Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toinen synnytys, spinaali vai epiduraali...

Vierailija
28.05.2007 |

Kumpaako suosittelette, te kaikki uudelleen synnyttäneet. Itse sain epiduraalin ensimmäisellä kerralla, nyt olen miettinyt et oisiko spinaali parempi toiseen synnytykseen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain kätilön kanssa suunnitella tarkasti oikea laittohetki spinaalille jotta vaikutus riittää. Eli ettei ota liian aikaseen jottei vaikutus lakkaa kesken pahimpien supistusten.

Vierailija
2/5 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse en huomannut mitään vaikutusta epiduraalista, kun sain sen. Onkohan ne voinut laittaa sen jotenkin väärin tms? Kivut olivat siis yhtä kovat puudutuksen saannin jälkeenkin. Pystyykös spinaalia lisäämään tarvittaessa, vai tuleeko se yhdellä kertaa kaikki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin aukesi nopeammin, kun oli täysin kivuton olo kaksi tuntia. Suosittelen kyllä spinaalia, epiduraali ei ollut yhtä kivuton ja tärisytti kauheasti.

Vierailija
4/5 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin toimi hyvin, mutrta spinaali oli aivan mahtava. Kivut lakkasivat kokonaan, tosin myös ponnistamisen tarve hävisi ja ponnistelin sitten vain " huvikseni" . Ajoitus spinaalissa on tosiaan tärkeä, koska sitä ei voi lisätä. Kun vaikutus loppuu, se loppuu ja siinä se. Siksi sitä ei suositellakkan ensisynnyttäjille. (Ensisynnytyksissä ajoitusta on vaikeampi arvioida.

Vierailija
5/5 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä meni kyllä täysin hukkaan koska heti laiton jälkeen alkoi ponnistus vaihe ja siihenhän ei spinaali auta. Ei ollut kätilö ilmeisesti koskaan kuullut että 6cm voi aueta 10minuutissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä