Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted: myyjä mieluummin roikottaa tuotettaan myynnissä vuoden, kuin hyväksyisi tarjouksen

Vierailija
06.09.2026 |

Tein mielestäni oikein sopivan tarjouksen. Kengät, kuluneet ja osin rikkinäiset, mutta myyjä oli luokitellut laadun "erittäin hyväksi". Hintaa 30 €, myyjä kertoi kuvauksessa alkuperäisen hinnan olleen 50 €. Tein tarjouksen 20 €, sillä olivat olleet lähes vuoden myynnissä ja tosiaan rikkinäiset. Myyjä kieltäytyi tarjouksesta, ja edelleen ne kengät ovat myynnissä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ole ilman kenkiä. Tuollaiselle vinkujalle ei kannatakaan myydä. 

Vierailija
2/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen useat tarjoukset hyväksynyt,silti niitä ei haluta ostaa. Ja joskus mä olen hylännyt ja heti miettinyt perään miks mä noin tein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää selailla tuotteita filtterillä Uusi ilman hintalappua, ja esiin tulee niin huonokuntoista tekstiilijätettä, että suoraan siivousliinaksi pitäisi leikellä.

Vierailija
4/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olisin ostanut erään tuotteen ulkomailta Amazonin Marketplacesta kaksinkertaisella hinnalla. Uudistin tarjoukseni vuoden kuluttua, kun tavara oli edelleen myymättä ja myyjä alentanut hintapyyntöä - tarjosin uudestaan kaksinkertaisen hinnan alkuperäiseen hintaan verrattuna, mutta myyjä ei selvästikään halunnut lähettää ulkomaille, vaikka tietysti olisin maksanut postituskulutkin.

Vierailija
5/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tarjouksen 75 eur -> 70 eur, eikä myyjä hyväksynyt sitäkään. Voisi tuon viitosen ottaa takkiinsa siitä ilosta, että saisi sen pitkään myynnissä olleen tuotteensa kaupaksi? No jääkööt 70 eur hänellä sitten välistä.

Vierailija
6/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Vinted ole tarkoitettu vain mustaihoisille. Ainakin tv-mainosten mukaan siltä näyttää. 

Vierailija
7/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn tavaran kaupassa jos myyjän ja ostajan hinta ei kohtaa, niin kauppoja ei tule ja turha on vinkua puolin tai toisin asiasta. Tuote on sinulle 20 arvoinen, myyjälle 30. Jos haluatte kaupat, ehkä molempien pitää tulla vastaan? Jos ette halua tulla vastaan, etsikään toinen kauppakohde, jos siellä kävisi toiveet kohtaisivat.

Vierailija
8/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? En ole niin köyhä että tavaroista pitäisi päästä samantien eroon, sen kun ovat siellä. Kyllä ne aikanaan myy jos myy

Vierailija
9/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olisin ostanut erään tuotteen ulkomailta Amazonin Marketplacesta kaksinkertaisella hinnalla. Uudistin tarjoukseni vuoden kuluttua, kun tavara oli edelleen myymättä ja myyjä alentanut hintapyyntöä - tarjosin uudestaan kaksinkertaisen hinnan alkuperäiseen hintaan verrattuna, mutta myyjä ei selvästikään halunnut lähettää ulkomaille, vaikka tietysti olisin maksanut postituskulutkin.

Myyjä piti sinua huijarina. Itsekään en käy kauppaa ulkomaisten ostajien kanssa. Usein tarjotaan tosi hyvää hintaa ja kun kauppa pitäisi lyödä lukkoon, alkaa tulla ongelmia maksun kanssa jne. On selvää, että taustalla on huijari, joka ei tule maksamaan euroakaan tuotteesta. En minä jaksa enää edes neuvotella heidän kanssaan, ilmoitan aina, että maksu paikan päällä.

Ja uskotteko esimerkiksi siihen, että pyysin henkilöautosta 8 000 eur ja joku paljon halvemman autoveron maasta olisi maksanut 15 000 eur, lisäksi laivauksen. Joku välittäjä olisi hakenut auton. Auto olisi mennyt, rahoja ei olisi tullut.

Vierailija
10/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti saa lukea/kuulla näiden alustojen ongelmista, joko myyjän tai ostajan näkökulmasta, hinnoista, tavaran laadusta ja kunnosta, postitusongelmista ja jopa huijauksista. Miten te jaksatte? Tämä vaan vahvistaa osaltani sitä että en todellakaan aio käyttää näitä palveluita vaan ostan tuotteeni joko uutena tai sitten teen löytöni perinteisiltä kirppiksiltä tms.

Vierailija
11/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedistä on mennyt maku, kun myyjät myyvät käytettyjä tuotteitaan alkuperäishinnoilla. Kuluneita, rikkinäisiä tuotteita?! Toki saavat päättää itse, mutta eikö ärsytä kun mikään ei mene kaupaksi? Siinä on oma hommansa kuvata ja lisätä tuotteet Vintediin.

Vierailija
12/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä piti sinua huijarina. Itsekään en käy kauppaa ulkomaisten ostajien kanssa. Usein tarjotaan tosi hyvää hintaa ja kun kauppa pitäisi lyödä lukkoon, alkaa tulla ongelmia maksun kanssa jne. On selvää, että taustalla on huijari, joka ei tule maksamaan euroakaan tuotteesta. En minä jaksa enää edes neuvotella heidän kanssaan, ilmoitan aina, että maksu paikan päällä.

Ja uskotteko esimerkiksi siihen, että pyysin henkilöautosta 8 000 eur ja joku paljon halvemman autoveron maasta olisi maksanut 15 000 eur, lisäksi laivauksen. Joku välittäjä olisi hakenut auton. Auto olisi mennyt, rahoja ei olisi tullut.

Jatkan vielä, että isän veli on poliisissa ja kertoi miten kuviot menee. Auto olisi ollut tunnin päästä Venäjällä (raja ei ollut silloin kiinni). Ei pidä olla sinisilmäinen myyjänä ja ostajana voit luokittelua huijariksi koska myyjän on vaikea joskus tunnistaa selvää huijaria rehelliseksi ostajaksi.

Vierailija
13/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Sen erotuksen kympin (10e) tuhlaat aivan juuri ihan mihin vaan. 

Mitä kursailet. Taidat olla vaan kitsas ja tylsä tyyppi.

Vierailija
14/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa sinä täällä siitä vingut? Sehän on ihan täysin myyjän asia, mitä hyväksyy ja mitä ei. Se on vaan voi voi.

Vierailija
15/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjänä mietin kahden kuntoluokituksen väliltä, laitan mielummin sen alhaisemman. Kirjoitan sitten miksi niin. Mutta kyllähän tuolla myydään esim selkeästi vaurioitunutta kirjaa kuin uudenveroista, vaikka kuvat kertoo ihan muuta. 

Vierailija
16/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,

Sen erotuksen kympin (10e) tuhlaat aivan juuri ihan mihin vaan. 

Mitä kursailet. Taidat olla vaan kitsas ja tylsä tyyppi.

Ap:n ehdottama 20 euroa on todella höveliäs tarjous rikkinäisistä kengistä, jotka ovat kaupassa maksaneet ehjinä 50 euroa.

Vierailija
17/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan maksaa rikkinäisistä kengistä 20e? 

Vierailija
18/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolassa kuluneet haisevat lenkkarit on aina merkitty ”uudenveroinen”

Vierailija
19/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolassa kuluneet haisevat lenkkarit on aina merkitty ”uudenveroinen”

Onko sillä väliä missä maassa ne ovat kuluneet?

Vierailija
20/29 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan maksaa rikkinäisistä kengistä 20e? 

Oli tulossa kysymään samaa. Ja siis kengistä jotka on uutena maksaneet 50e?? Eli ei edes mitkään arvokkaat kengät jotka voisi käyttää suutarilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme