Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisimme suomalaiset viettämään enemmän aikaa ja rahaa ravintoloissa?

Vierailija
03.09.2026 |

Se virkistäisi taloutta ja sosiaalista elämää. Minusta pitäisi olla enemmän kohtuuhintaisia ja viihtyisiä pikku baareja ja pubeja joista saisi edullista olutta ja pientä yksinkertaista ruokaa.

Harmi kyllä edulliset pubit harvoin pysyvät viihtyisinä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ravintoloita mihinkään tarvita. Itse lakkasin käymästä kun en saanut palvelua suomeksi. Ja toinen yhtä paha juttu: kokit ei osaa nykyään kypsentää lihaa. Ikinä en saa kypsää lihaa. Mua oksettaa se raaka liha.  Monessa raflassa ei edes auta että lähettä annoksen takaisin. Samaa pskaa lautasella. Kerran tuli jopa jäistä kalaa yhdessä suositussa raflassa. 😂

Vierailija
42/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sais palvelua suomalaiselta ja suomeksi. Siitä vois aloittaa, työllistäisi suomalaisia.

Milloin muka suomalaisilta on mitään asiakaspalvelua saanut?

Mitäs sulle? Ei meillä oo vegaaniannoksia, käykö tonnikala? No sit ei oo mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkaa itse ravintolat. Ravintolassa teollisuustason keittiöt varustettu vimpan päälle jossa voi kokata itse itselleen. 

Eikö Suomessa ole korealaista? Niissä on usein se "grilli" pöydän keskellä. Saa kokata itse, mutta ei ole pakko.

Vierailija
44/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan käytäisiin enemmän, jos juomat olisivat halvempia. Ruoka on mielestäni ihan kohtuuhintaista, mutta jos haluat vaikkapa drinksun ruokaa odotellessa ja lasin viiniä ruoan kanssa, niin ne saattavat maksaa enemmän kuin itse ateria. 

Vierailija
45/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelu ja asiakaspalvelu ovat ongelmia. Meillä ei ole asiakaspalvelukulttuuria. Kun palvelu on tylyä ja hinta kallis, kotona kokkaaminen voittaa liian helposti.

Vierailija
46/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matalapalkka-alalla, ei ole ylimääräistä hassata avintolaan. Enkä tiedä koska ravintolassa edes kävisi, päivällä ei ole nälkä tai ei ehdi ja illalla ei jaksa. Duunarin pitää nousta ennen auringonnousua joten sängyssä ja unessa oltava jo iltayhdeksältä.

Vierailija
47/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tykkää buffeteista. Ehkä niiden ympärillle kannattaisi rakentaa suomalaista ravintokulttuuria. Kyllähän meillä käydääm lounasbuffeteissa aika paljon. Se pitäisi siirtää ilta-aikaan. 

Vierailija
48/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: enemmän kasvisravintoloita ja sellsia mistä saa hyvää pientå purtavaa mikä ei ole sipsit, pähkinät tai jotain mikrohässäkkää.

Tapakset, aranchinot, meze, burritot -mutta ei mitään viimeviikon mikrattuja juttuja.  Kaikki on vaan sushi, hamppari, kebabpizzakebab. 

Vierailija
49/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ravintola:

Henkilökunta on töykeää, räplää puhelimiaan ja vihaa asiakkaita. Tai sitten tulevat minuutin välein kysymään: maistuuko? Mitenkäs täällä.voidaan? Onko kaikki hyvin? Tilatkaa nyt vielä jotain muutakin kun tänne vaivauduitte tulemaan.

(Mutta kun haluaisin maksaa laskun, henkilökunta piiloutuu ja heitä pitää odottaa puoli tuntia. Ja sitten vielä vaativat maksamaan tippiä maksupäätteellä)

Lapset kirkuvat, sotkevat ja juoksevat ympäriinsä.

Naiset imettävät pöydässä tissit paljaina.

Pariskunnat riitelevät kovalla äänellä ja haukkuvat toisiaan.

Ruoka on kallista. 

Vierailija
50/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetaan tämä some

Vierailija
51/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten täysin käsittämätöntä, miksi on joka kerta pitkällinen prosessi saada lasku!

Vierailija
52/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ostovoimaisia asiakkaita. Hallitus arvostaa ainoastaan vientialojen asiakkaita jotka ostavat paperikoneita ja jäänmurtajia. 

Suomalaiset ovat suuryritysten työvoimaa, eivät kotimaisen pk-sektorin yritysten asiakkaita. 

Hallitusta ei kiinnosta suomalaiset pk-yritykset pätkääkään. Suomen yrittäjät on sisäpiirivitsi Elinkeinoelämän keskusliitolle ja kokoomukselle.

Vierailija
53/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ravintolat eivät tarjoa mitään muuta kun itse pystyn tarjoilemaan, en niihin lähde kuin harvakseltaan.

Kavereiden kanssa tuodaan ja tehdään ruokaa. Miellyttävää musiikkia on. Miksi lähteä baariin ku kaikki on tässä?

Keikat on sitte erikseen.

Vierailija
54/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan käytäisiin enemmän, jos juomat olisivat halvempia. Ruoka on mielestäni ihan kohtuuhintaista, mutta jos haluat vaikkapa drinksun ruokaa odotellessa ja lasin viiniä ruoan kanssa, niin ne saattavat maksaa enemmän kuin itse ateria. 

Kyllähän viskipullokin maksaa enemmän kuin maitotölkki. Eihän vuosikausia kypsytettyä juomaa voi verrata perunoihin.

Vierailija
55/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kotona/kaverilla musiikkia pystyy säätämään. Kuunnellaan just mitä halutaan. Volyymiä pystyy myös vaihtelemaan.

Vierailija
56/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kotona/kaverilla musiikkia pystyy säätämään. Kuunnellaan just mitä halutaan. Volyymiä pystyy myös vaihtelemaan.

Eikö ravintolaan voi mennä omat kuulokkeet päässä?

Vierailija
57/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa toimis semmonen ravintola niinkun Japanissa on eli yhden hengen loossit, ei tarjoilijaa, ei ihmiskontaktia, ruudulta valitaan ateria ja juomat ja liukuhihnaa pitkin tulee valmis ateria. 

Vierailija
58/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kun siellä on tarkoitus jutustella kumppanin kanssa ruokailun lomassa. Musiikin on tarkoitus kuulua kevyesti taustalla ja peittää muiden pariskuntien keskustelut.

Vierailija
59/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kun siellä on tarkoitus jutustella kumppanin kanssa ruokailun lomassa. Musiikin on tarkoitus kuulua kevyesti taustalla ja peittää muiden pariskuntien keskustelut.

Senhän kuulokkeet nimenomaan tekevät. Kuulokkeisiin voi yhdistää mikrofonin jollain kannettavalla miksauspöydällä niin kuulee kumppanin vitsailun ja muiden asiakkaiden arvostelemisen.