Miten gnocchi lausutaan?
Kommentit (58)
Njokki.
Mulla on italiainen mies!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen yleisesti väärin lausuttu italialainen ruokasana on bruschetta. Tarjoilijatkin aina korjaavat tilaustani ”ai bruSHetta?” 🤦🏻♀️
Bruskhetta on oikein.
Brusketta on oikein.
Gngörkookooghii liudentuva n ja takaperoinen sisilian g
Nokkis jos vois ja panis jos sais.
Tätä pitää kysyä Kannisen Ellalta tai nonnilta Napolissa.
Knokki
Njokki se on mutta älä liian suomalaisesti äännä
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Miksi suomalaisten pitäisi opetella lausumaan ruokien nimet kuin italialaisten? Luuletteko, että ylimieliset italiaanot opettelevat sanomaan mitään "karjalanpiirakka" kun tulevat Suomeen lomalle...
Italialaiset eivät ole ylimielisiä. Miksi Suomessa on tämmöinen käsitys? Ranskalaisistakaan ei tykätä ja virolaisia on haukuttu vuosikymmeniä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen yleisesti väärin lausuttu italialainen ruokasana on bruschetta. Tarjoilijatkin aina korjaavat tilaustani ”ai bruSHetta?” 🤦🏻♀️
Bruskhetta on oikein.
H-kirjainta ei lausuta Italiassa ollenkaan. Helsinki on Elsinki. Joten Brusketta suomeksi lausuttaessa, ei mitään h-kirjainta.
Onko täällä muita, jotka tunnistavat itsessään MINÄ TIEDÄN! AVAAN KETJUN JA TULEN KERTOMAAN!
Mitä väliä sillä on miten se lausutaan italiassa?
Ciao!
Helpoimmalla pääsee kun lausuu njokki. Vähän voi käyttää nasaalia ekassa tavussa.
Italian kielessä kaikki voi ääntää pehmeämmin ja soljuvammin, kuin suomen kielessä.
Saluto a tuo marito :)
Kaksi k-kirjainta foneettisesti:
NJOKKI
Mulla on italialainen äiti!