Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkäs isäpuoli pyytää kaupasta keksejä,limsaa ja tupakkaa. Olenko äm mä jos alan 80vuotiaalle saarnata

Vierailija
05.09.2026 |

Siitä että pitäisi syödä muutakin kuin keksejä ja lopettaa tupakointi.

Veljeni mielestä olen. Veli siis asuu toisessa kaupungissa ja mä hoidan kauppaostokset.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa!

Osta papalle, mitä haluaa, paitsi viina ei ole hyväksi. Ihana, jos nauttii loppuelämän.

Vanhusten parissa työskentelevä sh

Vierailija
42/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ruokanatsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tee huoli-ilmoitus. 

Juu, itsestäsi. Kontrollin tarpeesi menee sairauden puolelle. Voisi olla hyväkin tehdä ja pyytää ohjausta oman alueen mt-palveluiden piiriin. 

Vierailija
44/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie keksejä, limsaa, tupakkaa ja jotain valmisruokaa, josta saa edes vähän proteiinia ja muuta tarvitsemaansa.

Vierailija
45/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä he!vettä! Olen 79 v ja jos nyt alkaisin pyydellä lapsiani tuomaan kaupasta minulle moskaa, niin tavoin todella, että he olisivat tehdä oikeat johtopäätökset, eivätkä alkaisi hyssytellä, että saat sinä syödä, mitä haluat tuossa iässä. Täytyypä vielä varmistaa asia lasten ja lastenlasten kanssa, vaikka he ovatkin järki-ihmisiä. 

Samaa minäkin, sinua hiukan vanhempa, ihmettelin. Toivon, että läheiseni ajattelisivat minun parastani. Olenkin sanonut heille, että vanhuus voi viedä minulta ymmärtämisen tajun, mutta kuunnelkaa minuakin nyt ja muistakaa tämä.

Vierailija
46/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä joten pidät turpasi kiinni ja viet mitä pyydetään. Se on jo 80 vuotias. Anna sen vihdoin nauttia elämästä ja lopeta se jatkuva hallinta ja kontrolli!!!

Vierailija
47/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhukset ovat syöneet nuoruuden köyhästi, niin nyt voi nauttia.

Mulla oli yks noin 90v vanhusasiakas, jonka poika toi hänelle kerran viikossa 4kpl mäkin euron hamppareita. Pari niistä laitettiin aina jääkaappiin. Yhdessä pojan kanssa katsoivat tv ja söivät hampparia. Kannustin siihen.

Olin hänen luonaan kuolinhetkellä. Ihana, että nautti viimeisistä vuosistaan.

Sh

Vierailija
48/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä joten pidät turpasi kiinni ja viet mitä pyydetään. Se on jo 80 vuotias. Anna sen vihdoin nauttia elämästä ja lopeta se jatkuva hallinta ja kontrolli!!!

"Vihdoin nauttia" höpölöpö. Nautinnot on nautittu tuossa iässä. On viimein aika syödä terveellisesti.  Tupakka on myrkkyä vanhuksellekin. Ehkä 1 savuke päivässä.

Terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Paljon proteiinia ja vitamiineja sisältävää.  

Vierailija
49/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään ole merkitystä iällä ja sillä ettämonko isä, isäpuoli, puoliso vai lapsi niin naisilla on joku pakottava tarve hallita ja rajoittaa miespuolisten elämää. Herää vain kysymys miksi naiset ahdistuvat hallinnasta ja rajoittamisesta jos se kohdistuu itseen kun ihan kaikki naiset noita harrastaa miehiä kohtaan?

Vierailija
50/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yks noin 90v vanhusasiakas, jonka poika toi hänelle kerran viikossa 4kpl mäkin euron hamppareita. Pari niistä laitettiin aina jääkaappiin. Yhdessä pojan kanssa katsoivat tv ja söivät hampparia. Kannustin siihen.

Sh

Et ole oikeasti sairaanhoitaja!

Tv. Lääkäri

Vierailija
51/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sh

Olivatko nuo 4 hampparia vanhuksen ainoa ruoka viikon aikana? 

Vierailija
52/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Eutanasia siis jo toimii Suomessa. 

Vierailija
53/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä he!vettä! Olen 79 v ja jos nyt alkaisin pyydellä lapsiani tuomaan kaupasta minulle moskaa, niin tavoin todella, että he olisivat tehdä oikeat johtopäätökset, eivätkä alkaisi hyssytellä, että saat sinä syödä, mitä haluat tuossa iässä. Täytyypä vielä varmistaa asia lasten ja lastenlasten kanssa, vaikka he ovatkin järki-ihmisiä. 

Samaa minäkin, sinua hiukan vanhempa, ihmettelin. Toivon, että läheiseni ajattelisivat minun parastani. Olenkin sanonut heille, että vanhuus voi viedä minulta ymmärtämisen tajun, mutta kuunnelkaa minuakin nyt ja muistakaa tämä.

Itse sanonut ja KIRJANNUT samaa. Eli kärjistetysti jos haluan riipaista jurrin ja pyydän pullon kossua, haluan että se minulle tuodaan siinä missä pyytämäni porkkananki. Jos haluan alkaa uudelleen tupakoimaan vanhoilla päivilläni (olen lopettanut vuosia sitten) niin sitä ei tule rajoitta. Ruokailuihini, ruoan kostumukseen ja sisältöön kenelläkään ei ole mitään oikeutta puuttu, tämäkin on hoitotahtoon kirjattu. Ravinto menee minun makuni mukaan, ei kenenkään muun. Jos valitsen kasi kymppisenä aamiaseksi röökin, päivälliseksi pussin sipsejä ja illalla kietaisen pullon kossua, niin sit se on niin. Omassa kodissani tulen siis syömään mitä lystän ja juomaan mitä lystän ja tästä läheiset ovat kanssani 100% samaa mieltä ja heillä ihan samat lähtökohdat kirjattu omiin hoitotahtoihinsa. 

Vierailija
54/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh

Ei tietenkään! Söi hyvin kaikki palvelutalon säännölliset ateriat eli 5krt/pv!

Vierailija
55/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanonut ja KIRJANNUT samaa. Eli kärjistetysti jos haluan riipaista jurrin ja pyydän pullon kossua, haluan että se minulle tuodaan siinä missä pyytämäni porkkananki. Jos haluan alkaa uudelleen tupakoimaan vanhoilla päivilläni (olen lopettanut vuosia sitten) niin sitä ei tule rajoitta. Ruokailuihini, ruoan kostumukseen ja sisältöön kenelläkään ei ole mitään oikeutta puuttu, tämäkin on hoitotahtoon kirjattu. Ravinto menee minun makuni mukaan, ei kenenkään muun. Jos valitsen kasi kymppisenä aamiaseksi röökin, päivälliseksi pussin sipsejä ja illalla kietaisen pullon kossua, niin sit se on niin. Omassa kodissani tulen siis syömään mitä lystän ja juomaan mitä lystän ja tästä läheiset ovat kanssani 100% samaa mieltä ja heillä ihan samat lähtökohdat kirjattu omiin hoitotahtoihinsa. 

Voivoi. Sulta mitään enää kysytä, kun ole vanhus. Syöt mitä saat. Kukaan hoitaja ei ehdi lukemaan toiveitasi.

Terv. Vanhuslääkäri. Sos.huollosta

Vierailija
56/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh

Et ole oikeasti sairaanhoitaja!

Tv. Lääkäri

Olenpas! Vm -96.

Sh

Vierailija
57/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä haluat hänen tekevän viimeiset vuotensa? Istuvan porkkana kädessä keittiön ikkunan edessä ja vahtaavan ikkunasta ulos? Kerryttävän tupakka- ja herkkurahat tilille, jotta olisi siten perikunnalle enemmän? 

Tämä on vähän sama, kun hain mummulleni (95 v) apteekista reseptillä olevat unilääkkeet. Farmaseutti päätti sitten päteä ohi lääkärin, että tämä on huono juttu, kun näihin voi tulla riippuvuus. Sanoin, että et ole tosissasi oikeasti. Mitä hiton väliä sillä on, käyttääkö vanhus unilääkkeitä putkeen muutaman loppuvuotensa. Mutta sillä on tosiaan väliä, että jos se loppuelämä on vielä ihan paskaa kun ei nuku.

Nyt vähän jotain rotia näihin kyttäämisiin.

Vierailija
58/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh

Ei tietenkään! Söi hyvin kaikki palvelutalon säännölliset ateriat eli 5krt/pv!

Olet siis äm mä 😁

Vierailija
59/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Eutanasia siis jo toimii Suomessa. 

On toiminut jo pitkään vanhuspuolella. 

Vierailija
60/75 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä haluat hänen tekevän viimeiset vuotensa? Istuvan porkkana kädessä keittiön ikkunan edessä ja vahtaavan ikkunasta ulos? Kerryttävän tupakka- ja herkkurahat tilille, jotta olisi siten perikunnalle enemmän? 

Tämä on vähän sama, kun hain mummulleni (95 v) apteekista reseptillä olevat unilääkkeet. Farmaseutti päätti sitten päteä ohi lääkärin, että tämä on huono juttu, kun näihin voi tulla riippuvuus. Sanoin, että et ole tosissasi oikeasti. Mitä hiton väliä sillä on, käyttääkö vanhus unilääkkeitä putkeen muutaman loppuvuotensa. Mutta sillä on tosiaan väliä, että jos se loppuelämä on vielä ihan paskaa kun ei nuku.

Nyt vähän jotain rotia näihin kyttäämisiin.

No, nukkuu todennäköisesti vain huonommin pitkäaikaisen unilääkkeen käytön johdosta. Riski lonkanmurtumiin yms kasvaa, kun nousee tokkuraisena vessassa käymään. Toki jos pitkäaikaisen käytön jälkeen alkaa vieroittamaan, seuraa siitäkin epämukavuutta ja ainakin lyhytaikaista unihäiriötä. Elämä on täynnä valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme