Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko äänestää laitaoikeistoa?

Vierailija
07.09.2026 |

Miten on?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen isänmaallinen. Minulle Suomi tulee aina ensin. 

Vierailija
42/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vain oikeistolaiseksi itseään kuvittelevia puolueita. Valtio on väline kaikille eduskuntapuolueille,  ei ongelma. Ja ennen kaikkea toimeentulorakenne omalle sisäpiirille. Kun tällaista ajattelun muokkausta on harjoitettu vuosikymmeniä, muutos ei ole vain vaikeaa. Se on rakenteellisesti lähes mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän aina demareita joten en.

Vierailija
44/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kumpi olisi pahempi. Äärioikeisto vai äärvasemmisto. Molemmat tuhon tie.

Ääriliikkeet eivät pysty luomaan pitkän ajan toimia ratkaisuja, koska niitä ohjaa aina liikaa ideologia ja liian vähän järkiperäinen ajattelu. 

Meillä ei ole eduskunnassa ääriliikkeitä. Kukaan ei esim halua luopua sosiaaliturvasta. Vaikka hs + yle kirjoittelis mitä, niin oikeistokonservatiivinen ei ole laitaoikeisto. Se on ihan vaan oikeisto, ja siinä taas ei ole mitään erikoista.

Juu, en puhunutkaan Suomesta. Maailman mittakaavassa meillä ei tosiaan ole ääriliikkeitä eduskunnassa. 

Vierailija
45/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestäisi.

Suomessa Perussuomalaiset vastaa poliittiselta suunnaltaan eniten Saksan AfD:tä (Alternative für Deutschland).

Vierailija
46/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen älykäs.

En usko. Älykäs ihminen ei käytä tässä tilanteessa älyä selittäjänä. Koska äänestämiskäyttäytymiseen liittyy ihan käytännönkin syitä. Älykäs tietää sen.....sinä et, joten..

Olen joissakin asioissa vasemmistoliittolainen, joissakin persu, joissakin mitä milloinkin, joskus krapulassa jopa demari. Älykkäänä ihmisenä en äänestä. Kiitos, että hoidatte kansanvallan puolestani.

Yli 100-vuotisen edustuksellisen demokratiamme rakenteet ja toimintatavat eivät enää vastaa nykyajan ja tulevaisuuden tarpeita. Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja. Vaikka tekoni on vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään. Odotan valtiolta enää aktiivista eutanasiaa.

(Koska tämä meidän sulle-mulle-maamme ei koskaan pääsee pois ryöstökapitalismistaan, olen jo alkanut säästää rahaa, jotta ennen lopullista sekoamistani pääsen äkkiä Sveitsiin kuolemaan iloisena morfiinipäissäni unohtaen viime hetkilläni jopa sen, että Suomea ei hallitse kuningas kuten Ruotsia, vaan meitä hallitsee portailla istuskeleva populistinen prinsessa.)

Vierailija
47/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen älykäs.

En usko. Älykäs ihminen ei käytä tässä tilanteessa älyä selittäjänä. Koska äänestämiskäyttäytymiseen liittyy ihan käytännönkin syitä. Älykäs tietää sen.....sinä et, joten..

Olen joissakin asioissa vasemmistoliittolainen, joissakin persu, joissakin mitä milloinkin, joskus krapulassa jopa demari. Älykkäänä ihmisenä en äänestä. Kiitos, että hoidatte kansanvallan puolestani.

Yli 100-vuotisen edustuksellisen demokratiamme rakenteet ja toimintatavat eivät enää vastaa nykyajan ja tulevaisuuden tarpeita. Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja. Vaikka tekoni on vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään. Odotan valtiolta enää aktiivista eutanasiaa.

(Koska tämä meidän sulle-mulle-maamme ei koskaan pääsee pois ryöstökapitalismistaan, olen jo alkanut säästää rahaa, jotta ennen lopullista sekoamistani pääsen äkkiä Sveitsiin kuolemaan iloisena morfiinipäissäni unohtaen viime hetkilläni jopa sen, että Suomea ei hallitse kuningas kuten Ruotsia, vaan meitä hallitsee portailla istuskeleva populistinen prinsessa.)

Nykyään on kaikenlaisia ryhmiä liiaksi asti. Koetaan milloin mitäkin ja tulkitaan asioita miten huvittaa. Ennen luontoyhteys saneli arkea ja ylipäätään ihminen oli sidottu enemmän paikkaan ja ryhmään, oltiin todennäköisesti elämän olennaisista asioista yhtä mieltä. Nykyajan haihatukset ja lukemattomat trendit loistivat poissaolollaan ja ei ollut nettiä, josta jokainen voi hakea oman viiteryhmänsä. Kun nyt tämä nykyajan äärimmäinen sekavuus on tätä hetkeä niin ilmeisesti ihmisevoluution ajatuksen rappio on tullut tilanteeseen, jossa tätä sekavaa yhteiskunnan suhteellisen hallittua kaaosta nyt yritetään pitää kasassa demokratian oletusarvolla, eli emme saa kritisoida arkoja asioita, koska aina joku loukkaantuu. Meille pakkosyötettiin avointen rajojen politiikka ja monikulttuurinen ideologiaa niin emme enää saa perua tätä ilmiötä edes demokraattisin keinoin! Onko näin? Jos tämä on näin niin tämä on totalitaristinen näennäisdemokratia.

Itse en voi arvottaa nykyistä ajanhenkeä kovinkaan jaloon arvoon. Olen päätynyt siihen, että luontaiselta elämänasenteeltani olen vahva kansallismielinen, koska se noudattaa parasta hillittyä kompromissia mitä aikalainen voi toteuttaa menneiden ja tulevien sukupolvien jatkumossa. Voin mennä syvälle ihmisluontooni ja keksiä nimityksiä itsestäni, löydän helposti myös vähän ”f asistia” ja ”totalitaristia”, mutta minussakin elää perintönä hitunen hyväkäytöksistä demokraattia, joka haluaa sovussa ratkaista asiat. Jos minulta viedään tämä mahdollisuus, mitä jää jäljelle?

Vierailija
48/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideolokia ohjaa jokaista puoluetta. Järjellä vähän käyttöä. Demokratian höpinä alkaa vaalien tuloksen hylkäämisellä. Demokratia toimii sillooin kun eniten ääniä saaneet puolueiden äänet ylittävät 60%. Ei niin kuin nyky hallituksen muodostaminen. 

Vierailija
49/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kumpi olisi pahempi. Äärioikeisto vai äärvasemmisto. Molemmat tuhon tie.

Ero on, että äärivasemmistolla on Suomessa oikeasti valtaa. Äärioikeisto on vitsi, onneksi.

Vierailija
50/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja."

Kun eduskunta on valittu sumplivat puolueet keskenään maan hallituksen johon osallistuu vain osa puolueista. Hallitus hyväksyy haluamansa asiat eduskunnassa blokkina jossa puoluekuri sitoo edustajia. Mikä on siis todennäköisyys, että äänestäjän kanta toteutuu eduskunnan äänestyksessä, johon ehkä valittiin äänestämäsi edustaja? Se ei ole suuri.

Poliitikko joka lupaa lisää uutta hyvää voittaa aina, vaikka kansalaiset tietäisivät, ettei lupaus voi pitää paikkaansa. Ikiliikkuja on luotu.

Vierailija
51/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen älykäs.

Eikö sitä älyä voi käyttää työpaikan hankkimiseen eikä turhaan taisteluun monikulttuurisuuden puolesta? 

Älyllä näkee, että se ei ole koskaan toiminut yhtään missään. Ei Suomessakaan kaduilla pyöri diverisiteettiä toteuttavia kaveriporukoita, se on aina meitä tai heitä.

Todistit juuri tuon oikeaksi.

Vierailija
52/52 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin äänestää. Jos muilla puolueilla olisi edes jonkinlainen maahanmuuton haitoista salliva keskustelukulttuuri, niin silloin en varmaan äänestäisi, mutta tämä nykyinen linja jossa kaikki kritiikki laitetaan rasismin piikkiin, se sataa suoraa äärioikeiston laariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi