***MAALIKSET 2007 viikolla 22***
Tässä vielä edellinen viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10364343&p=3&tmode=1&smod…
Kommentit (27)
Kylmät ilmat saapuivat lämpimien jälkeen. Ei ole vielä laitettu nenämahaletkua Sinjalle takaisin. Syönyt on Sinjaksi hyvin. Maitoa ei mene kuin yöllä puoliunessa, mutta olemme ottaneet nesteeksi vellit, ne maistuvat hieman paremmin. Päivällä syö soseita 2-3 kertaa ja velliä muutaman kerran 40-80ml. Yöllä herään kolmen tunnin välein tankkaamaan Sinjalle maitoa ja velliä, jotta nestetarve täyttyy. Unisena kun syö kiltisti :) Päivälläkään ei syö pullosta kiltisti, se kun on kelju asia. Aina kun herää päikkäreiltä niin singahdan kärppänä, ja otan tytön syliin ja syötän pullosta, ennen kuin herää kunnolla. Muuten ei ole toivettakaan saada syömään. Soseita syö kiltisti, n. puolipurkkia kerrallaan. Mutta ei ole apino laskenut, joten saimme luvan jatkaa kokeilua maanantaille. Silloin punnitaan ja katsotaan laitetaanko letku takaisin vai ei. Peukut pystyyn nyt, että onnistuisimme!
Aika stressi tästä Sinjan syömisestä on tullut. Olen ollut aika väsynyt ja henkisesti loppu. Voimia ei oikein tahdo olla mihinkään. Ilo vauvasta menee, kun kaikki on niin raskasta. Meilläpäin ei siis todellakaan ole vauvakuumetta, päin vastoin. Jahka saamme Sinjan kasvamaan kunnialla, niin tämä lasten teko on varmasti tässä. Uusista vauvoista ei unelmoida. Mutta onhan noita jo kolme kappaletta, joten riittäähän tuo meidän osalle :)
Nyt junarataa rakentamaan, ennen kuin Sinja herää...
caius ja Sinja 3kk ja viikko
siis kiire koska Leevi herää kuitenki ihan just, tänää ei ole nukuttu kun vartin pätkiä ja muuten huudettu suoraa huutoa. Tuntuu taas niin oudolta kun pitkään meni jo oikein mallikkaasti - päivät oltiin sopivasti hereillä ja yhtä hymyä :) ja unet oli tunnin parin luokkaa..vaan ei viimeiseen pariin päivään.
Taitaa olla menossa joku maidonlisäysvaihe taas, rinnat ei ehdi täyttyä kun poju on rinnalla vähän väliä ja huutaa sitäkin ettei maito tule HETI. Hetken jo pelkäsin että maito loppuu, mutta eihän se hetkessä lopu, pari pvää sitte lypsin vielä aamulla reilun 100ml syötön jälkeen, nyt ei kahteen päivään ole tarviny lypsyvehkeisiin vilkastakaan, rinnat on ku ajokoiran korvat :) tyhjät siis.
Ihana kuulla että muutki tappelee kilojen kanssa (kurjuus rakastaa seuraa!) Mun paino ei oo tippunu viimeisee 1,5kk mihinkään, ei vaikken ole erityisen paljoa syönyt, enkä ole herkutellukaan muullon kun torstaisin (samalla kun luen seiskaa). Joka pvä käyn koiran kanssa 4-8km:n lenkin, eikä sekään mitään auta. Yhä vain on se kirottu +5kg lähtöpainoon..tavotteeseen onkin sitte jo 13kg...mut kai se tästä sitte joskus.
Kesä..kärpäset, makkara..päärmat, läkähdys, palaminen, tuskaisat yöt helle-aallossa, inhat ötökät kotieläimissä...YÄÄK, mä en ole IKINÄ pitäny kesästä - onhan se jees että lehmät pääsee laitsalle, mutta siihen se jääkin. Talvella voi ottaa vaatteita pois jos on kuuma, ja lisätä jos on kylmä..kesällä on aina kuuma, tukehduttavan kuuma..kesällä näkyy makkarat ja pelastusrenkaat vatsalla ja...ei, ei oo mun juttu.
noni noni..mitä mä sanoin..nyt siellä jo ähistään..kohta taas kaivataan tissiä ja meijerit on ihan emptyt..what i dooooo?? voihan kämmekkä. Ei auta kun mennä tarjoomaa tyhjää tuotantolaitosta.
nii..ja CAIUS ja SINJA..tsemppiä!!
Tappert ja Leevi huomenna 2,5kk
sohvi84: minähän siellä joo kiljuin. olin tokana ponnistus vaiheessa ja ollut yksin siihen asti kun tosiaan sillä kätilöllä oli vähän kiirus..
kun tyttö sitten syntyi niin jäin kätilö opiskelijan kanssa jälkeis vaiheeseen kätilö joutui juoksemaan jo seuraavaan ponnistukseen.
voin kuvitella mitä oli kuunnella. olin ite muutaman kerran aikasemmiupistusten takia " harjottelemassa" ja itku meinas kyllä tulla kun kuuntelin sitä eläimellistä huutoa.
Kesä tulee ja pihalla on tullut oltua enemmän kuin laki sallii/ tai siis poju ;) Poju lähinnä nukkuu ulkona ja hermostuu kun pistän sen vaunuihin muuten vaan. Leluja olen tarjonnut ja muuta, mutta ei... ilmeisesti sieltä vaunun kopasta ei näe tarpeeksi, pitää varmaan tuohon pihakoivuun sitoa jotain kivaa katseltavaa ja poika siihen alle... ois ainakin naapureilla hauskaa ;) Tai no ehkäpä sitten kun saadaan terassi valmiiksi niin pojun voi laittaa varjon alle.
Niin eli meilläkin on jotenkin levoton kausi menossa pojalla, mutta juteltuani asiasta muiden kanssa niin se on varmaankin tuo liikkumisen halu, jalat vispaa ja kädet, mutta kun ei pääse mihinkään. Meillä on ongelmana se, kun poju on mahallaan, niin jalat viuhtoo sellaista tahtia, että aina nenä kolahtaa lattiaan, kun eihän tuo pieni vielä eteenpäin pääse :/ Muutaman kerran on vahingossa kääntynyt pitemmän potkiskelun tuloksena ja sitä nyt ilmeisesti yrittää, kun välillä touhuaa ihan tavattomasti. Ruokailun jälkeen on pakko pitää sylissä tai laittaa johonkin " istumaan" , sillä muuten on maidot pitkin lattioita, sen veran meidän poju touhuaa lattialla ollessaan. Tosin neuvolan täti sanoi, että ne on vaan ylimääräisiä mitkä tulee pulautuksena ulos, mutta... eipäs täti ole meidän lattioita siivoilemassa. Ja aina nuo alustat sitten maidossa ja haisevat hyvälle kun hetken ovat auringossa olkkarin lattialla.
Muuten poju kasvaa ja voi hyvin, paukuttelee edelleen, mutta sekin on vain hetkellistä. Turvakauakalo käy pieneksi, joten pitänee ostaa uusi ennen kesälomaa, ettei tarvi mutkalla maata pitempiä matkoja, tosin autokin vaihtuu, joten jos vasta sitten sen auton kanssa menis sitten sinne istuinta valitsemaan.
Mutta nyt koululaista hoputtamaan viimeistä koulupäivää varten ja itse syömään ennenkuin poju heräilee.
t. punkeli ja poju 2,5kk
Onkos muuten joillakin ollut jo ensimmäinen rokotus ? Tuliko siitä mitän oireita ? Meillä se on parin viikon päästä edessä.
Meillä se alkoi sitten kesäloma. :) Eskarissa käytiin katsomassa näytelmää ja laulamassa suvivirsi ja sit syötiin poppareita ja boolia juotiin ja haikeana hyvästit jätettiin. Ehkä sitten palataan sinne kuuden vuoden päästä..
Herppu löysi eilen kätensä ja voi sitä suurta ihmetystä. Hiljaa killittää niitä tuntikausia päivän aikana ja ihmettelee. Osaa myös nyt sitten ottaa jo kiinnikin kaikesta mitä eteen laittaa, kun keksi miten niitä käsiä käytetään. Aivan ihanaa. :)
Muuten meillä voidaan siis varsin mainiosti. Sängyssä nukutaan vain öisin, ei siis itse suostu päivisin siellä nukkumaan. Hurja meteli nousee, jos sinne yrittää laittaakaan. Nukkuu päikkärit sitten sitterissä, vaunuissa tai ihan vaan lattialla.
Maitoa menee hyvin, poika kasvaa ja voi hyvin. Mitäs tässä muuta sitten enää onkaan..? Ei kait ihmeitä. :)
Täällä kovasti murehditaan painoa. Itse ensin pohdin, että kas, jäipä viisi kiloa sitten painoa ja ei mahdu kroppa vanhoihin vaatteisiin. Niinpä poistin vaatekaapista epäsopivat ja vääräntyyliset vaatteet ja ostin uusia isompia ja tälle kropalle sopivampia vaatteita tilalle. Nyt on siis hyvä mieli. Mieluummin teen näin päin kuin rääkkään itseäni liikunnalla ja ruokavaliolla väkipakolla ruipeloksi. :) Se normi ruoka (plus herkuttelua) ja tavan liikunta päivän mittaan saavat riittää pitämään kropan peruskunnossa.
Mutta toivonpa näin kaikille aurinkoista ja ihanaa kesää ja lähden ruokkimaan pesuettani.
Papu ja Hermanni 11vkoa ja 1 pvä
Kesä-miinus 1: Oon enemmän viileän ja kuivan olon ystävä, kuin hellefriikki.
2: Imetys=ei allergialääkettä. Mä reagoin hyttysiin tosi voimakkaasti. Se on muuten ihan legendaa, ettei pistos kutia jos antaa inisijän pistää rauhassa, jolloin piikki ei jää ihoon. Joka kesä joku niin väittää ja joka hikisen uneton yö mun tekis mieli näyttää niille, että " eikö tää kämmenenkokonen punanen läntti kutia?!"
3:Kaikki lähijärvet pukkaa kohta sinilevää uimahallien ollessa kiinni.
Mites muilla kääntyillään? Alina-tirppanen on täällä kiepsahdellut, lähinnä sängyssä. Illalla pungersi itsensä masulleen ja suostui nukahtamaan vasta siihen. Aamutissille kierähti itse oltuaan selällään ensin. Pää nousee jo kovasti selällään maaten, se taitaa käninän kanssa tarkottaa, että ota syliin.
Meillä sanotaan tyttöä joskus Alwaksi. Lähetettiin sillon TAYS:sta synttärikortti kälylle, missä luki meidän nimet, myös Alina. Täti sai kortin, laitto tekstarin, että " Alwa?" Olihan se nolo jälkeenpäin, varsinkin kun nimi oli tiedossa jo. Täytyy vähän tarkistaa käsialaa, kun kirjottelee noita kortteja...
T: Hanne ja " Alwa" 12vk tasan
Careless: Synnytin tosiaan Vammalassa, viiden päivän käynnistelyjen jälkeen. Synnytin vasta silloin illalla, 19.24, sä taisit synnyttää yöllä? Hirmuista oli silloin yöllä kuunnella neljän äidin tuskanhuutoja, alkoi jo hiukan jännittämään. =) Jos olet siellä kiljahdellut niin mä olen kuunnellut käytävän toisella puolella. ;)
Kiitokse masulille! =)
Mulla piti olla tänään siivouspäivä, tein Sonjan kanssa vähän isomman lenkinkin että varmasti nukkuisi hyvin, mutta nukkui sitten tasan vaan lenkin ajan, sitten kun olin postilaatikon kohdalla niin neidin silmät aukenivat oikein suurelle eikä yhtään enää väsyttänyt. Mutta eiköhän sitä vielä tästä ehdi siivoamaan vaikka neiti edellen olisi hereillä.. =)
Vauvakuumeesta: Kyllähän sitä täälläkin on, kaipaan sitä ihanaa kiinteää vauvamasua =). Noh olen kuitenkin päättänyt mieleni malttaa ainakin vuoden vaihteeseen asti, sitten voidaan ehkäpä alkaa yrittämään, jos sitten saisi lapset vaikka muutaman vuoden ikäerolla, viimeksi yritettiin vuosi ja 4kk, joten tarttee hiukan varautua siihen että tuskin ihan heti tärppää.
Sonjakin hirmuisesti jo hymyilee ja juttelee ihan kaikille, noh ainakin lähisukulaisille. =) Kyljelleenkin kääntyy jo ja melkein pääsee mahalleen, mutta hiukan vaatii vielä harjoitusta.
Eihän muuten hampuja voi vielä alkaa tulemaan? Kun tuntuu että Sonjan on alkanut ehkäpä ikenet jotenkin kutiamaan, kun lähes koko ajan tarttis olla jotain suussa, lähinnä siis koittaa sormiaan sinne tunkea, ja on alkanut hiukan kuolaamaankin, tai no ei siis sillai kuolaamaan että sitä valuis, mutta usein on " kuplia" suupielessä.. Niitä ei ollut vielä pari viikkoa sitten.
Terkuin Sohvi ja Sonja 2kk 3pv