Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisimme suomalaiset viettämään enemmän aikaa ja rahaa ravintoloissa?

Vierailija
03.09.2026 |

Se virkistäisi taloutta ja sosiaalista elämää. Minusta pitäisi olla enemmän kohtuuhintaisia ja viihtyisiä pikku baareja ja pubeja joista saisi edullista olutta ja pientä yksinkertaista ruokaa.

Harmi kyllä edulliset pubit harvoin pysyvät viihtyisinä.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tiedä onko se kokki kaivanut nenää vai takapuolta ja ei ole pessyt käsiä, yääk.

Kyllä me kokitkin kaivamme nenää ja takapuolta kuin kuka tahansa kuolevainen. Ja kuka tahansa pesee kätensä hyvin tuommoisen tapahtuessa. Ammattitaitoiset kokit varmasti pesevät kunnolla, kun ovat tarkkoja hygieniasta. Se kuuluu ammattiylpeyteen.

Vierailija
22/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa ravintolat pitäisi siirtää pois kauppakeskuksista ja kaduilta löyhkäämästä. Samoin muut ostosalueet. Menkööt omiin hajukortteleihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin keskiaikaisesta tavernasta tai tunnelmallisesta ravintolasta. Minulle visuaalisuus on yksi tärkeimmistä jutuista, jos menen käymään jossain. Nyt kun tulee lokakuukin, niin ai että, jos olisi ulkotulet ulkona, lyhtyjä ja trubaduuri. 

Vierailija
24/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis maksaa mulle, että lähden johonkin pubiin istumaan...

Vierailija
25/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Topless-tarjoilijat?

Öhöhhöhhööö.

Vierailija
26/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta yhtään kun kotona saa hyvää ruokaa. Kaikkea aikansa.

Vierailija
27/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi istua ravintolassa ja tuhlata omaisuus jostaki diipadaapa ruokalusikan kokoisesta annoksesta millä ei lähde edes nälkä, kun kuitenkin joutuisi menemään mäkkärin kautta kotiin.

Vierailija
28/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaa itse ravintolat. Ravintolassa teollisuustason keittiöt varustettu vimpan päälle jossa voi kokata itse itselleen. 

Vierailija
29/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuosia elävänä toivoisin aidosti lapsiystävällisiä paikkoja, joista saisi kaikille hyvää ja maukasta ruokaa. Nyt vauvan, taaperon ja leikki-ikäisen kanssa tuntuu olevan ravintolassa vain häiriöksi. Vaunuille ei ole tilaa, vessasta puuttuu potta ja vaipanvaihtomahdollisuus ja lasten ruoka on tyyliin nakit ja ranskalaiset mutta ne maksavat kympin. 

Vierailija
30/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sais palvelua suomalaiselta ja suomeksi. Siitä vois aloittaa, työllistäisi suomalaisia.

Vierailija
31/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla ei ole näköjään mitään ymmärrystä suomalaisesta yhteiskunnasta. Ikää ei liene paljon yli 13 vuotta...?

Tällaiset tulipunaiset näkökulmat eivät kumpua mistään muualta kuin täysin tulipunaisesta kommunistiperheestä ja kyseisestä ympäristöstä.

Vierailija
32/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle ravintoloissa käyminen on vaikeaa, koska olen autismin kirjolla ja niissä on minulle aivan liikaa aistiärsykkeitä.

Miten olisi yksityinen loossi?

Vierailija
33/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos saadaan ostovoima samalle tasolle kuin vajaa 10 vuotta sitten. Mulla on nyt  isompi palkka, mutta ostovoima heikompi kuin silloin. Meiltä ravintolat jäivät noin 1,5 vuotta sitten, ei ollut enää varaa.

Vierailija
34/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella heikkotasoinen provokaatioavaus.

Ei kannata ruokkia heikkolahjaisen ihmisen keskustelua enempää.

Vierailija
35/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen erilaisia uskonnollisia tilaisuuksia, esim.messuja joihin ihmisten olisi hyvä hakeutua.

Sitä moni kaipaa, yhteyttä Taivaan Isään.

Maallista hömppää ei tarvita.

Tartteeko siihen yhteyteen maksullisen välimiehen?

Vierailija
36/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi istua ravintolassa ja tuhlata omaisuus jostaki diipadaapa ruokalusikan kokoisesta annoksesta millä ei lähde edes nälkä, kun kuitenkin joutuisi menemään mäkkärin kautta kotiin.

Miten se mäkkärin kerran nielaistu, kerran pieraistu siihen nälkään auttaa?

Vierailija
37/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lla ei ole näköjään mitään ymmärrystä suomalaisesta yhteiskunnasta. Ikää ei liene paljon yli 13 vuotta...?

Tällaiset tulipunaiset näkökulmat eivät kumpua mistään muualta kuin täysin tulipunaisesta kommunistiperheestä ja kyseisestä ympäristöstä.

Se on tosiaan kommunismia, että rahvas saisi ruokaa syödäkseen. Menkää töihin, saatana!

Vierailija
38/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taso on niin huonoa nykyään, että saisi olla oikeasti hyvä paikka, että suostuisin käymään. Niin monissa paikoissa työntekijöiden naamasta näkee, että nyt tuli asiakas taas häiritsemään.

Helsingin rautatieaseman kupeessa on aussirafla. Jalkauduin, että käynpä tutustumassa ja kyselemässä joutavia. Aikomuksena järjestää 50 ihmiselle rugbyilta ja aussiruoka voisi olla kiva lisä.

Ravintolasali oli tyhjä ja tiskin takana kolme työntekijää lähinnä nojailivat ja räpläsivät puhelimia. Perjantai-iltapäivällä. Mietin, että oliko sittenkään auki vai... kun siihen aikaa perjataisin kaikissa rafloissa käy iloinen aftereitten pulina. Pääsin tiskille ja tervehdin. yksi irrotti katseensa puhelimesta. Toljotti.

Joo, moi ootteko auki vai mitä... Sama sitten enkuksi, kun vastaus kesti.. Suomeksi yksi murahti, että auki ollaan. Kiva. sitten siinä vähän aikaa ehdin puntaroida, että jäänkö mä oikeasti tähän kyselemään yhtään mitään vai lähdenkö vaan. Kukaan ei edelleenkään kysellyt esim juonko tai syönkö tai tai tai... Siinä vaan tuijotin, kun ne vahti puhelimiaan. OK, moikka!

Laitoin sähköpostia perään, että mun aikeeni oli nämä, mutta meni semmoiseksi tuijotteluksi ja selkeesti mä häiritsin heidän olemistaan, niin mä vien kaikki 50 ihmistä nyt muualle syömään ja juomaan. Jatkossakin.

Tuli melkoinen anteeksipyyntö ja järjettömän hyvällä alennuksella ja lupaus, että asia otetaan henkilökunnan kanssa puheeksi jne. Ei kiitos, en halua kokea sitä kokemusta uudestaan. Kollega sitten kävi muutaman viikon päästä tunnustelemassa paikkaa. Tällä kertaa tervehdittiin jo oven avasusta ja siellä henksu puuhakkaana touhusi salissa ja tiskin takana - ei puhelimia, eikä kyllä asiakkaitakaan. Hän teki pistokokeen parannusta selkeesti oli, mutta ei siltikään juhlittu siellä.

Vierailija
39/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rossossa kun syötiin joskus niin oli todella tympeää palvelua.

Aloittelitteko raastepöydästä? 

Vierailija
40/59 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Lasketaan työn verotusta 5%, alkoholiveroa 95% ja ALV:tä 20%.

Eikun bensan verotusta niin jää rahaa yli. Tosin myös alvia alennettava.

En oo köyhä mut oon huomannu liian moness raflassa ettei hintalaatusuhde ole ok. Ihan järkyttävät hinnat average pöperöistä. Tullut välillä sellainen mitäminäjuurisöin-tunne. Käyn valikoivasti ja teen ruokaa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi