Miltä tuntuisi saapua avopuolisosi kanssa yhteiseen kotiin, maalla sijaitsevaan rintamamiestaloon?
Avovaimo on opiskellut koko päivän ja itse olen ollut töissä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin, että miten pohjalle ihminen voi elämässään joutua.
TÄMÄ.
Puskajuntin avopuolisoksi korpeen, voe hevon helevetti. Nyt sentään vapaa, ison velattoman kämpän yksinomistaja Hgin keskustaajamassa. Palvelut: hissillä alas ja kadun yli. Bussipysäkki talon edessä, paikallisjuna-asema talon takana.
Maalla kukaan ei kuule huutoasi.
Vierailija kirjoitti:
Oudolta, koska minulla ei olisi avopuolisoa, ei varsinkaan vaimoa, enkä muuttaisi yhteen kuin avioliitossa. Silloinkaan rintamamiestalo ei olisi ihan ykkösvaihtoehto koska haaveilen hirsitalosta. Muuten kotiin tuleminenhan on ihan normaalia, enkä tiedä miksi sen pitäisi tuntua erityisesti joltain.
Meillä jo toinen hirsinen rintamamiestalo. Nykyisessä vielä puhtaat hirret sisäpuolella kaikissa huoneissa.
OSA 1/6: Rintamamiestalon rakenne paljastaa aikakauden haasteet
26.5.2025 — Hirsirunko vai rankarakenne – miten tunnistat? Varhaisimmat rintamamiestalot saattoivat olla vielä hirsirunkoisia, mutta pääsääntöisesti ...
Vierailija kirjoitti:
No jos on rakas ihminen vierellä niin kaipa sitä kestää tuollaisetkin olosuhteet, mutta toki kivempaa olisi saapua hänen kanssaan kattohuoneistoon Manhattanilla tai merenrantahuvilaan Italian rannikolla.
New Yorkissa asuneena, joskaan en kattohuoneistossa, asuisin huomattavasti mieluummin härmäläisessä kuolleessa kylässäkin. NY on oikeasti aika rupuinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ.
Puskajuntin avopuolisoksi korpeen, voe hevon helevetti. Nyt sentään vapaa, ison velattoman kämpän yksinomistaja Hgin keskustaajamassa. Palvelut: hissillä alas ja kadun yli. Bussipysäkki talon edessä, paikallisjuna-asema talon takana.
Maalla ei tarvitse huutaa hädissään, kuten kuvaamassasi urbaanidystopiassa.
Itse syntynyt Stadissa, asunut 19-vuotiaaksi. Taaperona lähiössä, sittemmin "paremmalla" pientaloalueella, opiskeluaikoina ja muutaman vuoden sen jäljeen Ullanlinnassa (vanhempien sijoituskämppä). Mutta nykyään Espoossa pientalossa. Stadiin ja kerroksiin ei saisi enää millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos.
Sanoi kettu pihlajamarjoista.
Olet todella typerä. Minulla on rintamamiestalo, kuten monella muullakin. En vain koskaan käy siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ.
Maalla ei tarvitse huutaa hädissään, kuten kuvaamassasi urbaanidystopiassa.
Itse syntynyt Stadissa, asunut 19-vuotiaaksi. Taaperona lähiössä, sittemmin "paremmalla" pientaloalueella, opiskeluaikoina ja muutaman vuoden sen jäljeen Ullanlinnassa (vanhempien sijoituskämppä). Mutta nykyään Espoossa pientalossa. Stadiin ja kerroksiin ei saisi enää millään.
29-vuotiaaksi siis.
Ei nyt ihan maalla, eikä ihan rintamamiestalo.... mutta 21 vuodessa 8 päivässä tottuu kotiintuloihin ettei ne nyt niin millekään enää tunnu.
"Ei taas" ja mitä mun avioliitolleni olisi tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ.
Maalla on niin hyvä olla, että miksi täällä pitäisi huutaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on rakas ihminen vierellä niin kaipa sitä kestää tuollaisetkin olosuhteet, mutta toki kivempaa olisi saapua hänen kanssaan kattohuoneistoon Manhattanilla tai merenrantahuvilaan Italian rannikolla.
New Yorkissa asuneena, joskaan en kattohuoneistossa, asuisin huomattavasti mieluummin härmäläisessä kuolleessa kylässäkin. NY on oikeasti aika rupuinen paikka.
New York ei ole rupuinen paikka rikkaalle kun voi valita missä asuu, millaisessa ympäristössä liikkuu ja millaisia palveluita käyttää. Silloin kaupungin ongelmat, kuten korkeat hinnat, ruuhkat tai ränsistyneet alueet, eivät kuulu omaa arkeen laisinkaan. Toki kaikki ihmiset eivät arvosta samoja asioita ja joku viihtyy mieluummin rauhallisessa pikkukylässä kuin maailman metropolissa.
Saavun kotiin joka päivä, ilman avopuolisoa. Hyvältä tuntuu.
Mun lapsuudenkotini oli rintamamiestalo.
Saatiin just myytyä se 10 000e hintaan, olin yllättynyt että noinkin paljon.
En itse enää haluaisi sellaiseen asumaan.
Kerrostaloasunto on niin helppo ja kiva.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kummallista, jos olisi niin iso talo. Nyt meillä on maalla paljon pienempi torppa.
Ei rintamamiestalot isoja ole. Enkä semmoista pommia haluaisi, on muutakin elämää kuin jotain taloa laittaa jatkuvasti. Ja kyllä isänisä teki rintamamiestalon rintamamieslainalla, isäni ei koskaan halunnut omaa taloa, kun joutui 10 vuotiaana sen talon "isännäksi" kun isänsä kuoli sodassa saatuihin vammoihin
Kamalalta. Kerran kokeillut, mutta en toista kertaa.
Meillä on vp-ajan talona metsän keskellä semmonen talo.Kolmekerrosta.Alin on kiva.Portaat keskikerroksesta johtaa takkatilaan siitä kodinhoito huone ollut suoraan eteen päin.Vasemmalla käännös,NS tekninen tila.Suoraan suihkuhuone,ihan iso tila on, ikkuna löytyy,siitä ovi saunaan,ikkuna sielläkin .Tullaan takas takahuoneeseen ,siitä takan jälkeen ovi oven takana autotalli..ei ole tarvinnut ulkoa lähteä töihin autolla,sateessa,lumitöitä .auton kanssa.Niin viihtyisä..sisääntulo etu eteinen ,tullaan aula.Siitä jakautuu wc, pari ovea.vSekä leveät portaat ylös.Upea isoon makkari kattoparryuilla,pieni mansardikattohuone työhuone. Ylätasaneteekta ovi siihen .kylmätikat.Ulllakko jää sivuun.Tän viihtyisämpi ei voi olla..Köökki huippu viihtyisä keskikerroksessa..IOlohuone,keltainen Kamari.,ovella..Iso piha köökin ikkunadta.Vaihteleva maasto ,mäessä, metsää.Siis Kysyin joskus millainen talo paras.Kaunein Melkein kaikki sanoi rintsikka monesta. Oikeesti on ollut aikanaan.Tosi outoa tottua näihin uusiin laatta,valkoseinä taloihin.Hienoja??oikeesti onko no jaa .puolensa on selkeys Helppous pitää siistinä.
Vierailija kirjoitti:
No avopuoliso olisi varsin ikävä juttu, kun naimisissahan tässä ollaan. Oltaisko siis erottu ja palattu yhteen? Vai oisinko jonkun toisen kanssa? Ei ei ei, ei hyvä.
Mutta rintsikka maalta, ai että! Kun olisi vielä semmoinen, että tietäisin, että siellä ei muhi mitään pommia rakenteissa, niin oisin varsin tyytyväinen.
Heh, ehkä tuo varmuus pommittomuudesta tulisi kohdallani vain siten, että olisi itse se rempattu, vaikkei remppaamisesta mitään tiedetä. Sepä se varmaan olisikin silloin sen eron ja yhteenpaluun taustalla. Näin nämä asiat loksahtaa kohdalleen.
Voi kun saisikin alkuperäiskuntoisen rintsikan. Yleensä ne on pilattu 70-80- luvun remonteilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vp-ajan talona metsän keskellä semmonen talo.Kolmekerrosta.Alin on kiva.Portaat keskikerroksesta johtaa takkatilaan siitä kodinhoito huone ollut suoraan eteen päin.Vasemmalla käännös,NS tekninen tila.Suoraan suihkuhuone,ihan iso tila on, ikkuna löytyy,siitä ovi saunaan,ikkuna sielläkin .Tullaan takas takahuoneeseen ,siitä takan jälkeen ovi oven takana autotalli..ei ole tarvinnut ulkoa lähteä töihin autolla,sateessa,lumitöitä .auton kanssa.Niin viihtyisä..sisääntulo etu eteinen ,tullaan aula.Siitä jakautuu wc, pari ovea.vSekä leveät portaat ylös.Upea isoon makkari kattoparryuilla,pieni mansardikattohuone työhuone. Ylätasaneteekta ovi siihen .kylmätikat.Ulllakko jää sivuun.Tän viihtyisämpi ei voi olla..Köökki huippu viihtyisä keskikerroksessa..IOlohuone,keltainen Kamari.,ovella..Iso piha köökin ikkunadta.Vaihteleva maasto ,mäessä, metsää.Siis Kysyin joskus millainen talo paras.Kaunein Melkein kaikki sanoi rintsikka monesta. Oikeesti on ollut aikanaan.Tosi outoa tottua näihin uusiin laatta,valkoseinä taloihin.Hienoja??oikeesti onko no jaa .puolensa on selkeys Helppous pitää siistinä.
Oletko kännissä varastanut naapurinkin pilkut ja pisteet?
No avopuoliso olisi varsin ikävä juttu, kun naimisissahan tässä ollaan. Oltaisko siis erottu ja palattu yhteen? Vai oisinko jonkun toisen kanssa? Ei ei ei, ei hyvä.
Mutta rintsikka maalta, ai että! Kun olisi vielä semmoinen, että tietäisin, että siellä ei muhi mitään pommia rakenteissa, niin oisin varsin tyytyväinen.
Heh, ehkä tuo varmuus pommittomuudesta tulisi kohdallani vain siten, että olisi itse se rempattu, vaikkei remppaamisesta mitään tiedetä. Sepä se varmaan olisikin silloin sen eron ja yhteenpaluun taustalla. Näin nämä asiat loksahtaa kohdalleen.