Ihmiset koskee vaunuihin/rattaisiin julkisissa
Ärsyttääkö ketään muuta, että vieraat ihmiset koskettelevat ohi kulkiessaan vaunujen/rattaiden kahvoja? Itsellä malli, josta saa kahvan työnnettyä lyhyemmäksi, jotta menee pienempään tilaan. Silti ihmiset koskee näihin kehollaan, laukuillaan, kantamuksillaan ja osa tarttuu käsillään kiinni, kuin olisi kyseessä bussin/ratikan osa tai heidän omaa omaisuuttaan. Vastenmielistä!
Kommentit (4)
Jos on siinä kulkuväylällä eikä muuten ohi pääse, niin kyllä, niitä kosketellaan ja siirretään, että mahdutaan omien kapsäkkien kanssa ohi esim. bussin perälle istumaan.
Kukaan ei käske änkeä väkisin bussin keskiosaa täyttämään, kun selvästi näkee, ettei sinne enempää mahdu. Kuten ei myöskään parkkeerata keskelle kulkuväylää muutenkaan "vaihtamaan kuulumisia" tmv.
Sieltä bussista ja ratikasta on päästävä poiskin ja jos ne vaunut ovat siinä keskiovien kohdalla esteenä niin väkisin tulee kosketusta. Usein on kahdet, jopa kolmet vaunut kulkutiellä. Turha mussuttaa.
Olen huomannut ja on ikävää. Eniten pelottaa, kun ihmiset ei toisiaan huomaa ja hahmota, että rattaiden tai vaunujen työntöaisa, ei ole bussin osa, josta voi pitää kiinni niin, että ei kaadu liikkuvassa bussissa. Itse pidän kyllä vaunuista kiinni yleensä sivusta, mutta mun voimat ei riitä pitämään pystyssä aikuista ihmistä, jos tulee, joku äkkinäinen liike. Jos bussissa on kaikki lastenrataspaikat täynnä niin silloinkin, kun väistää, tosi moni ottaa kiinni siitä työntöaisasta. Ja monenlaisia vaunuja ja rattaita olen käyttänyt vuosien aikana sillä ei ole vaikutusta.
Pelottavaa on myös yleistynyt tapa vanhempi, jättää vaunut ja vauvan ja vanhempi menee istumaan niin kauas, että ei yletä pitämän kiinni vaunuista. Nopeassa jarrutuksessa ja tiukoissa mutkissa vaunut voi kaatua. Samat vanhemmat kuitenkin käyttävät samalla lapsella satasien arvoisia turvakaukaloa autossa.
Hyi hemmetti. Ärsyttäisi jos olisi vaunut (tai lapsia).