Miksi et menisi vanhempasi hautajaisiin?
En ymmärrä, kuinka kylmä ihminen voi olla, jos ei edes vanhempansa hautajaisiin mene.
Kommentit (47)
En ole ollut vanhempieni tai sukuni kanssa tekemisissä vuosikausiin, joten en ole hautajaisiinkaan menossa. Ehkä vanhempien kannattaisi elossa ollessaan miettiä omaa käytöstään, jos haluavat lapsensa omiin hautajaisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Voisin kuvitella tilanteen, jossa hautajaiset olisivat jossain kaukana ja pitäisi yöpyä hotellissa, mutta omaisella ei yksinkertaisesti olisi rahaa matkakuluihin ja hotelliyöhön.
Jos näin on, niin toivottavasti hän kertoo tilanteesta muille. Ihan varmasti joku sukulainen haluaa hänet majoittaa tai maksaa yöpymisen ja muita kuluja.
Edellyttää, että jollain sukulaisella on sekä varaa että myös halua maksaa toisen ihmisen matkakulut ja hotelliyöpyminen.
Mun vanhempien toive onneksi oli, että siunaustilaisuus täällä pääkaupunkiseudulla ja hautaanlasku sitten sukuhautaan Keski-Suomessa. Itseasiassa tänään on isän siunaustilaisuus ja huomenna hautaanlasku. Menen siunaustilaisuuteen, mutta en hautaanlaskuun. Kyse ei mun kohdallani ole rahasta vaan siitä, että mulla menisi pelkästään matkoihin 9 tuntia aikaa ja lisäksi joutuisin istuskelemaan 2 tuntia kirkon portailla odottelemassa tilaisuuden alkua. Mun tuurilla sataisi kaatamalla. Ko paikkakunnalla ei ole mitään kahvilaa tai muutakaan paikkaa, missä voisi odotella. Asemarakennuskin on suljettu eli ei ole mitään odotustilaakaan. Myöskään sukulaisia ei siellä enää asu.
Voiko typerämpää ajan ja rahan hukkaa olla kuin hautajaiset. Kymmenet ihmiset joutuvat tuhlaamaan päivän elämästään typerään naama mutrussa patsasteluun jossakin kirkossa jne. Mua rupee vaan vtuttamaan kun joku sukulainen kuolee ja tietää että kohta pääsee taas tuhlaamaan aikaansa, tai enhän mä niihin enää mene mutta kuitenkin. Miksi tuollaista typerää rituaalia pitää järjestää, jokainen muistelkoon vainajaa milloin ja kuten haluaa ihan itsekseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sitten kyse vanhemmasta tai ihan tahansa kenestä muusta, niin jos ei ollut muutenkaan tekemisissä, niin on kornia mennä hautajaisiin vain tavan vuoksi.
Joku muu kuin sinä siis järjestää vanhempasi hautajaiset. Kätevää nakittaa velvollisuudet toisille. Perintö sinullekin varmasti kelpaa.
No minä olen ollut molempien vanhempieni kanssa tekemissä ja jo toisen hautajaisissa. Vainajalta jäi alkoholistina vain tuulen huuhtoma perse ja hautajaisetkin maksettiin puolison varoista. Eli perintöä ei jäänyt. Silti minun ei ole vaikea kuvitella, että joku ei järjestä eikä mene vanhempansa hautajaisiin. Täytyy olla todella teennäinen ihminen tai pumpulissa kasvanut, jos ei sen vertaa riitä ajattelemaan asioita monelta ei kantilta.
Mun äiti on vielä elossa, mutta on ilmaissut, että ellen saa laihdutettua, hän ei toivo että näyttäydyn missään hautajaisissa tms, koska hän ei halua, että suku näkee, että HÄNEN tyttärensä on lihava. Joten kunnioitan toivetta myös hänen kohdallaan, enkä mene hautajaisiin jos olen ylipainoinen.
Voi olla Liian raskasta.
Mutta menin kyllä.