Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kahvilla lapsiperheen luona jolla ei ollut vessassa lukkoa ollenkaan

Vierailija
07.09.2026 |

Aioin pussailla käydä, mutta sen huomattuani pesin vain kädet. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin myös ottamaan lukon meidän vessan ovesta koska poika alkoi "räpeltämään" siellä

Vierailija
22/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Minulla ei ole mitään salattavaa”. 
- Markku55v

Oikein Markku, minulla on ovi auki, näen samalla tv ohjelmat. T. Mirkku 64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sulje ovea kun käyn vessassa ja jotenkin musta on koomista, että aina kun vieraita käy niin ne sulkee. Kuitenkin lähtökohtaisesti jos mä olen kaksin vieraan kanssa, niin aika itsestään selvästi mä tiedän, että hän siellä on :D Itse en jaksa laittaa lukkoon ovea kyläpaikoissa juuri sen vuoksi, jos on itsestään selvää, että olemme kahden ja ilmoitan meneväni kuselle.

Vierailija
24/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Ei ole meilläkään. Sääntönä aina että jos ovi on kiinni, on siellä joku. Muulloin ovi aina raollaan. Mihin sitä lukkoa tarvitsee?

Vierailija
25/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin myös ottamaan lukon meidän vessan ovesta koska poika alkoi "räpeltämään" siellä

Et osaa sanoa "et koske lukkoon"?

Vierailija
26/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kyläpaikassa joku sanoo menevänsä vessaan, niin mihin siinä lukkoa tarvii? Kun kaikki tietää hänen olevan siellä.

Vierailija
27/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sukulaisen pieni lapsi lukitsi itsensä vessaan, äiti joutui paniikissa soittamaan lukkosepälle. Lapsi oli nukahtanut sitte vessan matolle, ikää oli jotain viisi. 896

Vierailija
28/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ongelma ole, ruokapöydässä vaan ilmoittaa että: Jaahas, pittää varmaan käydä vessassa vääntämässä paskat, tuskin sinne ketään tulee kurkkimaan

Vierailija
29/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paremempi olisi ollut kusta pönttöön vaikka lukkoa ei olisikaan.

Vierailija
30/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se ongelma ole, ruokapöydässä vaan ilmoittaa että: Jaahas, pittää varmaan käydä vessassa vääntämässä paskat, tuskin sinne ketään tulee kurkkimaan

No jos esim. grillaillaan terassilla, saunat ja paljut kuumana, niin ei siinä nyt koko aikaa kaikki tiedä missä kukin on, varsinkin jos vähän isompi porukka.

On muitakin tapoja viettää aikaa vieraiden kanssa kuin pönöttää jonkun kuppaisen pöydän ääressä 

Vierailija
31/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sukulaisen pieni lapsi lukitsi itsensä vessaan, äiti joutui paniikissa soittamaan lukkosepälle. Lapsi oli nukahtanut sitte vessan matolle, ikää oli jotain viisi. 896

Ne suomalaiset vessan lukot saa ulkopuolelta auki kahdessa sekunnissa vaikka keittiöveitsellä. Ei niiden idea ole olla oikea lukko, vaan ilmoittaa onko siellä joku.

Vierailija
32/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vessan lukko reistaa, joten sanon aina vieraille, että älä laita lukkoon, ettet jää vessaan jumiin.

Vierailija
33/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vessan lukko reistaa, joten sanon aina vieraille, että älä laita lukkoon, ettet jää vessaan jumiin.

Korjaus ei ole vaihtoehto.

Vierailija
34/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en sulje ovea kun käyn vessassa ja jotenkin musta on koomista, että aina kun vieraita käy niin ne sulkee. Kuitenkin lähtökohtaisesti jos mä olen kaksin vieraan kanssa, niin aika itsestään selvästi mä tiedän, että hän siellä on :D Itse en jaksa laittaa lukkoon ovea kyläpaikoissa juuri sen vuoksi, jos on itsestään selvää, että olemme kahden ja ilmoitan meneväni kuselle.

Kyllä ovi on kohteliasta sulkea kun menee tarpeilleen. Lukkoonhan ovea ei tarvitse laittaa, sulkeminen riittää.

Vierailija
35/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, jos perheessä on pieniä lapsia. 

En ymmärrä jos perheessä on enemmän kuin yksi henkilö. 

Ne pienet lapset osaavat lukita itsensä vessaan ja sitten hätääntyvät ja eivät osaa avata lukkoa itse. Jotkut lukot saa auki toiseltakin puolelta avaimella mutta jotkut pitää irrottaa kokonaan. Voi olla ihan hermoja säästävää ottaa koko lukko pois sen sijaan, että yrittää selittää paniikissa itkevälle 2-vuotiaalle, että miten sen lukon saa auki.

Eikö se nyt kerrasta opi? Toistuuko sama joka launatai?😂

Ei ne opi kerrasta. Ja kerran viikossa lauantaina ei nyt ole edes paha. Mutta monesti se tapahtuu juuri silloin, kun olisi kaikkea muutakin akuuttia hommaa. Eikä pientä lasta halua jättää sinne vessaan yksin, kun ei tiedä mitä keksii. 

Vierailija
36/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt kylässä paskalla ovi auki?

Vierailija
37/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos kyläpaikassa joku sanoo menevänsä vessaan, niin mihin siinä lukkoa tarvii? Kun kaikki tietää hänen olevan siellä.

Käydäänkö asia erikseen ilmoittamassa sille teinipojalle joka kuulokkeet päässä pelaa koneella huoneessaan? Laitetaanko sille kohta kotiin saapuvalle 12vuotiaalle viesti että vieras meni nyt vessaan että jos kerkeät tulla ennen kuin vieras on kussut niin älä mene vessaan?

Vierailija
38/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kotona ollut lukkoa. Ei siitä mitään haittaa ollut. Yleensä näki kuka meni vessaan ja aina pystyi kysymään onko joku vessassa.

Vierailija
39/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsuuden kodissa ollut pesuhuoneessa lukkoa. Aina tuli joku suihkuhuoneeseen kun olin suihkussa, jaa sori sori, en tiennyt että täällä on joku. Välttelin kotona suihkussa käymistä ja yritin käydä vain silloin kun olin lähes varma ettei kotona ole tai tule ketään, ja silti joku perheenjäsen keksi tulla kotiin kesken kaiken ovea availemaan että minä vain äkkiä tästä otan tämän. Meillä ei edes sijainnut kylppärissä mitään mitä tarvisi juuri sillä hetkellä kun minä olen suihkussa.

En mene vessaan enkö suihkuun jos ei lukkoa ole.

Vierailija
40/49 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käydäänkö asia erikseen ilmoittamassa sille teinipojalle joka kuulokkeet päässä pelaa koneella huoneessaan? Laitetaanko sille kohta kotiin saapuvalle 12vuotiaalle viesti että vieras meni nyt vessaan että jos kerkeät tulla ennen kuin vieras on kussut niin älä mene vessaan?

Sivistyneissä perheissä koko perhe on koolla aterialla, eikä teinit pelaa videopelejä vieraiden aikana. Heidät operetaan merkitykselliseen kanssakäymiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan