Mies ei muista syntymäpäivänä
Muuten ihan normaali mies käyttäytyy surkeasti mun syntymäpäivänä. En saanut lahjaa tai korttia. Jouduin hoitamaan itse kaikki arkiaskareet, vaikka pyysin juuri, ettei yhtenä päivänä tarvitsisi tehdä mitään ja voisin levätä.
Mies yritti siis ehdottaa, että mennään yhdessä kauppaan, ja valitsisin jonkun lahjan. Sanoin, etten oikein jaksaisi yhtään lisätehtävää ja voisi tuoda vaikka kukkia tai suklaalevyn. Ei ole mitään suuria tarpeita millekään tavaralle, mutta joku pieni muistaminen olisi kiva. Olen siis se, joka meillä hoitaa arjen organisoinnin kokonaan. Lasten harrastukset, lääkärit, kaverisynttärit, vaatehankinnat ja vanhojen kierrätyksen, budjetoin, maksan laskut, suunnittelen ruuat ja ostan ne, suunnittelen kesälomat, varaan ja hoidan kodin ja auton huollot jne.
Työpäivän jälkeen mies kyllä poikkeuksellisesti haki lapset, mutta alkoi sitten omiin puuhiinsa. Sanoi, että voi lopettaa, kun olen keksinyt, mitä tehdään. Sanoin moneen otteeseen, etten halua suunnitella mitään ja synttäreinä voisi edes yhtenä päivänä hoitaa koko setin ilman minun panostani. Päädyin kuitenkin tilaamaan pizzat itse, kun mies ei nostanut eväänsäkään.
Täytyy sanoa, että harmittaa tosi paljon. Tuntuu, etten ole minkään arvoinen. Esikoinen oikein pyysi anteeksi, kun ei ollut ostanut lahjaa, koska isänsä ei ollut vienyt kauppaan.
Kommentit (49)
Puolisosi on tottunut siihen, että organisoit ja huolehdit arjessa kaiken. Hän on siihen tyytyväinen eikä ymmärrä, kuinka rankkaa se on sinulle. Ota asia puheeksi ja miettikää yhdessä arjen järjestelyt uusiksi. Juhla- ja merkkipäivien vietosta voisi myös puhua.
Mikä siinä miehellä on ollessa. Kiva siisti koti, puhtaat vaateet, ruokaa ja (sitä seksiä?). Miksi ponnistella, kun pöytä on katettu valmiiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ap, miehesi on itsekäs, ajattelematon, laiska ja saamaton vätys. Nythän se on todistettu. Voit kertoa tämän hänelle ja sanot että nyt on vuosi aikaa miettiä, miten aikoo toimia toisin sitten seuraavana syntymäpäivänä.
Lopeta myös vuodeksi tuo kaikkien asioitten hoitaminen, istutte alas ja sanot että tästä eteenpäin molemmat hoitaa perheen asioita 50/50.
Elämä on valintoja.
kunhan tuo spermaviemäri hoitaa kaikesta muustakin 50%
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua, miksi aikuiset ylipäänsä pitää syntymäpäiväänsä jotenkin ihmeellisenä asiana. Pyöreitä vuosia nyt ehkä voi juhlia, mutta joku 46-vuotispäivä?
Mikä juttu ne pyöreätkään enää nykyään on? Ihminen on luotu elämään nelikymppiseksi ja se oli joskus saavutus täyttää 50.
Kasva aikuiseksi. Itse olen kiitollinen vaan jos ei mies muista eikä lapset merkkipäivinä. Muistaminen kuuluu mielestäni lasten merkkipäiviin ja meidän suvussa nekin loppuivat suunnilleen rippikouluikään. Sen jälkeen muistettu yo ja muita valmistujaisia.
Meil ei muisteta mitään merkkipäiviä, ei jouluna eikä juhannuksena. No, ei meil oo seksiäkään ja lähinnä pakkotaloudellinen syy asua viel yhes. Oon lopettanut kaiken parisuhdejaarittelun tai edes sen odottamisen. Marinoitukoon ukko omissa liemissään, ihan sama. Kohta lapseni on aikuinen. Haaveilen omasta kämpästä yksin, johon mahtuisi lapsenikin, jos vielä kotona haluaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Meil ei muisteta mitään merkkipäiviä, ei jouluna eikä juhannuksena. No, ei meil oo seksiäkään ja lähinnä pakkotaloudellinen syy asua viel yhes. Oon lopettanut kaiken parisuhdejaarittelun tai edes sen odottamisen. Marinoitukoon ukko omissa liemissään, ihan sama. Kohta lapseni on aikuinen. Haaveilen omasta kämpästä yksin, johon mahtuisi lapsenikin, jos vielä kotona haluaa asua.
Tässä näkee millaisia naaraat ovat. Vain miehen rahan ja siemenen perässä
Voisiko miehelle kertoa mikä lahja olisi mieleen vai tosiaan kukat ym. Naisena en itsekään tiedä mistä vaikka äitini tykkäisi, eikä hän puhu ikinä. Tulee ihan randomlahjoja eikä missään ole mitään järkeä. Yleensä lahja on muistikirja ja kynä, koska pieni raha käytössä. Tuntuu surkealta kun ei osaa hankkia lahjaa.
Läheisriippuva ihminen takertuu toiseen ihmiseen, jolle hän sälyttää vastuun. Hän odottaa ja odottaa, että kumppani muuttuisi, että itse saisi viimein suhteessa sitä, mitä kaipaa. Ihminen toistaa lähes pakonomaisesti tekojaan, kunnes on valmis katsomaan niiden tarjoamia oppeja. Olisiko ap aika oppia mikä on oma roolisi omassa elämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee millaisia naaraat ovat. Vain miehen rahan ja siemenen perässä
Minä ansaitsen meistä kahdesta enemmän kuin mieheni. Lisäksi olen maksanut hänen velkoja, joista hän ei itse olisi selvinnyt velkaannuttuaan liikaa. Lapsen tein nuorena ja naiivina, ja kyllähän se kaduttaa nyt kenen kanssa tein. Miehet on sikoja, siitä ei vaan pääse mihinkään, näin kokemuksen syvällä rintaänellä todettuna.
T. Nro 27.
Täällä naiset oikein kilpaa ylpeilee sillä, ettei saa mitään lahjoja tai muistamista merkkipäivänä. Ei ihme, että miehillä on rima niin matalalla. Et ole parempi ihminen, vaikka siedät huonoa kohtelua etkä tule saamaan siitä mitään moraalista palkintoa. Standardit ylös, naiset!
Vierailija kirjoitti:
Täällä naiset oikein kilpaa ylpeilee sillä, ettei saa mitään lahjoja tai muistamista merkkipäivänä. Ei ihme, että miehillä on rima niin matalalla. Et ole parempi ihminen, vaikka siedät huonoa kohtelua etkä tule saamaan siitä mitään moraalista palkintoa. Standardit ylös, naiset!
Tämä, ja sitä samaa yritetään markkinoida muillekin. Että et saa odottaa mitään, miksi odotat, et ole lapsi, järjestä itse.
Surullista.
Ja sitten ihmetellään miksei niitä lapsia synny.
Vierailija kirjoitti:
Ihana tarina miehiä vihaavalta spermaviemäriltä.
Mutta mitä haluat meidän tekevän asialle?
Niin joo, kerro kuinka mies oli aikaisemmin huomaavainen mutta heti kun menit porsimaan sille, kaikki muuttui.
Sinä olet täydellinen esimerkki siitä miksi miestä on hyvä vihata. Hyi helvetti. Toivottavasti kukaan nainen ei ole haksahtanut sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko miehelle kertoa mikä lahja olisi mieleen vai tosiaan kukat ym. Naisena en itsekään tiedä mistä vaikka äitini tykkäisi, eikä hän puhu ikinä. Tulee ihan randomlahjoja eikä missään ole mitään järkeä. Yleensä lahja on muistikirja ja kynä, koska pieni raha käytössä. Tuntuu surkealta kun ei osaa hankkia lahjaa.
Jos on kyseessä aikuinen ihminen, en ostaisi mitään random tavaraa. Joku kuluva tuote on hyvä, josta tietää että tykkää. Sain viime jouluna lahjaksi pullon parempaa oliiviöljyä, josta iloitsin kovasti. Se tuli käytettyä ja oli parempaa kuin se, mihin raaskin arjessa laittaa rahaa. Parempi kahvi, suklaa tai vaikka kynttilät on kivoja, jos tietää saajan siitä tykkäävän. Kukat on aina varma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tarina miehiä vihaavalta spermaviemäriltä.
Mutta mitä haluat meidän tekevän asialle?
Niin joo, kerro kuinka mies oli aikaisemmin huomaavainen mutta heti kun menit porsimaan sille, kaikki muuttui.
Sinä olet täydellinen esimerkki siitä miksi miestä on hyvä vihata. Hyi helvetti. Toivottavasti kukaan nainen ei ole haksahtanut sinuun.
Ja jokainen naaras tässä ketjussa on täydellinen esimerkki spermaviemäristä joka vihaa miehiä. Ei pelkoa että kukaan haksahtaisi teihin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksei niitä lapsia synny.
Tuo on porsinut useamman. Kysyin miten se on mahdollista mutta eipä ole vastannut.
Minä en tajua, miksi aikuiset ylipäänsä pitää syntymäpäiväänsä jotenkin ihmeellisenä asiana. Pyöreitä vuosia nyt ehkä voi juhlia, mutta joku 46-vuotispäivä?