Onko tällaisia miehiä vapailla markkinoilla runsasti, vai onko heitä vaikea löytää?
Ikä 40-50
Liikunnallinen, pitää huolta itsestään (ei tarvitse olla urheilija)
OIKEASTI alkon kohtuukäyttäjä, eli paria "saunakaljaa" ei kitata joka ilta
Vakaa talous ja työpaikka, tai vähintään toimii aktiivisesti päästäkseen tähän tilanteeseen
Fiksu ja keskustelutaitoinen, osaa puhua muustakin kuin autoista ja muista vempeleistä
Kiinnistunut kulttuurista kuten taiteesta tai kirjallisuudesta
Ei uusioperhekuvioita, eli lapset muuttaneet kotoa
Ei persu tms
...koska alkaa tuntumaan, että ainakin täällä Tampereen seuduila kun tällaisen miehen tapaa, on hän aina varattu :/
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on kuvatun kaltainen, on hän usein varattu ihan siitä syystä, että pitkä ja toimiva parisuhde hyvän kumppanin kanssa ohjaa elämänvalintoja tuohon suuntaan. Eli kun rinnalla on välittävä ihminen, on motivoituneempi pitämään itsestään huolta, keskustelutaidot harjaantuvat päivittäin, talousasioissa on myös rinnalla joku jonka kanssa niitä pohtia yhdessä ja tehdä fiksuja valintoja ja kasvattaa varallisuutta, on ehkä työnjaon takia enemmän mahdollisuutta panostaa uraan jne. Eli tuollainen mies on ainakin osittain myös parisuhteet ”tuotos”, ja sama pätee tietysti myös naisiin. Toki hyvään parisuhteeseen päätymisen taustalla on tiettyjä ominaisuuksia, kuten vakaa tunne-elämä ja kyky sitoutua ja kiintyä, sekä elämänhallinta suhteellisen kunnossa. Parisuhde kuitenkin sitten lähtee vahvistamaan sitä mikä on hyvää, ja suojaa monilta riskeiltä. Eli neuvoni on, kannattaa napata nuorena ne yksilöt, joilla on edellytykset kehittyä kuvatunlaiseksi unelmien mieheksi, ja tehdä matkaa yhdessä.
Ja sinulla oli aikakone annettavissa käyttöön? - Totta kai nuorempana jotkut onnekkaat onnistuvat löytämään saamaan sen "oikean", jonka kanssa jakaa ja kokea elmänsä yhdessä. Toisaalta väitän, että yhtä hyvin, ainakin osa meistä miehistä (, kuten myös naisista) kypsyy ja varttuu paremmin jos emme koe ulkosita painettta pariutua ja tai pidä itseämme huonona vain siksi, että meillä ei ole parisuhdetta, vaan kyekenemme keskitymme tai yritämme keskittyä niihin asioihin, joista olemme eniten kiinnostuneita. Toki se voi olla jollakin jo nuorena se, että saisi mahdollsiuuden elää ja olla parisuhteessa, mitöä se sitten ikinä tarkoittaakin. Mutta yhtä hyvin se voi olla kiinnostusta seikkailla ympäri maailmaa, halu opiskella tai vaikka urheilla. - Ei meidän kaikkien haave ja tavoite ole, eikä ole ole ollut ensi-sijaisesti se, että löytäsimme rinnallemme kumppanin. Vaan meillä on ollut enempi uskoa siihen, että kyllä "se" oikea ja osuu ja tulee kohdalle, jos niin on tarkoitettu ja jollei, niin sitten jatkaa ja elää sinkkuna. (-Tietysti sanosin toisin, jos elämäni suurin haave olsi ollut löytää kumppani ja vaikka saada hänen kanssaan useampi lapsi).
Ikisinkku mies 40+
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on kuvatun kaltainen, on hän usein varattu ihan siitä syystä, että pitkä ja toimiva parisuhde hyvän kumppanin kanssa ohjaa elämänvalintoja tuohon suuntaan. Eli kun rinnalla on välittävä ihminen, on motivoituneempi pitämään itsestään huolta, keskustelutaidot harjaantuvat päivittäin, talousasioissa on myös rinnalla joku jonka kanssa niitä pohtia yhdessä ja tehdä fiksuja valintoja ja kasvattaa varallisuutta, on ehkä työnjaon takia enemmän mahdollisuutta panostaa uraan jne. Eli tuollainen mies on ainakin osittain myös parisuhteet ”tuotos”, ja sama pätee tietysti myös naisiin. Toki hyvään parisuhteeseen päätymisen taustalla on tiettyjä ominaisuuksia, kuten vakaa tunne-elämä ja kyky sitoutua ja kiintyä, sekä elämänhallinta suhteellisen kunnossa. Parisuhde kuitenkin sitten lähtee vahvistamaan sitä mikä on hyvää, ja suojaa monilta riskeiltä. Eli neuvoni on, kannattaa napata nuorena ne yksilöt, joilla on edellytykset kehittyä kuvatunlaiseksi unelmien mieheksi, ja tehdä matkaa yhdessä.
Silloin kun itse on miehen vaikutuspiirissä, mies yleensä ohjaa naista esim. kuntoilemaan. Tämä taas herättää kiinnostusta muissa miehissä. Joskus kun tajusin tämän ilmiön tulin siihen lopputulokseen, että en halua olla miesten välisen rakkauden kortonki - väline kahden miehen välissä. Nykyään en anna miesten enää vaikuttaa tekemisiini ja kiinnostuksiini. Jos miehet haluavat urheilla niin urheilkoot keskenään, jos haluavat sotkea ruumiineritteitään niin minä en toimi siinä välissä. Jopa lapseni isälle ja omalle isälleni sanon, että menkää keskenänne naimisiin, sen sijaan että kohdistatte minuun sairaita himojanne ja perversioitanne.
Niin ja minä en raahaa miestä taidemuseoon, kahvilaan, tai minnekään minne mies ei hakeudu oma-aloitteisesti. Mies olkoon mies ja minä olen minä.
Ja tällä periaatteella tapasin oman mieheni puhtaasti omissa kiinnostuksissani. Kukaan ei leiponut minusta mitään kenenkään väliin, enkä minä leiponut jostain juntista kulturellia ja sivistynyttä, rauhallista ja hyvää aviomiestä. Ihminen ohjautuu kyllä ihan luonnostaankin, ei tätä tarvitse raahata ja painostaa. Sitä paitsi oma kulttuurielämyksen arvo laskee, jos sitä sotkee joku juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun itse on miehen vaikutuspiirissä, mies yleensä ohjaa naista esim. kuntoilemaan. Tämä taas herättää kiinnostusta muissa miehissä. Joskus kun tajusin tämän ilmiön tulin siihen lopputulokseen, että en halua olla miesten välisen rakkauden kortonki - väline kahden miehen välissä. Nykyään en anna miesten enää vaikuttaa tekemisiini ja kiinnostuksiini. Jos miehet haluavat urheilla niin urheilkoot keskenään, jos haluavat sotkea ruumiineritteitään niin minä en toimi siinä välissä. Jopa lapseni isälle ja omalle isälleni sanon, että menkää keskenänne naimisiin, sen sijaan että kohdistatte minuun sairaita himojanne ja perversioitanne.
Niin ja minä en raahaa miestä taidemuseoon, kahvilaan, tai minnekään minne mies ei hakeudu oma-aloitteisesti. Mies olkoon mies ja minä olen minä.
Ja tällä periaatteella tapasin oman mieheni puhtaasti omissa kiinnostuksissani. Kukaan ei leiponut minusta mitään kenenkään väliin, enkä minä leiponut jostain juntista kulturellia ja sivistynyttä, rauhallista ja hyvää aviomiestä. Ihminen ohjautuu kyllä ihan luonnostaankin, ei tätä tarvitse raahata ja painostaa. Sitä paitsi oma kulttuurielämyksen arvo laskee, jos sitä sotkee joku juntti.
Ohis. Kommenttisi toi jostain syystä mieleeni väitteen siitä kuinka miesten (erityisesti nuorten miesten) elämänlaatua ja tulevaisuuden kannalta saattaa olla ratkaisevaa, se, että onnistuvat löytämään heitä enemmän ja vähemmän ohjailevan kumppanin (yleensä naisen).Tällaisella naisella ("tyttöystävällä") on usein myönteistä vaikutusta. Kun taas naisten, ertyisesti nuorten naisten elämänlaadun ja tulevaiduuden kannalta saattaa olla heikentävä vaikutus sille, että heillä on heitä ohjaileva mies/ poikaystävä.
Totta kai edellinen oli kärjitys, mutta tulipahan vain mieleeni. Vahiko, että en nyt muista mistä tämän väitteen luin.
Ikisinkku mies 40+
Osun kuvaukseen. Mutta ulkonäön puolesta olenkeskivertoa lyhyempi enkä mitenkään erityisen komea. Ja "miestaitoja" ei juuri ole, eli kodin rempat saa tehdä ammattilainen. Lisäksi en ole metsästäjä, joten naisen pitää myös olla aloitteellinen tai muuten ei tapahdu mitään.
Omien kokemusteni perusteella aika monella naisella on mies jolta löytyy pituutta, raameja, miestaitoja ja jämeryyttä - mutta ei muita listattuja ominaisuuksia. Selkeästi eri elämänvaiheissa painotetaan erilaisia ominaisuuksia.
Kun ollaan tutustuttu esimerkiksi harrastuksen kautta, minun kanssani ollaan kyllä haluttu viettää aikaa, ja välillä saa jo miettiä kuinka paljon tämä meni flirtin tai jopa lähentelyn puolelle. Veikkaan, että olen sellainen turvallinen mies jolta saa jotain mitä ei saa kotona ilman vaaraa, että tilanne etenisi avioliiton rikkomiseksi.
Sitten taas kun mietitään sinkkunaisia, tilanne vaikuttaa minusta samalta kuin naisten näkökulmasta. Ainoat jotka haluaisivat parisuhdetta, omaavat selkeästi tarpeita. Kuten sosioekonomisia sellaisia. Minulle lähtökohtaisesti sopivat kiinnostavat naiset ovat yksin ellei kookkaampaa ja näyttävämpää urosta oikeilla spekseillä löydy.
Eli kysyntää on teoriassa, mutta ei käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Ja vastineeksi saa tatuoidun nenärengassonnin jolla on tullut 50kg vahingot lisää, mutta ihan just alkaa projekti.
Kyllä mä sain älykkään, mukavan, kauniin ja hyvin toimeentulevan naisen. Sulla lienee huonompia kokemuksia sitten.
Miksi pyrit löytämään tätä kaikkea miehestä. Etkö voi tehdä noita asioita muiden kanssa?