Voisitko äänestää laitaoikeistoa?
Kommentit (52)
Tarkoitatko oikeistokonservatiivista ?
Ei meillä ole eduskunnassa mitään laitaoikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kumpi olisi pahempi. Äärioikeisto vai äärvasemmisto. Molemmat tuhon tie.
Ääriliikkeet eivät pysty luomaan pitkän ajan toimia ratkaisuja, koska niitä ohjaa aina liikaa ideologia ja liian vähän järkiperäinen ajattelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kriisi on vastavoiman puute, eli voisin.
Oikeiston puuttuminen Suomessa puoluekartalta on yhtä kuin oikeistolaisesti ajattelevien puuttuminen äänestyskopista. Kun kaikki hyväksyvät saman perusmallin ja koko systeemi puolustaa itseään vilpittömän vakaumuksen voimalla ja muutosta ei tapahdu. Suomi ei romahda äkisti. Vaan se näivettyy hitaasti, siististi ja hallitusti ja juuri siksi se on vaarallista.
Totta, kun tarkastellaan puolueita aatteiden ja esitysten kautta, huomataan, että erot ovat marginaalisia. Kaikille eduskuntapuolueille on tärkeää väkimäärältään suuri julkinen sektori, vahva virkamiesvalta ja valtion keskeinen rooli ihmisen elämän ohjaamisessa. Ehkäpä tämä on ollut joidenkin poliittisten ryhmien tarkoitus, saattaa mahdollisimman suuri osa kansasta ns. tukiriippuvaisiksi. Helpommin hallittavaksi?
Vierailija kirjoitti:
En. Olen älykäs.
En usko. Älykäs ihminen ei käytä tässä tilanteessa älyä selittäjänä. Koska äänestämiskäyttäytymiseen liittyy ihan käytännönkin syitä. Älykäs tietää sen.....sinä et, joten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kumpi olisi pahempi. Äärioikeisto vai äärvasemmisto. Molemmat tuhon tie.
Ääriliikkeet eivät pysty luomaan pitkän ajan toimia ratkaisuja, koska niitä ohjaa aina liikaa ideologia ja liian vähän järkiperäinen ajattelu.
Meillä ei ole eduskunnassa ääriliikkeitä. Kukaan ei esim halua luopua sosiaaliturvasta. Vaikka hs + yle kirjoittelis mitä, niin oikeistokonservatiivinen ei ole laitaoikeisto. Se on ihan vaan oikeisto, ja siinä taas ei ole mitään erikoista.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen älykäs.
Olet niitä jotka länkyttää aamusta iltaa vaahtopallot pöksyissä äärioikeisto sitä ja tätä maassa, jossa ei ole edes oikeistoa? Suomessa äärioikeistokortti lävähtää pöytään ennen kuin ehtii sanoa markkinatalous. Ei yllätä. Kun populaatio on näin väkevästi pakkaantunut vasempaan laitaan, luonnollisesti kaikki? nippanappa yli puolenvälin näyttävät olevan ”ääressä”.
Miksi ap ei halua käyttää äärioikeisto sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen älykäs.
Olet niitä jotka länkyttää aamusta iltaa vaahtopallot pöksyissä äärioikeisto sitä ja tätä maassa, jossa ei ole edes oikeistoa? Suomessa äärioikeistokortti lävähtää pöytään ennen kuin ehtii sanoa markkinatalous. Ei yllätä. Kun populaatio on näin väkevästi pakkaantunut vasempaan laitaan, luonnollisesti kaikki? nippanappa yli puolenvälin näyttävät olevan ”ääressä”.
Suomen oikoistolaisin puolue oli Kokomuus. Nykyään ääni voi yhtä hyvin mennä äärivasemmistolle, koska julkisesta sektorista on tullut palkkajohtaja jo 2000-luvun alusta. Tämän takia merkittävä osa Kokoomuksen johtopoliitikoista (ennen poliittista uraa) ja heidän verkostoistaan työllistyy julkisella tai kolmannella sektorilla, jonka olemassaolo perustuu tulonsiirtoihin ja valtion kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen älykäs.
En usko. Älykäs ihminen ei käytä tässä tilanteessa älyä selittäjänä. Koska äänestämiskäyttäytymiseen liittyy ihan käytännönkin syitä. Älykäs tietää sen.....sinä et, joten..
Olen joissakin asioissa vasemmistoliittolainen, joissakin persu, joissakin mitä milloinkin, joskus krapulassa jopa demari. Älykkäänä ihmisenä en äänestä. Kiitos, että hoidatte kansanvallan puolestani.
Jos he haluavat tukea Ukrainaa enemmän, niin kyllä. Tämä on tällä hetkellä tärkein prioriteetti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ehdokkaasta. Nyt olen seurannut yhden entisen ääriokeistolaisen kirjoituksia. Niissä on järkeä. Hän on siirtynyt maltillisempaan puolueeseen, kun ’’potkittiin’’ pois entisestä, mutta eihän tyyppi ole varmaankaan ajatuksissaan siirtynyt yhtään mihinkään.
Rydman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen älykäs.
Eikö sitä älyä voi käyttää työpaikan hankkimiseen eikä turhaan taisteluun monikulttuurisuuden puolesta?
Älyllä näkee, että se ei ole koskaan toiminut yhtään missään. Ei Suomessakaan kaduilla pyöri diverisiteettiä toteuttavia kaveriporukoita, se on aina meitä tai heitä.
Äärioikeistolaiset on työttömiä. Me vihervas ollaan töissä JA yrittäjiä.
Hajoita ja hallitse, eikä kansa tajua mitään. Noh, siinähän kärsivät sitten.
Persuttaako modea jo aamutuimaan?
Siis Kokoomusta? En voisi. Niitä porvarillisimpiä ei kai Suomessa ole.
Miltä tuntuu vastata omiin kommentteihinsa?
Saksa ei ole Suomi. Luojan kiitos.
O/ tottakai