Siis miksi kukaan ostaisi nyt kaupasta omenoita, kun kaikki omenapuut pursuaa ilmaisia hedelmiä?
Katsoin kaupassa naureskellen jotain 2,5€/kg omenoita. Melko imbesilli saisi olla että noita ostaisi, kun omenoita pursuaa tuolla ulkona joka paikassa lähes riesaksi asti.
Kommentit (54)
Meidänkin kadulla laskin kadun varrelta kuuden portin edestä laatikon jossa oli omenoita ja lappu, että saa ottaa. Että kyllä noita omenoita piisaa ilmaiseksi paljon!
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko tuoda mulle kotimaisia omenoita , Helsinki. kaupassa on 5e/kg.
Kuvitteletko minun poimivan omenat ja kuskaavan ne sinun kotiisi? Paljonko maksat?
Omena ei kasva koko suomessa mutta tätäkään ei HELLsinkiloinen tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin täällä pientaloalueella Helsingissä on useamman talon edustalla laatikoita tai kasseja omenoita ja lappu, että saa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole yhtään omenapuuta, joten en saa ilmaisia omenoitakaan.
Just eilen hain joutomaalla olevasta omenapuusta ison säkillisen omenoita. Nekin oli vain alimmilta oksilta isoimmat omenat.
Ja niitä joutomaitahan onkin kaikkialla tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso on niin vetelää, ettei niistä ole edes omenavarkaisiin.
Ei nuoriso mitään omenoita halua, ne juo NOCCOA
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso on niin vetelää, ettei niistä ole edes omenavarkaisiin.
Mulla aikoinaan oli koulumatkan varrella yhdessä pihassa valtavia omenapuita joiden oksat tunkivat ihan pyörätin puolelle. Siitä oli ohi pyöräillessä aina helppo napata omena tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just eilen hain joutomaalla olevasta omenapuusta ison säkillisen omenoita. Nekin oli vain alimmilta oksilta isoimmat omenat.
Toivottavasti otit vielä lapsesikin mukaan, että oppivat hyvin, että on ok käydä toisten omistamilla joutomailla kyselemättä lupia.
Kukapa villiomenoita suuhunsa laittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin "joutomaa" on jonkun omistama. Saattaa minunkin piha maalla näyttää ison osan ajasta autiolta, mutta miun marjapuskat ja omenapuut siellä on.
On toki jonkun omistama, mutta vuosikausiin kukaan ei ole sillä tontilla käynyt, eikä todellakaan ole kerännyt omenoita. Olen syksyisin siitä hakenut sen mitä omien puiden lisäksi olen tarvinnut. Sinne ne loput aina tippuu maahan pakkasten tullessa, pitkän heinikon sekaan.
Luin kerran dekkarin, jossa murhaaja ruiskutti omenapuun omenoihin jotain myrkkyä ja sitten vain odotti, kuka kuolee. Ensin meni muutama vuosi, että myrkkyomenat eivät päätyneet kenellekään, mutta kolmantena vuonna kuoli naapurin 12v lapsi.
Tuo kirja aiheutti sen, että suhtaudun kaikkiin autiotalojen antimiin skeptisesti.
Vierailija kirjoitti:
Koska ainakin meidän pihapuun omenat maistuu niin pahalta, että ei niitä viitsi syödä.
Miksi et istuta jotain muuta lajiketta pihaasi? Kuka käskee kasvattaa väkisin ja syöttää jyrsijöille pahan makuisia omenoita
Tai sitten et osaa katsoa koska ne ovat oikeasti kypsiä. Raakana kaikki omenat on pahoja
Vierailija kirjoitti:
Koska ainakin meidän pihapuun omenat maistuu niin pahalta, että ei niitä viitsi syödä.
Kuulostaa aika hölmöltä kasvattaa pihallaan pahanmakuisia omenoita, kun hyvänkin makuisia olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin täällä pientaloalueella Helsingissä on useamman talon edustalla laatikoita tai kasseja omenoita ja lappu, että saa ottaa.
On niitä muissakin kaupungeissa.
Polkupyöräretki omakotialueelle tsekkaamaan, että onko siellä omenoita portin pieleen nostettu otettaviksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään joutomaalla kasvavaa omenapuuta. Ei niitä täällä pohjoisessa paljon ole. JoillIain on, mutta en tiedä ketään, jonka puusta voisi käydä poimimassa.
Tässäpä taas oiva esimerkki siitä, miten maassamme asuu 2 kerroksen väkeä. Toiset asuvat omissa taloissaan, monilla piha pursuaa marjapersaita, omenapuita, jopa päärynöitä, luumuja kirsikkaa. Mahdollisuus pitää peruna ja kasvimaata. Ehkäpä vielä marja ja sienimetsää sopivasti vieressä, kun kerrostalolähiöiden ulkopuolellahan nuo ok-alueet yleensä ovat. Lisäksi saattaa olla kesämökki, jonka ympäristössä voi marjastaa.
Toinen osa porukasta asuu kerrostaloissa, ihmettelee mistä puhe valtavasta omenasadosta juontuu, kuinka omenoita viedään jo kaatopaikoillekin. Käy ruokajonossa hakemassa jauhoja, makaronia ja vanhentuneita leipiä ja eines"liha"pullia. Ei ole mökkiä, eikä autoa millä etsiä marja-apajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muissakin kaupungeissa.
No, tuo kirjoittaja valitti, että nimenomaan Helsingissä kotimaiset omenat maksaisivat 5€ per kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin "joutomaa" on jonkun omistama. Saattaa minunkin piha maalla näyttää ison osan ajasta autiolta, mutta miun marjapuskat ja omenapuut siellä on.
Onhan noita omenapuita tuolla ojanpenkat ym. täynnä. Ei niitä omenoita sieltä kukaan kerää, ellet itse ohiajaessa pysähdy ja nouki.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä taas oiva esimerkki siitä, miten maassamme asuu 2 kerroksen väkeä. Toiset asuvat omissa taloissaan, monilla piha pursuaa marjapersaita, omenapuita, jopa päärynöitä, luumuja kirsikkaa. Mahdollisuus pitää peruna ja kasvimaata. Ehkäpä vielä marja ja sienimetsää sopivasti vieressä, kun kerrostalolähiöiden ulkopuolellahan nuo ok-alueet yleensä ovat. Lisäksi saattaa olla kesämökki, jonka ympäristössä voi marjastaa.
Toinen osa porukasta asuu kerrostaloissa, ihmettelee mistä puhe valtavasta omenasadosta juontuu, kuinka omenoita viedään jo kaatopaikoillekin. Käy ruokajonossa hakemassa jauhoja, makaronia ja vanhentuneita leipiä ja eines"liha"pullia. Ei ole mökkiä, eikä autoa millä etsiä marja-apajia.
Mikä estää sitä kerrostalolähiössä asuvaa menemästä lähimpään metsään keräämään marjoja? Siis laiskuudern lisäksi.
No urpo miksi ostat ruokaa kun kaikki luonto pursuaa ruokaa ja tuottajat ei saa senttijäkään urpo urpo .Sen sijaan miksi ostat ulkomaan sontaa urpo siinä olisi järkevämpi kysymys urpo.