroole. Saattaa siinä jotaki ärräpäitä päästä, jos vaikka lyöö varpaansa kynnyksehen, notta silimis sätii.
Ristus ku ennakoova tekstinsyöttö koriaa välihin murtehen kiriakieleksi, notta ei havaatte sitä.
Ristus ei sitte oo mummielestä kirosana, se on vain tehoste sana.
Eiköhän soo siitä rannankohorasta kiinni. Kyllähän sitä voi käydä vaikka avannoos mutta päätä ei sovi kastella tai pitää ainakin olla pipo.
Nuan yleesesti kujjalaat ottaa pohojahan tohtiihan sitä. Tarkenoo kun tohtii
Vierailija kirjoitti:
Mun äitee puhuu jotta myllynkivi kaulahan. Peljätteli hukuttamisella vaikka olin kiltti ja hilijaanen. Uimahan oon kyllä opetellu ja paljon uinukki halliis lähinnä mutta myös vesiis.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän soo siitä rannankohorasta kiinni. Kyllähän sitä voi käydä vaikka avannoos mutta päätä ei sovi kastella tai pitää ainakin olla pipo.
Nuan yleesesti kujjalaat ottaa pohojahan tohtiihan sitä. Tarkenoo kun tohtii
Avanto virkistää kummasti. Oon kokeellu piruuttani muutaman kerran.
Suosittelen muillekki, kerran se vain kirpaasoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Jeesus ja Jumala, kohtalo, kaikki henget ja suuremmat voimat, hindujen ja Buddhajumalat jne
Että mä pääsin pois tuolta helvetin kolosta.
Onnellinen Helsingissä vuodesta 1989.
Happamia....
Onnellinen Etelä-Pojommaalla vuoresta 1979 eli syntymästä lähtien.
Etkä pois oo päässy?
Mikäs hapannaama tähän ketjuhun tuli kiukuttelemahan? Ei oo mikää pakko olla täs ketjus vaan voi poistua kommentoomatta, jos ei tuan vertaa on käytöstapoja. Tuut pilaamahan hauskan ketjun.
Aika vähä täs ketjus on ollu häiriköötä.
Se voi raajootta, ku eivät osaa kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juluppi retajaa!
Kun olthin sellaasia hevoosenpään mittaasia niin yks vanhempi muari meinas vähä pihuuttaa mun kaveria muka ihimettelemällä että mikä kumma vetoketju sun housuus on. Kaveri sanoo sille notta eksä tiärä mikä siitä kulukoo.
Mullon kerran jääny esinahka vetoketjun välihin ku pistin julupin kiinni. Ristusku aiva tähtiä näkyy silimis.
Se meni sinne sinne vetoketjun ja lukon välihin niin notta oli kunnolla jumis.
Piruku oli herkkää hommaa irroottaa se, ja kipiää tuli
Onneksi ei tarvinnu pyytää ketää apuhun, olis pikkuusen hävettäny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juluppi retajaa!
Kun olthin sellaasia hevoosenpään mittaasia niin yks vanhempi muari meinas vähä pihuuttaa mun kaveria muka ihimettelemällä että mikä kumma vetoketju sun housuus on. Kaveri sanoo sille notta eksä tiärä mikä siitä kulukoo.
Mullon kerran jääny esinahka vetoketjun välihin ku pistin julupin kiinni. Ristusku aiva tähtiä näkyy silimis.
Se meni sinne sinne vetoketjun ja lukon välihin niin notta oli kunnolla jumis.
Piruku oli herkkää hommaa irroottaa se, ja kipiää tuli
Onneksi ei tarvinnu pyytää ketää apuhun, olis pikkuusen hävettäny.
Niin joo. Jos ihimettelettä kuinka tuollaasehen tilanteesehen voi eres joutua, niimmää olis puskas pimeellä kusella ja vetääsin julupin hätääsesti kiinni. Ilimeesesti hepin pää oli jääny pikkuusen aluushousuusta näkyvihin ja esinahka jäi vetskarin välihin.
Kaikkia sitä pitääki tapahtua.
Silloo ei kuulkaa yhtää naurattanu.
Täston jokuja vuosia aikaa, ku yks flikka hitsas verstahas, niin yhtäkkiä se alakas kiermurtelehan ja hätääsellä äänellä melekeen kirkuuki.
Silloli menny hehkuva hitsauskipinä tissien välihin.
Mää olin justihin verstahan oven vieres ja otin pihalta pari kourallista lumisohojoa.
Vein sen flikalle ensiavuksi. Ei flikka kuulkaa yhtää ujostellu paliastaa tissinsä näkyville, ja laittaa sitte sinne välihin sohojoa viilentämähän.
Mullon menny ittellä hitsauskipinä autoremonttia teheres korvahan, on kyllä pirullinen tunne. Kyllä siinä kans lensi hitsausmaski heti laattialle ja rupes pomppimahan tasapökkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moomma oikias, tootta vääräs
Mää
Sää
Se
Moomma
Tootta
Sootta
Tämä
Tuo
Se
Jompi
Kumpi
Jokainen
Mun miälestä pitääs vähä koriata:
mä
sä
se
me
te
ne
moon
soot
son
moomma
tootta
non
Eri paikoos kyllä sanothan eri lailla mutta nuan oon ainakin itte oppinu. Kuinkas muuten nämä:
Syärähänkö teillä perunoota vai perunia? Entäs kaalia/kaalta?
Perunoota ja kaalia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moomma oikias, tootta vääräs
Mää
Sää
Se
Moomma
Tootta
Sootta
Tämä
Tuo
Se
Jompi
Kumpi
Jokainen
Mun miälestä pitääs vähä koriata:
mä
sä
se
me
te
ne
moon
soot
son
moomma
tootta
non
Eri paikoos kyllä sanothan eri lailla mutta nuan oon ainakin itte oppinu. Kuinkas muuten nämä:
Syärähänkö teillä perunoota vai perunia? Entäs kaalia/kaalta?
Perunoota ja kaalia
Perunoota, naurihia, porkkanoota...
Emmää ny jaksa taikinoora asiaa enemmän.
Keväällä on kiva kuloottaa peltoa, ja teherä pihas luruja.
Sormet on aiva pies. Pitää pestä ennenku menöö nukkumahan.
Mikäs hapannaama tähän ketjuhun tuli kiukuttelemahan? Ei oo mikää pakko olla täs ketjus vaan voi poistua kommentoomatta, jos ei tuan vertaa on käytöstapoja. Tuut pilaamahan hauskan ketjun.