Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelläni on flunssa ja kulkee töissä

Vierailija
02.09.2026 |

Ei halua mennä terveyskeskukseen jonottamaan. Viimeksi meni kuudetta tuntia tk:ssa. Kävi ensin sairaanhoitajalla. Jonotti sitten lääkäriin kauan. Ei halua enää sitä, vaikka on sairas. Oikein räkäinen nuha on. Tämä ei ole mitään miesflunssaa. Pomo näki että on sairas, ja antoi muka perjantain lomaa olettaen että yhtäkkiä paranee kolmessa päivässä. Ei ole parantunut. Hän ei tee istumatyötä, vaan joutuu liikkumaan paljon. Miten saan hänet terveyskeskukseen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis tämän miehen äiti?

Vierailija
2/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuttaa työkaverinsa ja vaarantaa omankin terveyden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitten töissä röhisee menemään flunssaisena. Meillä ainakaan ei heru kollegoilta sympatiaa jos on kipeä ja ollaan töissä. Sillon pitää suoriutua yhtä hyvin fyysisestä työstä kun terveenä. Jotkut kollegat tulee töihin kipeänä myös ja toivovat, että muut auttavat,mutta väärä luulo. Jos töissä on niin saa suorittaa, eikä todellakaan apua anneta. Ihan vinkkinä, et olis jääny kotiin. Tää on meillä ihan pätevä käytäntö, koska ei se niin mene et kipeänä töissä tehdään 40% teholla ja terve auttaa ja tekee 160% töitä, vaikkei siitä mitään extra palkkaa saa.

Vierailija
4/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee flunssan takia terveyskeskukseen? Otrivinia naamaan ja töihin. 

Vierailija
5/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa ei ole välttämättä syy olla menemättä töihin. Jos kuumetta ja pahin räkävaihe menossa niin sitten pysyy kotona, kurkku kipeä tai nenä tukossa ei estä duunia.

Vierailija
6/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssa ei ole välttämättä syy olla menemättä töihin. Jos kuumetta ja pahin räkävaihe menossa niin sitten pysyy kotona, kurkku kipeä tai nenä tukossa ei estä duunia.

Puolikuntoisena fyysinen työ saattaa johtaa pumpun poksahdukseen. 

Vierailija
7/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Miksi flunssassa pitäisi mennä terkkariin? Meillä flunssa ei ole syy olla pois töistä noin lähtökohtaisesti, ja työskentelen sairaalassa.

Vierailija
8/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Miksi flunssassa pitäisi mennä terkkariin? Meillä flunssa ei ole syy olla pois töistä noin lähtökohtaisesti, ja työskentelen sairaalassa.

Ja vieläpä sairaalassa potilaita tartuttamassa. Ihan mahtavaa…

Vierailija
9/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus.

Vierailija
10/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri tartutti tuolla tyylillä koko tiimin koronaan. Veti jotain flunssalääkettä ja kröhisi lähipalverissa tunnin, sitten oli muut viikon poissa. 

Vierailija
11/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vieläpä sairaalassa potilaita tartuttamassa. Ihan mahtavaa…

Ei olla potilastyössä kylläkään, mutta ei ole siinäkään olla flunssa poissaolon syynä. Flunssahan tarttuu ennen ja jälkeen oireiden, eli poissaoloilla ei tartuntoja estetä kuitenkaan. 

Vierailija
12/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kyllä minä vaan jään pois jos on flunssa sellanen, et sen kanssa ei työnteosta tule mitään ja olen sairaalassa töissä. Jos mulla menee päivän aikana paketti nenäliinoja kun räkää vaan riittää, niin enhän mä töitä pystyisi tekemään kun joka niistämisen jälkeen pitää pestä käsiä. Tai sitten se räkä valuu pitkin rinnuksia ja potilaiden päälle jos kädet on töihin varattu ja ei voi niistää. Ja sitten aivastelen sen rään takia, että limaa lentää minne lentää vaikka aivastan hihaan, niin sit se on limaa täynnä. Maski jos naamassa, eipähän muille näy että räkä valuu suuhuni asti. Ja joskus sitä räkää on röörit täynnä joka aiheuttaa oksennusrefleksin. Että sellasta työntekoa olisi. Voin olla omavastuulla 5 päivää,viimeksi se ei riittänyt ja soitin terveysasemalle ja saikku jatkui.

Vierailija
13/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai kyllä minä vaan jään pois jos on flunssa sellanen, et sen kanssa ei työnteosta tule mitään ja olen sairaalassa töissä. Jos mulla menee päivän aikana paketti nenäliinoja kun räkää vaan riittää, niin enhän mä töitä pystyisi tekemään kun joka niistämisen jälkeen pitää pestä käsiä. Tai sitten se räkä valuu pitkin rinnuksia ja potilaiden päälle jos kädet on töihin varattu ja ei voi niistää. Ja sitten aivastelen sen rään takia, että limaa lentää minne lentää vaikka aivastan hihaan, niin sit se on limaa täynnä. Maski jos naamassa, eipähän muille näy että räkä valuu suuhuni asti. Ja joskus sitä räkää on röörit täynnä joka aiheuttaa oksennusrefleksin. Että sellasta työntekoa olisi. Voin olla omavastuulla 5 päivää,viimeksi se ei riittänyt ja soitin terveysasemalle ja saikku jatkui."

Jösses.

Itse käytän Otrivinia ja niistämisen voi tunneiksi unohtaa melkein kokonaan. Hullu ajatus olla flunssan takia viikko pois töistä.

Vierailija
14/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ai kyllä minä vaan jään pois jos on flunssa sellanen, et sen kanssa ei työnteosta tule mitään ja olen sairaalassa töissä. Jos mulla menee päivän aikana paketti nenäliinoja kun räkää vaan riittää, niin enhän mä töitä pystyisi tekemään kun joka niistämisen jälkeen pitää pestä käsiä. Tai sitten se räkä valuu pitkin rinnuksia ja potilaiden päälle jos kädet on töihin varattu ja ei voi niistää. Ja sitten aivastelen sen rään takia, että limaa lentää minne lentää vaikka aivastan hihaan, niin sit se on limaa täynnä. Maski jos naamassa, eipähän muille näy että räkä valuu suuhuni asti. Ja joskus sitä räkää on röörit täynnä joka aiheuttaa oksennusrefleksin. Että sellasta työntekoa olisi. Voin olla omavastuulla 5 päivää,viimeksi se ei riittänyt ja soitin terveysasemalle ja saikku jatkui."

Jösses.

Itse käytän Otrivinia ja niistämisen voi tunneiksi unohtaa melkein kokonaan. Hullu ajatus olla flunssan takia viikko pois töistä.

Ei mulla vaan auta nenäsumutteet, sori siitä. 

Vierailija
15/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jösses.

Mikä on melkein?

Vierailija
16/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jösses.

Ei mulla vaan auta nenäsumutteet, sori siitä. 

Eipä tietenkään. :D

Vierailija
17/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jösses.

Mikä on melkein?

Sitä että muutaman kerran päivässä pitää niistää. Ei niin että se häiritsisi työntekoa mitenkään.

Vierailija
18/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö sinne tukkimaan terveyskeskusta jonkun flunssan takia. Ei se siitä parane. Työterveydestä saa varmaan luvan sairastamiseen kotona, tai omalla ilmoituksella, mikä se työpaikan tilanne onkaan.

Mutta sen flunssan takia ei tarvitse mennä lääkäriin, minnekään.

Vierailija
19/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee takuuvarmasti ihan jokainen mahdollinen jälkitauti, jos yhtään rehkin sairaana. Koettu on pariin kertaan, kun töissä on ollut sellaisia juttuja, että ei ole voinut olla sairaslomalla niin kauan kuin olisi ollut tarve. Sen jälkeen ollaankin sitten oltu pitkän kaavan kautta pari viikkoa saikulla. Ei mitään järkeä. Jos olen pysynyt pedissä, kunnes tauti on kokonaan ohi, ei ole jälkitauteja tullut.

Vierailija
20/29 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää menkö sinne tukkimaan terveyskeskusta jonkun flunssan takia. Ei se siitä parane. Työterveydestä saa varmaan luvan sairastamiseen kotona, tai omalla ilmoituksella, mikä se työpaikan tilanne onkaan.

Mutta sen flunssan takia ei tarvitse mennä lääkäriin, minnekään.

Meillä ainakin saa työterveys-chatin kautta ensimmäisen sairasloman, jos ei kolmen päivän itse ilmoitetun saikun jälkeen pysty töihin. Ja vasta sen jälkeen tarvitsee mennä paikan päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan