Siis miksi kukaan ostaisi nyt kaupasta omenoita, kun kaikki omenapuut pursuaa ilmaisia hedelmiä?
Katsoin kaupassa naureskellen jotain 2,5€/kg omenoita. Melko imbesilli saisi olla että noita ostaisi, kun omenoita pursuaa tuolla ulkona joka paikassa lähes riesaksi asti.
Kommentit (54)
Työttömät ostaa kun ei ole aikaa poimia puusta.
Koska ainakin meidän pihapuun omenat maistuu niin pahalta, että ei niitä viitsi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole yhtään omenapuuta, joten en saa ilmaisia omenoitakaan.
Just eilen hain joutomaalla olevasta omenapuusta ison säkillisen omenoita. Nekin oli vain alimmilta oksilta isoimmat omenat.
Samaa selitin naapurille kun kävin hänen valkeat kuulaansa poimimassa. Jostain syystä oli oudon hermostunut.
Ne ulkomaalaiset on parempia. Aitoja omenoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just eilen hain joutomaalla olevasta omenapuusta ison säkillisen omenoita. Nekin oli vain alimmilta oksilta isoimmat omenat.
Eipä ole mitään joutomaaomenapuita tässä lähistöllä. Tai ainakaan en tiedä sellaisista, joten en ala kuluttamaan aikaa ja bensaa etsimällä sellaista, kun kotimaisia omenoita saa satokautena halvalla kaupasta.
Onneksi tienaan reilusti yli suomalaisten keskipalkkojen, niin ei tarvitse ilmaisia omenoita metsästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin "joutomaa" on jonkun omistama. Saattaa minunkin piha maalla näyttää ison osan ajasta autiolta, mutta miun marjapuskat ja omenapuut siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistyit omenavarkauteen- tai vähintään näpistykseen.
Vierailija kirjoitti:
Porukka työntää noita kompostiin kuutiokaupalla. Naapurilta saat varmasti niin paljon kuin haluat, säästyy heiltä keräämisen vaiva.
No, kaikilla ei niitä Satu olemaan, eikä niitä saa varastaa muilta, jos ei ole annettu lupaa. Ja on olemassa ihmisiä, jotka ovat niille allergisia. Jos et sitä jo tiiö. Mä ostan AINA vain kaupasta omenat, kun ne sun mielestäs ilmaiset omput o nii pjaskan makuisia, ihan oksennukselle maistuu. Kaupan on miljoooooooonaaaaaaaaaaaa kertooooooo parempia. Ettäs tiiöt.
Lidlissä oli just omenat 0,89/ kg. Oli hyviä, isoja ja punaisia. Taisi olla puolalaisia.
Meidän kerrostalokodin pihalla ei ole omenapuita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin "joutomaa" on jonkun omistama. Saattaa minunkin piha maalla näyttää ison osan ajasta autiolta, mutta miun marjapuskat ja omenapuut siellä on.
On toki jonkun omistama, mutta vuosikausiin kukaan ei ole sillä tontilla käynyt, eikä todellakaan ole kerännyt omenoita. Olen syksyisin siitä hakenut sen mitä omien puiden lisäksi olen tarvinnut. Sinne ne loput aina tippuu maahan pakkasten tullessa, pitkän heinikon sekaan.
Vierailija kirjoitti:
No, kaikilla ei niitä Satu olemaan, eikä niitä saa varastaa muilta, jos ei ole annettu lupaa. Ja on olemassa ihmisiä, jotka ovat niille allergisia. Jos et sitä jo tiiö. Mä ostan AINA vain kaupasta omenat, kun ne sun mielestäs ilmaiset omput o nii pjaskan makuisia, ihan oksennukselle maistuu. Kaupan on miljoooooooonaaaaaaaaaaaa kertooooooo parempia. Ettäs tiiöt.
Miten ne omenat muuttuu erilaisiksi siinä kun ne siirretään kaupan hyllylle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka työntää noita kompostiin kuutiokaupalla. Naapurilta saat varmasti niin paljon kuin haluat, säästyy heiltä keräämisen vaiva.
Joo, meillä on kunnan yhteiskäyttöiset biojäteastiat täynnä omenoita tähän aikaan vuodesta.
Voisitteko tuoda mulle kotimaisia omenoita , Helsinki. kaupassa on 5e/kg.
Facebookissa joku myy oman pihan omenoita 10e ämpärilinen, ämpäri ei kuulu hintaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoite?
Kaverin puolesta jne...
Vierailija kirjoitti:
Ne ulkomaalaiset on parempia. Aitoja omenoita.
Hyi, säilöntäainesontaa.
Nykynuoriso on niin vetelää, ettei niistä ole edes omenavarkaisiin.