Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienrn koululaisen äitinä inhoan näitä sadekelejä

Vierailija
08.09.2026 |

Aina saa miettiä, mitä lapselle laittaa päälle. Kuravaatteita ei suostu pukemaan kun muillakaan ekaluokkalaisilla oo. Eikä saappaita. 

Siellä lapsi sitten viipottaa tennarit jalassa. Onneksi sadetakki sentään kelpaa, että vähän pysyy kuivana välitunnilla. 

Paljon ihanampi olisi sellainen raikkaan kuulas syyssää, milloin aurinko paistaisi ja olisi poutaa. Ei tartteis näiden vaateongelmien kanssa taistella. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valita. Ihana sää just nyt.

Tosiaan hyvä syksyinen ilma. Ihme narinaa.

Vierailija
22/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ekaluokkalaiselle laitoin sadetakin ja saappaat. Mutta siihen en voi vaikuttaa laittaako ne välituntisin päällensä..veikkaan, että paljon menee vaan sisävaatteilla ulos.

Minä en Veikka vaan lottoan että meidän poika laitta  välitunnille sadetakin jos sataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Väännät ykkösluokkaisen kanssa? Sinä olet sen kakaran vanhempi, haloo? Jos kumpparit laitetaan jalkaan niin ne laitetaan tai itketään ja laitetaan, sillä sipuli. Tsiisus näitä nykyajan vanhempia. Mutta provohan tämä on ja juuri em. vastauksia toivotaan, kuka tällaisesta saa kiksejä?

Vierailija
24/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai ekaluokkalaiset laittaa vielä saappaat? Mun lapset laittoi, jos vähänkin enemmän satoi. Ja sadetakit. Repussa mukana vaihtosukat ja housut. 

Samoin. Olen tähän oettanut ihan pienestä pitäen niin ei ole nytkään mitään ongelmia.

Vierailija
25/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Väännät ykkösluokkaisen kanssa? Sinä olet sen kakaran vanhempi, haloo? Jos kumpparit laitetaan jalkaan niin ne laitetaan tai itketään ja laitetaan, sillä sipuli. Tsiisus näitä nykyajan vanhempia. Mutta provohan tämä on ja juuri em. vastauksia toivotaan, kuka tällaisesta saa kiksejä?

Tulihan sieltä se pakollinen TOSIMIES-kantakin. Kiitos tästä.

Vierailija
26/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tsiisus, vastasit itsellesi että saat samalla taas haukkua vanhempia.  Provo.

Vierailija
27/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan sieltä se pakollinen TOSIMIES-kantakin. Kiitos tästä.

" äläpä"  kiitos sanoistasi..

Vierailija
28/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen pitkäaikaistyötön. Voi kääntää kylkeä ja vain pieraista sateelle.

Vierailija
29/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset goretex kengät ja sadetakki mukaan, ei ole nyt mitään rakettitiedettä. Kunnon sateella voi välikausihousutkin laittaa matkaan mukaan.

Vierailija
30/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskihullu mt.

Vierailija
31/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun koululainen jotekin heikkolahjainen? Mun koululainen mietti itse, mitä pukee päälleen. Aika nopeasti oppi pukeutumaan sään mukaan.

Vierailija
32/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo, mutta pierepä rauhassa!

No ei todellakaan ole. 

Ärsyttää tällaiset jotka kaikesta syyttää provoilua. Voitaisiin vaihtaa roolia ja sä voit sit tulla muutamaksi aamuksi tänne taistelemaan ekaluokkalaisen kanssa, mitä puetaan päälle. 🤯 Ap

Tietty tämä on relevantti pointti. Tsiiisuss 🤭

Vierailija
33/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnolliset goretex kengät ja sadetakki mukaan, ei ole nyt mitään rakettitiedettä. Kunnon sateella voi välikausihousutkin laittaa matkaan mukaan.

"Sano mun sanoneeni".

Vierailija
34/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, hienoa, ongelmat ovat tosi pieniä jos ne säästä ovat kiinni!

Ihan hulluksi tämä maailma on tullut, ruikutetaan auringosta, sateesta ja meillä myös pakkasista. Eikö tuo kaikki ole ihan hukkaan heitettyä energiaa?

Lapseni päiväkotiin mennessä nautti suurimmista lätäköistä, oikein läiskytti kuravettä, toki puin hänet aina sään mukaan. 

Aika pian hän kuitenkin oppi ettei ole viisasta maata kuralätäköissä, tajusi kiertää ne pahimmat. 

Vierailija
35/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen pitkäaikaistyötön. Voi kääntää kylkeä ja vain pieraista sateelle.

Eihän ap itsestään puhukaan mitään. Lapsi lapsi lapsi. Monella ekaluokkalainen hoitaa itse aamulla kouluun lähtemisen, kun vanhemmat on töissä. Kuten jo mainittu, osta ap kunnon vettä pitävät (kosteutta pitävät ei riitä) kengät ja takki sille lapselle. Nykyaikana ei tarvitse kumisaappaissa ja sadetakissa kulkea pysyäkseen kuivana. Kyllähän nuo lapset silti voivat aamulla valita ohuet tennarit, mitkä sitten kastuu heti läpimäriksi. Sillä sitä oppii jossain vaiheessa. 

Vierailija
36/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, hienoa, ongelmat ovat tosi pieniä jos ne säästä ovat kiinni!

Ihan hulluksi tämä maailma on tullut, ruikutetaan auringosta, sateesta ja meillä myös pakkasista. Eikö tuo kaikki ole ihan hukkaan heitettyä energiaa?

Lapseni päiväkotiin mennessä nautti suurimmista lätäköistä, oikein läiskytti kuravettä, toki puin hänet aina sään mukaan. 

Aika pian hän kuitenkin oppi ettei ole viisasta maata kuralätäköissä, tajusi kiertää ne pahimmat. 

Varma syksyn merkki, että siitä aletaan ruikuttamaan palstalla. Useammastakin yksityiskohdista riittää napistavaa.

Vierailija
37/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti nyt kun niistä vtun sadevaatteista oot päässyt eskarin päättymisen myötä eroon! Mä vein ne ainakin heti kurppikselle seuraavalle päiväkodin/eskarin orjuutettavalle ja äkkiä meni kaupaksi. Lykkäät lapselle sateenvarjon käteen ja kumpparit jalkaan.  

Vierailija
38/38 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kersa takaisin kotiin vaatteet ihan märkinä ja kuraisina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi