Suomeen on syntymässä Wolt-velallisten sukupolvi – Veera, 27, on yksi heistä
Suomeen on syntymässä? Nämä Veerat ovat syntyneet velallisten sukupolveen, ilmiö syntyi jo edellisten sukupolvien aikana, eli hän on jo toisen sukupolven ylivarojensa elävä.
Kommentit (196)
Rahat ei riitä monella edes peruselämiseen. Wolt mahdollistaa ruuan ostamisen velaksi. Näen tätä omilla asiakkaillani usein nykyään.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä kertoo myös sen että saa varastaa"
Sinua on nyt huijattu.
Etkö tosiaan seuraa mitä vasemmistopoliitikot puhuvat,minä seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Aina on ollut ihmisiä, jotka eivät jostain käsittämättömästä syystä ymmärrä että velat on pakko maksaa.
Toki velkaantuminen on nyt helpompaa kuin koskaan.
Ei velkoja ole pakko maksaa, itse otin teininä30 000€ velkaa, nyt kolmekymppisenä ne on jo vanhentunut ja minulla on 0€ velkaa, eli sain ilmaista rahaa.
No tämmöisten tyyppien ei tarvitse olla vasemmistolaisia, persuja tai minkään muunkaan puolueen kannattajia tai opetuslapsia - ne on vain tyhmiä joille ei kotona ole opetettu taloudenpitoa. Kun kotona on saanut kaiken halaumansa (kun kavereillakin on), niin mikä nyt sitten olisi opettanut, että kaikkea ei voi saada jos ei ole millä sen maksaa. Ja siis pettyähän ei saa eikä saa olla vastoinkäymisiä.
"Ei velkoja ole pakko maksaa, itse otin teininä30 000€ velkaa, nyt kolmekymppisenä ne on jo vanhentunut ja minulla on 0€ velkaa, eli sain ilmaista rahaa."
Totta, ja muiden rahoillahan sinä olet muutenkin koko ikäsi elänyt jotta olet ne velat saanut jätettyä maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto on opettanut että velkaa ei tarvi maksaa takaisin.
Näinpä se on ja katso vain kun seuraava vasemmistohallitus tulee valtaan, säädetään laki, joka pelastaa velalliset veronmaksajien rahoilla. Peruste: tasapuolisuus.
Vierailija kirjoitti:
Iines ankka habitus naurettavalla vaaleanpunaisella päärusetilla kielii, että kyse on 27-vuotiaasta vauvasta.
Opettele suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä kertoo myös sen että saa varastaa"
Sinua on nyt huijattu.
Etkö tosiaan seuraa mitä vasemmistopoliitikot puhuvat,minä seuraan.
Kyllä, eivätkä he puhu mitään tuon suuntaistakaan. Tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio maksaa velkansa takaisin, mutta Arhinmäki tarkoitti, ettei valtio maksaa koskaan velkaansa pois vaan jokainen velka maksetaan takaisin ottamalla uutta velkaa.
Maailmassa on yksi valtio, joka maksoi velkansa pois, ja se on Ceausescun Romania. Siitä seurasi työttömyyttä, kodittomuutta ja leipäjonoja.
Jaa että Romanian diktaattori osasi taloutta hoitaa paremmin kuin Suomen koulutetut kapitalistit. Meilläkin saatiin aikaan työttömyyttä, kodittomuutta ja leipäjonoja mutta valtion velka nousi 50 miljardia.
Kyllä noita pikavippi ongelmaisia oli jo 2010. Ihan samalla tavalla ostelivat pikavipeillä ruokaa jne mitä sattuu.
Eniten ko lehtijutussa ärsyttää tytön asenne, että kaikki vaan ADHDn piikkiin. Minulla on myös ADHD mutten ikinä tilaa mitään ruokaa mistään kotiinkuljetuksella, valmistuin yliopistosta etuajassa ja luottotiedoissa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Ko. ihmisen ongelma ei ole ADHD vaan ihan maalaisjärjen ja itsekurin puute. Olisi ostanut ne lääkkeet heti kun opintolaina tulee tilille jos se oli muka ostovimman syy ettei ollut rahaa lääkkeisiin. Ärsyttävää että joku kehtaa vetää ADHD korttia vaan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä se on ja katso vain kun seuraava vasemmistohallitus tulee valtaan, säädetään laki, joka pelastaa velalliset veronmaksajien rahoilla. Peruste: tasapuolisuus.
Orpa ja Purra ovat ottaneet huikeat velat, mitä pidemmälle hallituskausi menee, sitä enemmän, ja näyttävät esimerkillään, ettei velkoja tarvitse hoitaa.
Kerropas ap miten saada ruokaa muuten kuin velaksi, kun palkka (pieni, osa-aikatyön) on jo käytetty vuokraan ja lääkkeisiin, suojaosaa ei ole enää, asumistuki pieni ja mennyt vuokraan eikä saa tt-tukea? Säästöt joutunut käyttämään. Kokopäivätyötä ei saa.
T. 6-kymppinen köyhä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita pikavippi ongelmaisia oli jo 2010. Ihan samalla tavalla ostelivat pikavipeillä ruokaa jne mitä sattuu.
Eniten ko lehtijutussa ärsyttää tytön asenne, että kaikki vaan ADHDn piikkiin. Minulla on myös ADHD mutten ikinä tilaa mitään ruokaa mistään kotiinkuljetuksella, valmistuin yliopistosta etuajassa ja luottotiedoissa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Ko. ihmisen ongelma ei ole ADHD vaan ihan maalaisjärjen ja itsekurin puute. Olisi ostanut ne lääkkeet heti kun opintolaina tulee tilille jos se oli muka ostovimman syy ettei ollut rahaa lääkkeisiin. Ärsyttävää että joku kehtaa vetää ADHD korttia vaan pöytään.
Kirjainyhdistelmän taakse on helppo piiloutua ja vältellä vastuuta. Laiskuuttahan se on. No eikös sitä sanota että aivot kehittyy vielä kolmekymppiseksi joten jospa tuokin neiti oppii jossain vaiheessa kantamaan vastuuta.
Olen ollut omillani parikymppisestä lähtien. Ainoa velka on ollut asuntolaina. Kaikkeen muuhun säästin ensiksi tarvittavan summan ja maksoin ostokset heti. Tulot ja menot oli helppo pitää kurissa. Kotini ei ole kuin sisustuslehdestä repäisty, mutta jokainen mööpeli ja laite on velaton. Uutta ostetaan vasta kuin entinen hajoaa korjauskelvottomaksi. Ja sitäpaitsi, kaikkea ei tarvitse saada, minkä mainoksissa näkee.
Vierailija kirjoitti:
Kerropas ap miten saada ruokaa muuten kuin velaksi, kun palkka (pieni, osa-aikatyön) on jo käytetty vuokraan ja lääkkeisiin, suojaosaa ei ole enää, asumistuki pieni ja mennyt vuokraan eikä saa tt-tukea? Säästöt joutunut käyttämään. Kokopäivätyötä ei saa.
T. 6-kymppinen köyhä
No ei kai tuossa tilanteessa nyt ainakaan kannata woltata sitä ruokaa velaksi. Jos täytyy ostaa ruokaa velaksi niin mahdollisimman halpaa, että sitä velkaa tulee mahdollisimman vähän. Ja samalla on vain koitettava keksiä tilanteeseen joku muu pidemmän aikavälin ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkuja? Näinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitossa ymmärretään, ettei kotitalouden velka toimi samalla tavalla kuin valtionvelka. Sinä sen sijaan et ymmärrä, minkä takia olet niin helppo kohde oikeiston velkapopulismille. Eikö yhtään hävetä olla noin tyhmä?
Samalla tavalla se toimii ja korot juoksee, ainoana erona ettei valtionvelasta pääse eroon kuolemalla vaan velka periytyy.
Ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä lainoja tai osamaksusopimuksia näille myöntää?
Eiväthän he tule saamaan rahojaan näistä koskaan?
Siis antaa mennä ulosottoon ja aikanaan saa kaiken anteeksi, kuka nyt enää paskasta maksaa?
Älä nyt jauha paskaa.
T: velaton vasemmistolainen, lähes kolmekymmentä työvuotta jo takana, palkka piirun alle 5 tonnia/kk