Onko oikein järjestää taaperon synttärit nyyttäreinä?
Serkkuni lapsen 2v. syntympäiväjuhlat järjestetään nyyttäreinä.
En ymmärrä, että miksi näin.
Kenellekään avaavaa mielipidettä?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä voisi järjestää nyyttäreinä? Tuskin se taapero osaa lahjoja vielä isommin odottaa.
No tiedätkö, juuri nimenomaan siksi, että jos meinaa jonkin lahjankin sille naperolle hommata, niin silloin se on joko tarjoilut tai lahja, ei molempia. Tai sinusta en toki tiedä, mutta ainakaan itselläni pienituloisena ei ole varaa molempiin.
Tai no, toki voisin osallistua niihin tarjoiluihin, mutta silloin lapsi jäisi ilman lahjaa, koska katsoisin, että siinä tuomassani tarjoiltavassa olisi sitten jo se lapsen lahjakin mukana. Enkä oikein usko, että sen taaperon äiti varmastikaan kovin hyvällä katsoisi sitäkään, ettei hänen jälkikasvuaan henkilökohtaisesti ole omana merkkipäivänään muistettu mitenkään. Porua siitä siis kuitenkin syntyisi, teki miten tahansa.
Joten näin ollen, itse siis lähettäisin lapselle ainoastaan synttärikortin postissa, ja pahoittelisin siinä lapsen äidille, ettei ollut varaa osallistua molempiin. Tällä tavalla pääsen itse sekä huomattavasti halvemmalla että myös helpommalla.
Totta kai veisin jos pyytäisi ja huono tilanne elämässä.
Tosin meillä 2v synttäreitä vietetty kun perheen voimin, kakkua kahvia mehua keksiä.
Etkö ymmärrä, mitä sulle kerron. Kerran vielä mä kuiskata sen voin. Että oletkin ihmisistä tyhmin, ja siihen vielä lisäsin, että hyppää jo järvehen.
No jokainen tyylillään, mutta itse en tekisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä voisi järjestää nyyttäreinä? Tuskin se taapero osaa lahjoja vielä isommin odottaa.
No tiedätkö, juuri nimenomaan siksi, että jos meinaa jonkin lahjankin sille naperolle hommata, niin silloin se on joko tarjoilut tai lahja, ei molempia. Tai sinusta en toki tiedä, mutta ainakaan itselläni pienituloisena ei ole varaa molempiin.
Tai no, toki voisin osallistua niihin tarjoiluihin, mutta silloin lapsi jäisi ilman lahjaa, koska katsoisin, että siinä tuomassani tarjoiltavassa olisi sitten jo se lapsen lahjakin mukana. Enkä oikein usko, että sen taaperon äiti varmastikaan kovin hyvällä katsoisi sitäkään, ettei hänen jälkikasvuaan henkilökohtaisesti ole omana merkkipäivänään muistettu mitenkään. Porua siitä siis kuitenkin syntyisi, teki miten tahansa.
Joten näin ollen, itse siis lähettäisin lapselle ainoastaan synttärikortin postissa, ja pahoittelisin siinä lapsen äidille, ettei ollut varaa osallistua molempiin. Tällä tavalla pääsen itse sekä huomattavasti halvemmalla että myös helpommalla.
Ei kai joku keksipaketti tai karkkipussi siinä paljon lisää tee? Syöt sitten siellä koko rahan edestä, jos niin tarkkaa on.
On jos lahjaa ei tarvitse viedä.
Minulla ei ole lapsia, mutta mikäli olisi, voisin itsekin järjestää juhlat näin. Ensinnäkin, koska en haluaisi hukuttaa lasta ja kotiamme runsaisiin tavaralahjoihin, joten nyyttärituomiset toimittaisivat myös lahjojen virkaa. Ja toiseksi, en ole kovin kiinnostunut leipomisesta, joten pääsisin itsekin paljon helpommalla noin.
Tärkeintähän pitäisi olla yhdessäolo. Ei lahjat ja tarjoilut.
Ne käyttävät vieraita hyväkseeen. Opettavat lastaan jo pienestä pitäen samanlaiseksi lokiksi kuin itse ovat.
Uusi kela.rotta sukupolvi on kasvamassa hyvää vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Miten tämä liittyy lahjaan mitenkään?
Tarkoittaako jossakin, että jos on nyyttärihomma, niin sitten ei lahjaa? Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Ne käyttävät vieraita hyväkseeen. Opettavat lastaan jo pienestä pitäen samanlaiseksi lokiksi kuin itse ovat.
Hohhoijaa, älä viitsi provota.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, mutta mikäli olisi, voisin itsekin järjestää juhlat näin. Ensinnäkin, koska en haluaisi hukuttaa lasta ja kotiamme runsaisiin tavaralahjoihin, joten nyyttärituomiset toimittaisivat myös lahjojen virkaa. Ja toiseksi, en ole kovin kiinnostunut leipomisesta, joten pääsisin itsekin paljon helpommalla noin.
Tärkeintähän pitäisi olla yhdessäolo. Ei lahjat ja tarjoilut.
Kyllä minulle kävisi nyyttärisynttärit. Tusina tai pari kotitekoisia pikkuleipiä tai 10-15 korvapuustia löytyy heti. Tulee edulliseksikin jos nuo kelpaa. Porkkanatikkuja ja dippi löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Miten tämä liittyy lahjaan mitenkään?
Tarkoittaako jossakin, että jos on nyyttärihomma, niin sitten ei lahjaa? Mielenkiintoista.
Ihan oikeasti tarkottaako? En ole koskaan kuullutkaan tällasesta, jännä!
Ahh, no nyt ymmärsin, että ei nyyttärit siis AINA tarkota ettei tuotas lahjoja, vaan tässä tapauksessa ku puhutaan jostain taaperon kaverisynttäreistä tms. niin tilanne on eri.
Okei okei, vähän jo säikähdin että oonko eläny jossain tynnyrissä.
Nyyttäreihin tulee yleensä aivan liikaa syötävää. Siksi paras tapa olisi että esim 2-3 vierasta toisi oman juttunsa. Lahja sitten vastaavasti halvempi.
Voihan se olla että taapero ei nuku kunnolla ja äiti vaikka raskaana ja väsynyt.
ONKO SANASTA TAAPERO NYT TULLUT PAKKOMIELLE ?
KARMEIN SANA MAAN PÄÄLLÄ TAAAAAPERO PERO TAA TAAPE . HYI . ETKÖ VOI PUHUA HEISTÄ LAPSINA ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, älä viitsi provota.
Tuoko on muka provo? Mistä uudet rottasukupolvet muka tulevat? Tyhjästäkö?
Synttärit ja nyyttärit eivät oikein yhteen sovi.
Jos on voimat vähissä, kun on pieniä lapsia, voi ostaa kaiken valmiina vaikka Lidlistä. Ei maksa paljon rahaa eikä vaivaa.
Suku voi tuoda sitä ja tätä.( lähimmät)
Ei muut vieraat, ellei toisin sovita. Kaikki tavallaan, voihan olla ett jeesitään puolin ja toisin ystäviä.