Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä 48v uudelle alalle?

Vierailija
08.09.2026 |

Pitäisikö lähteä vielä opiskelemaan?  Työttömyys  näännyttää. 
Taustalla vain lukio ja aiemmin keskeytetty amk.  
Työura duunarialoilla

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulisit. Oleskeluyhteiskunta ajetaan alas, joten kotona makaaminen ei ole jatkossa enää vaihtoehto.

Vierailija
2/4 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti. Tuo rutiinia ja tekemistä se opiskelu ja kyllähän saattaa päästä kevyempiin töihin vanhemmalla iällä, jos sen korkeamman ammatin opiskelee. Ei muuta kuin opiskeleen, mars!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahdollista! Tarkkaile jos löytyy jotain kouluttavia rekrykursseja.

Vierailija
4/4 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 44v. kun opiskelin lääketeknikoksi. Ala ja työnkuva vaikutti kiinnostavalta ja minulle sopivalta. Käytäntö sen sijaan oli aivan muuta.

Kouluaika oli sitä, että tehtiin ryhmätöitä ja sitten esiteltiin niitä luokalle. Tai luettiin itsenäisesti kemiallista aineista. Power pointeja sai suoltaa sydämensä kyllyydestä.

Työssäoppimisjaksoilla jouduin lähinnä istumaan yksin kassalla. Välillä pääsin purkamaan kuormaa tai hyllyttämään, mutta 80% ajasta kassalla istumista. Huom! En omaa kassakokemusta. Se oli kamalaa! Opiskelijana jouduin myös tekemään kaikki silppuhommat, kuten viemään tyhjiä pulloja. Nuorena tuosta ei ajattelisi mitään, mutta tässä iässä haluaisi työssäoppimisen olevan sitä oleellista hommaa.

Jos olisin nuori, olisi mahdollista päästä pikkuhiljaa etenemään niihin kiinnostaviin tehtäviin. Kahdessa apteekissa olin valmistumisen jälkeen, ja se olikin sitten ihan pelkkää kassanhoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi