Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä lohturuokaa?

Vierailija
07.09.2026 |

Siis toiset nauttii hyvästä ruoasta ja sen mausta suurina kulinaristeina ja hifistelee makuelämyksiä fine diningeissään ja se on upeaa ja oikeaa ruoasta nauttimista ja sitten joku yksinäinen yrittää saada edes jotain iloa elämäänsä nauttimalla vähän ruoka-annoksesta niin se onkin sitten säälittävää lohturuokaa ja väärin nautittu?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi otsikossa on kysymysmerkki, vaikka se ei ole kysymys. 

Puppailuja 👴🏻🥩👍

Vierailija
22/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi otsikossa on kysymysmerkki, vaikka se ei ole kysymys. 

Puppailuja 👴🏻🥩👍

Näinhän se menee 🥳👴🏻🥩💛👵🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se lohduttavaa saada ruokaa nälkäänsä.

Vierailija
24/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Comfort voi tarkoittaa lohtuakin.

Minä puolestani olen aina ihmetellyt, miten jotkut liittävät ruokaan niin tunteellisia mielikuvia kuten "kokkaan suurella sydämellä" tms. Mitä se edes tarkoittaa? Minullakin on lempiruokia, mutta ei niihin liity mitään voimakkaita tunnemuistoja tyyliin äidin keittiö.

Minulla on. Ohravelli rikotuista ohraryyneistä. Kun vielä pääsisi syömään äidin keittämään ohravelliä, mutta äiti kuoli 15 vuotta sitten. Itse en halua sitä tehdä, koska ei siitä kumminkaan koskaan tulisi samanmakuista. Ja toinen sellainen on vispipuuro mökin rannassa kasvaneista tyrnimarjoista. Vähän sokeria ja maitoa päälle, ja se oli niin älyttömän hyvää. Pelkkiä muistoja enää. 

Vierailija
25/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusi😂 pernamuusista tulee huono olo.

Läppä vai totta?

Oliko se maitoon tehty? Jos niin, niin voi olla laktoosi-intoleranssi, pötsi ei vaan kestä rasvaista tai kestää mut tulee kipristelyjä.

Jos itse en syö perunaa pitkään aikaan, niin sitten, se alkaa taas pierettämään, aivan sairaasti :) .... Ilmeisesti suolisto ei ollut tottunut ja sitten kun sitä perunan kuitua tulee niin ....

Vierailija
26/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se lohduttavaa saada ruokaa nälkäänsä.

MEE TÖIHI !

Vierailija
27/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lohturuoka ole mitenkään säälittävää vaan ilahduttavaa. Siksi sulle noin kaunis nimikin on annettu. 

Paitsi että sen pitäisi olla oikeasti kielen vievää. Jäätelö ja suklaa olivat joskus tälläisiä,eivät enää. Classic puikkoa ja Geishaa kaiholla muistellen.

Vierailija
28/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on huono. Comfort voidaan kääntää lohduksi, mutta huono käännös tässä tilanteessa, Parempia sanojakin olisi ollut, mutta tuo levinnyt. Comfort tarkoittaa mukavuutta myös. Lohturuoka kuuluisi ruuaksi vaikka henkilölle, jonka poikaystävä on jättänyt tai läheinen menehtynyt.

Vierailija
29/29 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusi😂 pernamuusista tulee huono olo.

Läppä vai totta?

Oliko se maitoon tehty? Jos niin, niin voi olla laktoosi-intoleranssi, pötsi ei vaan kestä rasvaista tai kestää mut tulee kipristelyjä.

Jos itse en syö perunaa pitkään aikaan, niin sitten, se alkaa taas pierettämään, aivan sairaasti :) .... Ilmeisesti suolisto ei ollut tottunut ja sitten kun sitä perunan kuitua tulee niin ....

Onko edes itse tehty, olisi niin helppo itse tehdä maittoisa muushi…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan