Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa asua usean tunnin päässä aikuisista lapsista

Vierailija
05.09.2026 |

Kun lapset muuttivat omilleen, meiltä oli matkaa toisen luo 150km ja toisen luo 200 km. Lähempänä asuva muutti, ja nyt hänen luokseen on 300km. Eli ajamalla toisen luokse menee melkein 2,5 tuntia ja toisen luo yli 3 tuntia.

Ja harmittaa tosi paljon, ettei voi tuosta vaan poiketa heillä, tai he meillä. Vaatii vapaapäivän ja mielellään kaksikin. 

No, asiallehan ei oikein mitään voi, koska vaikka muuttaisimme lähemmäs, he voivat muuttaa työn tai opintojen perässä 😀 

Välimme ovat läheiset ja viestitellään tai soitellaan melkein viikoittain, napanuorakin on katkennut ja saavat elää omaa elämäänsä, mutta silti harmittaa. Olisi niin mukavaa, heidänkin mielestään, kun voisivat vaan poiketa kahvilla, tulla mukaan sienimetsään jne. Onko joku samassa tilanteessa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

700 km välimatkaa. Junakin on keksitty. 

Hassua kuvitella kaikkien asuvan junaradan varrella.

Vierailija
22/22 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa iäkkäät tarvitsevat yhä enemmän jälkeläistensä apua, kun vanhustenhoivassa kriiseillään. Kannattaisi siis asua lähempänä. En tiedä,onnistuuko siinä itsekään. Siis että lapseni on lähellä, kun olen vanhus.

Sen verran olen itse ja kaverini ovat kokeneet, että vanhushoivaan joutuu omaiset jatkuvasti puuttumaan, jos haluaa, että oma läheinen vanhus hoidetaan kunnolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla